Metrorex la 32 de ani

 

Metrorex aniverseaza sambata 32 de ani de existenta, la 19 noiembrie 1979 fiind dat in folosinta primul tronson de metrou, Semanatoarea – Timpuri Noi. De atunci, numarul calatorilor a crescut constant, ajungand in prezent la 600.000 pe zi, insa de-a lungul istoriei sale metroul a transportat peste 4,4 miliarde de pasageri. Reteaua de are 70 km si este structurata pe 4 magistrale, 51 de statii si 3 depouri. De curand au inceput lucrarile la o noua magistrala, prima dupa ’89.

La inceputul anilor \’70 s-a decis introducerea unui nou mod de transport electric subteran – metroul -, solutie capabila sa contribuie la descongestionarea traficului de suprafata, desi in acei ani nici nu se visa ca numarul masinilor va ajunge sa il egaleze pe cel al locuitorilor Bucurestilor.  Astfel, capitala Romaniei a fost printre primele 60 de orase ale lumii care au introdus transportul subteran.

Istoria metroului romanesc incepe cu 32 de ani in urma, atunci cand din Depoul Ciurel primul tren de metrou parcurgea tronsonul Semanatoarea – Timpuri Noi al primei linii, M1. Rand pe rand, au fost construite si date in exploatare tronsoanele Timpuri Noi – Republica, Eroilor – Preciziei (fosta Industriilor), Petrache Poenaru (fosta Semanatoarea) – Crangasi, Piata Unirii 2 – Berceni (fosta Depoul I.M.G.B.), Piata Unirii 2 – Pipera, Crangasi – Gara de Nord 1, Gara de Nord 1 – Dristor 2, Republica – Pantelimon, Gara de Nord 2 – 1 Mai, Nicolae Grigorescu 2 – Anghel Saligny (fosta Linia de Centura) si recent 1 Mai – Parc Bazilescu.

La inceputul lunii noiembrie au debutat lucrarile la Magistrala 5 de Metrou (Drumul Taberei – Universitate – Pantelimon, Linia 6 de Metrou) si sunt pe teava tronsoanele spre Aeroportul Henri Coanda Otopeni pe traseul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroportul Henri Coanda Otopeni si Linia 7 de Metrou (Bragadiru – Rahova – Piata Unirii – Mosilor – Obor – Colentina – Voluntari).

Linia 4 de metrou, intr-un orizont apropiat, va fi extinsa cu inca doua statii: Laminorului si Lac Straulesti, iar in viitorul nu prea indepartat cu tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.

Metrorex estimeaza ca va ajunge la circa 160 km de cale dubla, iar procentul de calatori ce vor utiliza metroul va reprezenta peste 50 % din numarul total al calatorilor ce folosesc mijloacele de transport in comun din Bucuresti.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.