Teleroute ofera solutii de reducere cu pana la 35% a curselor fara incarcatura

 

Teleroute, lider pan-european intre bursele de transport si marfa, ofera solutii care ajuta la reducerea cu pana la 35% a curselor fara incarcatura, prin optimizarea capacitatii camioanelor. Multumita acestui fapt, este posibila cresterea profitabilitatii si rentabilitatii firmelor din sectorul  de transport, precum si micsorarea consumului de combustibil si emisia de CO2. Transportul rutier terestru in tarile UE nu a revenit inca la starea de dinainte de criza, valoarea lui fiind cu 8,6% mai scazuta fata de inceputul anului 20081. Datelele Institutului European de Statistica (EUROSTAT) releva ca mai mult de 1 din 4 camioane din Europa circula fara incarcatura. In plus fata de cresterea lenta, rulajul gol si scaderea influentei acestuia asupra mediului, industria transportului rutier trebuie sa faca fata si altor provocari, de tipul blocajelor de trafic sau lipsa de conducatori auto profesionisti, se arata intr-un comunicat al Teleroute.

Una din cele mai mari provocari ale bransei transportului de marfuri o reprezinta rezolvarea problemei curselor fara incarcatura. Dupa EUROSTAT, numarul camioanelor care circula fara incarcatura a crescut in Europa de la 25% in 2005 pana la 27% in 2009. O astfel de tendinta se poate observa si in transportul international rutier din Europa: o crestere a vehiculelor care circula goale de la 13% in 2005 la 15% in 2009.

Eliminarea completa a rulajului fara incarcatura este foarte dificila; totusi putem sa il reducem semnificativ. In acest sens, de ajutor poate fi utilizarea de sisteme de transport electronice, de tipul bursei Teleroute, care ajuta firmelor sa isi optimizeze poductivitatea si sa creasca profitul. Limitarea curselor goale permite, in acelasi timp, scaderea arderii de combustibil, fapt semnificativ in vremuri in care pretul combustibilului creste rapid.

„Multumita Teleroute am reusit sa reducem cu 43% cursele fara incarcatura\”, declara Aneta Mackiewicz din firma poloneza de logistica Transnet. Adauga: „60% din veniturile noastre sunt obtinute cu ajutorul Teleroute, care este un instrument excelent pentru toate firmele care doresc sa-si dezvolte activitatea in Europa precum si pentru firmele care cauta noi parteneri de afaceri\”.

Eficienta logistica, o legatura mai prietenoasa cu mediul

In scopul evitarii schimbarilor climaterice, toate sectoarele de economie din lume trebuie sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera. In ciuda faptului ca bransa de transport iese incet din criza economica, reducerea emisiilor de carbon este necesara. Studiile realizate de Comisia Europeana arata ca in special vehiculele de capacitate mare sunt astazi responsabile pentru cea mai  mare parte a emisiilor de dioxid de carbon generate de transportul rutier din Uniunea Europeana. Ca si inima a lantului de aprovizionare, sectorul de transport este o parte importanta a industriei europene, iar Uniunea Europeana prevede pana in anul 2030 o crestere  de 25% in sectorul transportului de marfuri – rutier, feroviar si naval. Planificarea eficienta a transportului rutier nu numai reduce costurile, dar si ajuta sectorului sa atinga telurile legate de emisia de CO2. 

Limitarea curselor fara incarcatura reprezinta una din metodele prin care firrmele de transport pot reduce emisiile de dioxid de carbon, in acelasi timp optimizand costurile si crescand productivitatea. Sistemul potriveste incarcatura cu spatiul disponibil in vehicul, pe baza informatiei publicate de expeditor si de transportator. Atat persoanele fizice, precum si expeditorii pot publica in mod forte simplu oferte de incarcatura sau pot cauta camioane potrivite. Zilnic, in Bursa Teleroute sunt publicate in timp real 250.000 de incarcaturi si oferte de transport din 25 de tari din Europa.

Provocare pentru sectorul de transport

Rulajul gol si reducerea emisiei de CO2 sunt principalele probleme ale firmelor de transport. Totusi, bransa se confrunta si cu alte probleme. Largirea Uniunii Europene a marit concurenta in sector, ceea ce a dus la randul sau la micsorarea profitului. Influenta negativa asupra transportului o au si blocajele in trafic, precum si lipsa de soferi calificati.

Probleme de trafic apar ca si efect al folosirii acelorasi drumuri de catre operatorii de transport si de catre navetisti, in zonele de expansiune urbana. Din cauza recesiunii economice, recrutarea de noi angajati nu este in prezent o prioritate pentru companiile de transport. Studiile realizate de Parlamentul European arata, totusi, faptul ca cererea pentru conducatorii auto va creste din nou in momentul in care economia a iesi din criza.

Ce spun clientii Teleroute din diverse colturi ale Europei

Arie Dekker, Director General al Transportcentrale Rotterdam: “Folosim Bursa Teleroute de multi ani. Multumita acestei platforme, am redus numarul de curse fara incarcatura cu 25-35%. Folosim bursa Teleroute si pentru a verifica in care zone ale Europei exista o mare rotatie a marfurilor, ceea ce ne permite planificarea rutelor astfel incat sa evitam returul vehiculelor fara incarcatura”.

Eddy Huylebroeck, Directorul de vanzari al firmei Gilbert de Clercq: “Teleroute este un instrument foarte folositor. Cu ajutorul platformei Teleroute este posibila incheierea de contacte importante. 7% din incarcaturile noastre de retur sunt realizate multumita Teleroute”.

Buresi din Gate Logistics, cu sediul in Teplice, Cehia: “20% din veniturile noastre sunt obtinute gratie Teleroute. Recomand calduros folosirea bursei de incarcaturi, deoarece este un instrument foarte simplu si sigur, iar mai multi parteneri inseamna mai multe sanse”.”

Kamil Irion, din firma ceha de logistica Projekt Free: “Categoric, recomand folosirea bursei Teleroute. Pentru noi, bursa Teleroute inseamna cu 1/5 mai putine curse goale pentru camioanelor noastre, precum si o crestere a veniturilor cu 10%. Si toate acestea pentru un pret forte bun”.

Ladislav Dobrovic, din firma slovaca de transport C.S. Cargo confirma: “De cand am inceput sa folosim Teleroute, am reusit sa gasim 15% din retururi cu ajutorul bursei. Acest fapt a dus la cresterea veniturilor noastre cu 20%”.

Despre Bursa Teleroute

Platforma Teleroute, al carei proprietar este firma Wolters Kluwer, este o bursa electronica de incarcaturi, lider european, care mareste eficienta operationala, micsoreza riscul si ofera solutii individuale online pentru sectorul de transport si logistica. Bursa a fost infiintata in anul 1985. In prezent bursa de incarcaturi Teleroute, cu sediul in Bruxelles-Belgia, functioneaza in 25 de tari ale Europei si are peste 250 de angajati.  Mai multe informatii la www.teleroute.com.

Despre Wolters Kluwer

Wolters Kluwer este un important furnizor mondial de servicii de informare si de publicistica. Compania ofera in intreaga lume produse si servicii destinate angajatilor din sectoarele de stat, impozite, contabilitate, drept si legislatie, precum si servicii financiare pentru corporatii. Wolters Kluwer a inregistrat venituri anuale in valoare de 3,6 miliarde de euro (2010); are activitati in peste 40 de tari din Europa, America De Nord si Asia Pacifica; are in jur 19 000 de angajati in intreaga lume. Sediul Wolters Kluwer se afla in Alphen aan den Rijn, in Olanda. Compania Wolters Kluwer www.wolterskluwer.com este cotata la Bursa de Valori Euronext din Amsterdam si se regaseste in AEX si Euronext 100. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.