Aproape 13 milioane de pasageri la Otopeni și Băneasa în 2017

Aproape 13 milioane de pasageri au tranzitat în 2017 Aeroportul Internațional “Henri Coandă” și Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu – Băneasa, potrivit statisticii prezentate în 9 ianuarie de reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

Astfel, traficul aerian a crescut cu 16,8% față de cel din 2016, fiind înregistrați peste 12,84 milioane de pasageri. Numărul decolărilor și al aterizărilor a depășit bariera de 130.000, fiind o creștere de 7,7% față de rezultatul înregistrat în 2016.

Reprezentanții CNAB susține că aceste creșteri au venit din “noua abordare managerială, orientată către atragerea de noi companii aeriene, extinderea numărului de rute operate de la Bucureşti, creşterea frecvenţelor de operare pe rutele existente şi, nu în ultimul rând, către optimizarea calităţii şi siguranţei infrastructurii aeroportuare”.

Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” a fost clasat, de către Airports Council International – Europe, în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în primele zece luni ale anului trecut. Conform clasamentului publicat, la categoria aeroporturilor cu 10-25 milioane de pasageri pe an, Aeroportul “Henri Coandă”, care a avut la acea dată o creştere de 16,7% a traficului aerian, a ocupat locul 5, surclasând aeroporturi precum Lisabona, Berlin, Bruxelles, Atena, Milano, Praga sau Budapesta.

Compania Națională Aeroporturi București a înregistrat, în 2017, venituri totale de peste 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult decât în 2016, și un profit brut de 389,7 lei, cu 45% mai mult decât în 2016.

Dintre obiectivele pe care le-a atins în 2017, CNAB menţionează realizarea unuia dintre proiectele de importanţă majoră pentru reabilitarea infrastructurii Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti, lucrările de întreţinere şi reparaţii totalizând 67.228 metri pătraţi, din care 39.483 metri pătraţi la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 şi alţi 27.745 metri pătraţi la platforme şi la căile de rulare a avioanelor

De asemenea, s-au implementat fluidizarea fluxurilor de pasageri la sosiri şi plecări, optimizarea controlului de securitate al pasagerilor şi bagajelor de mână, precum şi extinderea la două benzi a fluxului auto de ieşire din aeroport.

În plus, o misiune a Comisiei Europene a verificat măsurile luate la nivel aeroportuar pentru protecţia şi securitatea, atât a pasagerilor, cât şi a operaţiunilor aeroportuare, constatând că Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti respectă standardele europene în domeniul securităţii aviaţiei civile şi că măsurile aplicate la nivelul aeroportului sunt în conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare.

În acest context, CNAB a primit confirmarea că respectă standardele europene de siguranţă în domeniul aviaţiei, în conformitate cu cele mai recente norme ale Uniunii Europene,certificarea acordată companiei autorizând Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti să opereze în siguranţă, fără restricţii, inclusiv aeronave de tip long – courrier, care pot realiza zboruri transatlantice.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.