CNG: Potențial uriaș pentru gazul natural

Pachetul de Mobilitate Curată 3 a stabilit, pentru prima dată, standarde de emisii de CO2 pentru vehiculele comerciale grele.

Asociația europeană a Vehiculelor pe Gaz Natural și Biogaz (NGVA Europe) a apreciat rezultatele la care s-a ajuns în acest sens, considerând că acestea reprezintă un stimulent crucial pentru utilizarea resurselor regenerabile de gaz în sectorul transporturilor.

Potrivit NGVA, metodologia ar trebui să poată stimula reducerile de CO2 începând de la producția de combustibil, până la emisiile generate de consumul acestuia, realizând un echilibru.

Acesta este un mesaj clar și pozitiv atât pentru producătorii de vehicule, cât și pentru cei de biocombustibili. Nu este de așteptat ca electrificarea transportului de marfă să crească rapid și astfel de prevederi vor permite producătorilor de camioane să ofere pieței soluții complementare, mai convenabile economic, contribuind, în același timp, la atingerea țintelor ecologice și planificându-și investițiile în conformitate.

În prezent, utilizarea gazului natural poate oferi o reducere a emisiilor de CO2 de până la 20,4%, în cazul camioanelor de transport de lungă distanță. Aceasta înseamnă că tehnologia gazelor naturale este una dintre cele mai bune soluții deja disponibile pentru a face față provocărilor impuse de regulamentele de protecție a mediului. Recunoașterea economiilor de CO2 realizate prin intermediul resurselor regenerabile va garanta faptul că acestea vor juca un rol central în atingerea obiectivelor ambițioase de decarbonizare până în 2030.

O dată ce va fi dezvoltată, metodologia Pachetului poate reprezenta un punct de pornire și poate crea efecte pozitive și pentru alte segmente de vehicule și moduri de transport.

Apel pentru o metodologie care să includă gazul

NGVA Europe a făcut, la începutul acestui an, un apel către structurile legislative la nivel european pentru a lua în considerare resursele gazoase regenerabile încă de la nivelul limitelor intermediare din 2025.

Organizația susține că este fundamentală includerea combustibililor regenerabili și a celor sintetici în gama de alternative disponibile pentru atingerea acestui obiectiv intermediar. Iar dezvoltarea unei metodologii care să îi aibă în vedere pentru 2025 este crucială, pentru a nu reprezenta doar o oportunitate ratată.

În prezent, Directiva de Energie Regenerabilă oferă suport pentru producția de gaz regenerabil, dar nu există niciun mecanism pentru stimularea consumului sau pentru ieșirea biocombustibililor de sub dependența publică și transformarea lor în produse a căror evoluție să fie dictată de piață.

Avantajele gazului natural

NGVA atrage atenția o dată mai mult asupra faptului că vehiculele grele care rulează pe gaz natural sunt considerate a se număra printre cele mai economice de pe piață din punct de vedere al consumului. Prin performanțele ridicate din punct de vedere al eficienței consumului și al intervalelor extinse de service, camioanele pe gaz pot garanta un efect nociv mult mai mic asupra mediului.

De asemenea, foarte important este și faptul că este deja disponibilă o infrastructură de distribuție și de alimentare destul de dezvoltată, în timp ce, pentru restul de alternative, nu este de așteptat a se realiza nimic spectaculos pe termen scurt. Dezvoltarea unei metodologii corespunzătoare ar fi de natură să genereze o și mai accelerată dezvoltare a acestei infrastructuri. Mai mult decât atât, investițiile necesare pentru dezvoltarea acestei infrastructuri sunt sustenabile și competitive comparativ cu alte tehnologii, fără efecte negative asupra consumatorului final.

Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, la rândul lor, majoritatea producătorilor de vehicule comerciale grele au dezvoltat deja modele care funcționează cu gaz natural, care pot fi disponibile oricând.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.