Societatea Feroviară de Turism a intrat în insolvenţă

Societatea Feroviară de Turism, cu datorii de 7,2 milioane lei şi creanţe litigioase de circa 10 milioane de lei, a intrat în insolvenţă, iar după rezolvarea situaţiei, Ministerul Transporturilor promite că va analiza posibilitatea privatizării. Compania a fost înfiinţată în 2003 şi avea în portofoliu trenurile regale, precum şi alte active, printre care şi Hotelul Astoria, pierdut între timp pentru o creanţă de 7 milioane lei. Datoriile sunt atât la bugetul de stat, dar reprezintă şi impozite aferente activelor societăţii, precum: Hotelul “Bucovina” din Vatra Dornei (activ aflat sub sechestru asigurator), Complexul Turistic “Decebal” din Eforie Nord (sub sechestru asigurator), Căminul Grant – sediul social al societăţii (sub sechestru asigurator) şi Complexul Turistic “Snagov” din Snagov.

“În 28 ianuarie, instanţa a admis cererea introdusă de debitoarea Societatea Feroviară de Turism “SFT-CFR” SA privind procedura insolvenţei şi a deschis procedura generală împotriva debitorului, numind administrator judiciar, la solicitarea debitorului, Consorţiul General Grup Expert SPRL&Cimpeanu, Dezsi, Gheorghe SPRL, care va îndeplini atribuţiile prevăzute de lege”, informează un comunicat al MT, remis miercuri redacţiei.

“În cadrul procedurii insolvenţei, cererile în justiţie având drept obiect măsurile de executare silită pentru realizarea creanţelor asupra debitorului sau bunurilor sale se suspendă de drept de la data deschiderii procedurii şi, mai mult decât atât, nicio dobândă, majorare sau penalitate de orice fel, ori cheltuială, numite generic accesorii, nu vor putea fi adăugate creanţelor născute anterior datei deschiderii procedurii”, se adaugă în document.

Societatea Feroviară de Turism a fost înfiinţată în baza HG 1227/2003 (în timpul Guvernului Năstase), prin divizarea parţială a Societăţii de Administrare Active Feroviare ,,SAAF” SA şi are statut de societate comercială pe acţiuni, cu capital integral de stat.

Îşi realizează veniturile din următoarele activităţi:

  • închirierea de active feroviare (clădiri, terminale, terenuri, linii de cale ferată);
  • prestaţii turistice cu trenurile de călători remorcate de locomotive cu abur, care fac parte din materialul rulant de epocă (trenul Regal, trenul Moldoviţa etc.);
  • prestarea de servicii de cazare prin unităţile de cazare din complexele turistice;
  • prestarea de servicii de alimentaţie publică prin unităţile de tipul: restaurant, bar, terase din complexele turistice menţionate mai sus;
  • prestarea de servicii din activităţile de agrement: terenuri de tenis, terenuri de fotbal, terenuri de baschet, mese de tenis de masă, închirieri bărci etc;
  • prestări din servicii adiacente: închirierea sălilor de conferinţă, închirierea saloanelor de restauraţie, închirierea teraselor, închirierea spaţiilor de agrement altele decât cele amenajate, acces parcare etc.;
  • vânzarea de materiale recuperate din casarea unor active.

Potrivit Ministerului Transporturilor, reorganizarea activităţii societăţii are ca obiective principale:

  • stingerea datoriilor existente, “printr-o valorificare mai eficientă a activelor existente, având în vedere că o bună perioadă de timp societatea nu a beneficiat de publicitate/marketing”;
  • valorificarea prin vânzare a unora dintre activele “care nu concură la realizarea veniturilor societăţii în prezent;
  • reluarea exploatării materialului rulant de epocă – “pentru aceasta este necesară repararea sa şi punerea în stare de exploatare”
  • obţinerea licenţei de exploatare şi autorizarea personalului de tren.

Magda SEVERIN

Imagine: Valentin DESPA

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.