Boala controalelor l-a lovit şi pe Şova. A luat la puricat contractele CNADNR din ultimii 5 ani

După controalele de anul trecut ale lui Ovidiu Silaghi la companiile din subordinea Ministerului Transporturilor, Dan Şova, noul ministru în atribuţiile căruia a trecut CNADNR, anunţă şi el verificări “ample” la contracte. El vrea însă vreo 6 luni pentru această operaţiune, cam cât a stat ministru Silaghi. Şi a dispus verificarea tuturor contractelor şi lucrărilor executate de CNADNR în ultimii 5 ani (2007-2011), adică şi în timpul celor doi liberali de la şefia Transporturilor – Ludovic Orban (între 5 aprilie 2007-22 decembrie 2008) în timpul Guvernului Tăriceanu, şi Ovidiu Silaghi (8 mai-21 decembrie 2012) în Guvernul Ponta I. De ce această operaţiune doar bănuim şi rămâne să ni se confirme în vară.

“Am solicitat Corpului de control al prim-ministrului declanşarea unui control tematic extrem de larg la CNADNR, vizând modul de cheltuire a banului public în ultimii 5 ani, în care am cerut date despre absolut toate cheltuielile, începând cu consultanţii, să vedem de ce s-au acceptat prelungiri de termene la contracte, să vedem de ce s-au dat bani în plus, în ce măsură s-au făcut licitaţiile corecte. Este o verificare amplă, care va ţine, din câte am înţeles, până în lunile iulie-august, iar controlul include şi verificarea celor 7 direcţii regionale ale CNADNR”, a declarat ministrul delegat pentru Marile Proiecte, joi, la dezbaterile de la Comisiile de buget-finanţe din Parlament.

Cât priveşte interimatul lui Mircea Pop la conducerea CNADNR, Şova a afirmat că va dura “până la finalizarea procedurii pentru desemnarea unui alt director al instituţiei”.

“Trebuie să intre şi CNADNR pe Ordonanţa 109, trebuie să pui manager privat şi nu puteai să pui pe altcineva. Avea (n.r. Pop) cea mai mare experienţă”, a precizat Şova.

La Transporturi nu-i ca la Guvern

Amintim rezultatele auditului intern dispus de Ovidiu Silaghi, plus rapoartele Curţii de Conturi, prezentate de ministru în 28 iulie 2012: companiile din subordinea Ministerului Transporturilor au cheltuit cateva sute bune de milioane de euro, în perioada 2009-martie 2012, fără să respecte legislaţia sau în mod nejustificat. Totodată, Comisia Europeană a solicitat corecţii de 141,48 milioane euro (sume suportate de la bugetul de stat) pentru:

– Autostrada Orăştie-Sibiu: corecţie 95.31 mil. euro, valoare proiect 448,54 mil. euro

– Autostrada Nădlac-Arad: corecţie 37,51 mil. euro, valoare proiect 54 mil. euro

– Reabilitarea drumurilor naţionale cu fonduri europene, DN 24 şi DN 24B: corecţie 8,87 mil. euro, valoare proiect peste 50 mil. euro.

Cu autostrada Nădlac-Arad ne-am lămurit la începutul lui decembrie ce s-a întâmplat: Nelu Iordache, patronul firmei câştigătoare a licitaţiei, a fost arestat de Direcţia Naţională Anticorupţie pentru deturnare de fonduri europene, spălare de bani şi alte infracţiuni.

În plus, s-au depistat plăţi ilegale de 1,34 milioane lei la autostrada Arad-Timişoara şi Centura Arad etc. (vezi aici toate rezultatele auditului).

Însă unul e Corpul de control al ministrului Transporturilor şi altul e Corpul de control al prim-ministrului, aşa că ne aşteptăm ca ultimul să descopere ilegalităţi masive, care au scăpat primei verificări.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.