15 camioane noi Mercedes-Benz în flota Polach Logistics & Transport

Polach Logistics & Transport şi-a extins cu 15 unităţi flota de vehicule comerciale grele, introducând o nouă marcă: Mercedes-Benz. Decizia a fost luată pe baza rezultatelor obţinute în cadrul unor teste care au vizat mai multe mărci. Există, însă, şi alte criterii pe care managementul companiei le-a luat în calcul.

Companie specializată în transport internaţional, având sediul în zona de vest a ţării (Pecica, Arad), Polach Logistics & Transport şi-a început activitatea 1996, o dată cu achiziţia primului vehicul comercial. Iniţial, firma a efectuat curse cu vehicule de tonaj mic, pe rute interne, primul camion de 18 t fiind cumpărat în anul 2002.

În 2003, Polach a început să efectueze curse internaţionale şi a cunoscut o evoluţie continuă, chiar şi în perioada crizei, când a achiziţionat constant camioane noi. Astăzi, flota depăşeşte 70 de camioane, aproximativ 50% respectând normele Euro VI, 40% fiind Euro V şi EEV şi doar câteva unităţi fiind Euro III.

Vehicule configurate pentru distanţe lungi

Pentru a lua decizia potrivită în ceea ce priveşte marca şi modelul de camion ce urma să fie achiziţionat, compania Polach a testat trei tipuri diferite de camioane. În urma rezultatelor, balanţa a înclinat spre Mercedes-Benz Actros. S-a optat pentru o configuraţie optimizată pentru transportul pe distanţe lungi, incluzând dotarea cu sisteme adiţionale care contribuie la reducerea consumului de carburant şi AdBlue şi a costurilor de operare.

Cele 15 unităţi Actros 1842LSnRL din noua flotă Polach sunt dotate cu Predictive Powertrain Control, un sistem inovator care îmbină hărţile digitale şi GPS cu transmisia Mercedes PowerShift 3, prin utilizarea căruia camionul obţine consumul optim de combustibil, indiferent de variaţiile de relief ale traseelor parcurse.

Totodată, camioanele beneficiază de sistemul telematic FleedBoard, ce furnizează informaţii despre traseul şi localizarea vehiculelor prin satelit şi oferă o analiză amănunţită a performanţelor pe baza stilului de condus, precum şi planificarea intervalelor de mentenanţă, permiţând inclusiv emiterea de rapoarte privind vitezele de deplasare şi a timpilor de conducere.

„Faţă de celălalt sistem de monitorizare pe care îl avem în companie, pe FleetBoard putem vedea tonajul şi timpii de condus, ceea ce ne ajută foarte mult. Scoatem rapoarte regulat şi urmărim îndeaproape flota pentru a preveni eventualele probleme şi a ne optimiza cheltuielile”, a declarat Diana Covaci, administrator Polach Logistics & Transport.

Leasing operaţional

Avantajele oferite companiei prin intermediul programului de leasing operaţional şi, mai ales, gama completă de servicii oferită de Mercedes-Benz Financial Services, au reprezentat un motiv în plus de a convinge conducerea Polach să aleagă Mercedes-Benz.

„A contat foarte mult şi finanţarea. Am fost într-un moment în care nu puteam da un avans prea mare, iar produsul de la Mercedes-Benz Financial Services s-a potrivit foarte bine nevoilor noastre. Leasing-ul operaţional este pentru noi cea mai bună variantă în momentul de faţă. Nu mai dorim să fim proprietari, vrem camioane cu care să facem kilometri şi bani şi pe care să le reînnoim regulat. Şi sigur, cât mai puţine griji ale costurilor cu mentenanţa, asigurări etc”, a afirmat Andrei Covaci.

Investiţie într-un depozit în Germania

Pe lângă cele peste 70 de capete tractor şi 120 de semiremorci, compania beneficiază de aportul a 161 de angajaţi, în ultimii doi ani înregistrând o cifră de afaceri de aproximativ 12 milioane euro. Rezultatele din primele opt luni ale lui 2015 indică o sumă de 7 milioane euro. În ceea ce priveşte planurile de viitor, prioritară a devenit acum investiţia într-un depozit de logistică în Germania, la Nürnberg.

„E punctul de mijloc al ţării. Dacă vii din orice ţară, fie Anglia, Franţa, Belgia sau Olanda, punctul de trecere este Nürnberg. Acolo dorim să demarăm construirea unei facilităţi de depozitare de genul „hub”. Am găsit un loc de 1.000 mp, iar anul viitor în ianuarie începem construcţia”, a declarat managerul Polach Andrei Covaci.

Andrei Covaci, manager Polach Logistics & Transport:

„Am luat această hotărâre în urma unui test-drive efectuat cu trei modele diferite. Ne doream un vehicul fiabil cu un consum redus. Testul cu Mercedes-Benz Actros 1842LSnRL l-am făcut cu tonaje mari tur-retur şi traseu greu – nordul Italiei – şi sincer, am rămas surprins de consumul înregistrat. La fel de impresionat am fost şi la prima încărcare a camioanelor nou achiziţionate, când, pe un traseu de 1.630 km, din Germania până la noi în curte, cu 5 tone încărcătură, am avut un consum de 21,3 l/100km”.

Diana Covaci, administrator Polach Logistics & Transport:

„Ne-am gândit şi la şoferi când am configurat camioanele, de la scaune pneumatice ce oferă confort atât şoferului, cât şi pasagerului, la alte mici dotări opţionale în cabină, totul gândit pentru a le face munca mai uşoară. De curând, am anunţat noua achiziţie pe o reţea de socializare şi, totodată, am postat un anunţ de angajare, iar interesul a fost mai mare comparativ cu alte dăţi. Am observat o mică «bătaie» pe noile camioane, am primit aplicaţii din partea şoferilor cu vechime şi experienţă, care ne-au cerut să lucreze pe Mercedes”.

Ovidiu Pintilie, Sales & Marketing Manager Trucks în cadrul Mercedes-Benz România:

„Suntem siguri că experienţa aceasta va fi doar începutul unei colaborări pe termen lung.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.