Mercedes-Benz Sprinter City 77 – Un (mini)bus XXL

In toamna trecuta, la IAA Hanovra, si-a facut debutul minibusul urban Mercedes-Benz Sprinter City 77. Modelul cu trei axe si o lungime de 8,7 m este realizat pe platforma Sprinter conventionala, constructia cu axa tandem si podea coborata pe toata lungimea fiind o dezvoltare exclusiva pentru Sprinter City 77. Datorita capacitatii sale de 40 pasageri, vehiculul a fost conceput sa umple spatiul gol din gama Mercedes-Benz dintre Sprinter City 65 si Citaro K.

Sprinter City 77 este cu apro­ximativ un metru mai lung decat modelul City 65, iar masa max­i­ma de 6,8 t faciliteaza ob­tinerea unei capacitati inalte de transport pasageri.

Vehiculul este propulsat de un motor OM 651 DE 22 LA, EURO 5, capabil sa dezvolte o putere maxima de 163 CP si un cuplu maxim de 360 Nm, aceasta fiind cea mai puternica varianta a pro­pul­sorului cu patru cilindri pentru Sprinter. Destinat transportului ur­ban, City 77 este unul dintre cele mai „curate“ vehicule, fiind cer­tificat EEV. Transferul de putere se realizeaza prin intermediul unei trans­misii automate cu cinci trep­te. Retarderul, de tip AE 30-35, este cu actionare manuala sau de la pedala de frana. Consola mo­to­ru­lui a fost special conceputa pen­tru a putea gazdui un com­pre­sor suplimentar pentru clima­ti­zare.

Axa spate, dubla, este echi­pa­ta cu suspensie pneumatica, iar axa fata este ranforsata. Ve­hi­cu­lul este dotat cu program elec­tro­nic de stabilitate ESP si cu bari stabilizatoare ranforsate fata si spate.

Totul pentru confort

Pentru accesul pasagerilor, sunt disponibile usi duble spate si fata, cu deschidere catre ex­te­rior si o latime de 1.350 mm. De asemenea, vehiculul este echipat cu o trapa batanta actionata ma­nual pentru carucioare cu rotile, la usa 1 (sau, in functie de model, la usa a doua), cu o lungime de 1.600 mm si o latime de 800 mm.

Interiorul este luminos, cu gea­muri laterale simple pano­ra­mi­ce, parbriz, la randul sau, pano­ra­mic si doua ferestre batante in compartimentul pasagerilor, a carui caroserie este si ea izolata.

In zona podelei coborate, este dis­ponibila o aeroterma, iar spa­tiul destinat pasagerilor este dotat cu aer conditionat cu climatizare automata. Vehiculul are, de ase­me­nea, un agregat suplimentar de incalzire cu functie de repaus si rezervor de combustibil separat, aeroterma electrica si ventilator spate.

Scaunele pasagerilor sunt de tip „City Star Eco“, cu tapiterie pentru sezut si spatar, cu con­fi­guratie 10+1. Sunt disponibile stra­pontine fata si spate, iar in spa­tele cabinei soferului este ame­najat un spatiu pentru scaun cu rotile, cu suport, cotiera si cen­tura. Sistemul audio cu navigatie dispune de doua difuzoare in fata si difuzoare in salonul de pasa­geri, fiind disponibil un sistem de anunt cu statie. Vehiculul este echipat cu bara de sustinere in zo­na podelei coborate, bara de sus­tinere continua pe plafon, aces­ta din urma fiind de tip City, cu iluminare pe lungimea spatiului de pasageri.

Postul de conducere dispune de volan reglabil pe inaltime si in pro­funzime, oglinzi exterioare incal­zite si reglabile electric, retro­vizoare interioara de dimensiuni mari si scaun sofer tip „Komfort“, cu intoarcere si cotiere. Postul de conducere este separat de com­par­timentul pasagerilor prin inter­me­diul unui geam si printr-o bara se­paratoare pendulanta. Soferul dis­pune, de asemenea, de un sis­tem de climatizare „Tempmatic“.

Nu in ultimul rand, vehiculul este echipat cu pachet de sigu­ran­ta si vine pregatit pentru in­sta­larea unui pachet destinat dru­murilor grele.

Fisa tehnica

Platforma:  Sprinter A6/A7 5,0 t – 6,8 t

Motor: OM 651 DE 22 LA, EURO 5 EEV, putere maxima – 163 CP, cuplu maxim – 360 Nm

Cutie de viteze: automata

Raport transmisie: i = 4,727

Axa spate: dubla, suspensie pneumatica

Axa fata: intarita

Program electronic de stabilitate ESP

Capacitate maxima: 40 pasageri

Locuri pe scaune: 10+1

Podea in intregime coborata

Nr. usi compartiment pasageri: 2, duble

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.