In toamna trecuta, la IAA Hanovra, si-a facut debutul minibusul urban Mercedes-Benz Sprinter City 77. Modelul cu trei axe si o lungime de 8,7 m este realizat pe platforma Sprinter conventionala, constructia cu axa tandem si podea coborata pe toata lungimea fiind o dezvoltare exclusiva pentru Sprinter City 77. Datorita capacitatii sale de 40 pasageri, vehiculul a fost conceput sa umple spatiul gol din gama Mercedes-Benz dintre Sprinter City 65 si Citaro K.
Sprinter City 77 este cu aproximativ un metru mai lung decat modelul City 65, iar masa maxima de 6,8 t faciliteaza obtinerea unei capacitati inalte de transport pasageri.
Vehiculul este propulsat de un motor OM 651 DE 22 LA, EURO 5, capabil sa dezvolte o putere maxima de 163 CP si un cuplu maxim de 360 Nm, aceasta fiind cea mai puternica varianta a propulsorului cu patru cilindri pentru Sprinter. Destinat transportului urban, City 77 este unul dintre cele mai „curate“ vehicule, fiind certificat EEV. Transferul de putere se realizeaza prin intermediul unei transmisii automate cu cinci trepte. Retarderul, de tip AE 30-35, este cu actionare manuala sau de la pedala de frana. Consola motorului a fost special conceputa pentru a putea gazdui un compresor suplimentar pentru climatizare.
Axa spate, dubla, este echipata cu suspensie pneumatica, iar axa fata este ranforsata. Vehiculul este dotat cu program electronic de stabilitate ESP si cu bari stabilizatoare ranforsate fata si spate.
Totul pentru confort
Pentru accesul pasagerilor, sunt disponibile usi duble spate si fata, cu deschidere catre exterior si o latime de 1.350 mm. De asemenea, vehiculul este echipat cu o trapa batanta actionata manual pentru carucioare cu rotile, la usa 1 (sau, in functie de model, la usa a doua), cu o lungime de 1.600 mm si o latime de 800 mm.
Interiorul este luminos, cu geamuri laterale simple panoramice, parbriz, la randul sau, panoramic si doua ferestre batante in compartimentul pasagerilor, a carui caroserie este si ea izolata.
In zona podelei coborate, este disponibila o aeroterma, iar spatiul destinat pasagerilor este dotat cu aer conditionat cu climatizare automata. Vehiculul are, de asemenea, un agregat suplimentar de incalzire cu functie de repaus si rezervor de combustibil separat, aeroterma electrica si ventilator spate.
Scaunele pasagerilor sunt de tip „City Star Eco“, cu tapiterie pentru sezut si spatar, cu configuratie 10+1. Sunt disponibile strapontine fata si spate, iar in spatele cabinei soferului este amenajat un spatiu pentru scaun cu rotile, cu suport, cotiera si centura. Sistemul audio cu navigatie dispune de doua difuzoare in fata si difuzoare in salonul de pasageri, fiind disponibil un sistem de anunt cu statie. Vehiculul este echipat cu bara de sustinere in zona podelei coborate, bara de sustinere continua pe plafon, acesta din urma fiind de tip City, cu iluminare pe lungimea spatiului de pasageri.
Postul de conducere dispune de volan reglabil pe inaltime si in profunzime, oglinzi exterioare incalzite si reglabile electric, retrovizoare interioara de dimensiuni mari si scaun sofer tip „Komfort“, cu intoarcere si cotiere. Postul de conducere este separat de compartimentul pasagerilor prin intermediul unui geam si printr-o bara separatoare pendulanta. Soferul dispune, de asemenea, de un sistem de climatizare „Tempmatic“.
Nu in ultimul rand, vehiculul este echipat cu pachet de siguranta si vine pregatit pentru instalarea unui pachet destinat drumurilor grele.
Fisa tehnica
Platforma: Sprinter A6/A7 5,0 t – 6,8 t
Motor: OM 651 DE 22 LA, EURO 5 EEV, putere maxima – 163 CP, cuplu maxim – 360 Nm
Cutie de viteze: automata
Raport transmisie: i = 4,727
Axa spate: dubla, suspensie pneumatica
Axa fata: intarita
Program electronic de stabilitate ESP
Capacitate maxima: 40 pasageri
Locuri pe scaune: 10+1
Podea in intregime coborata
Nr. usi compartiment pasageri: 2, duble
Raluca MIHAILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro