AERONAVE MODIFICATE, TARIFE GREU DE ESTIMAT, TERMENE DE PLATĂ ÎN CREȘTERE. O realitate diferită

La auzul veștilor că în China încep să se închidă spitalele construite special pentru cei infectați cu COVID-19 și că progresia îmbolnăvirilor se reduce de la o zi la alta, cu toții am sperat că situația este sub control și problema în curs de rezolvare.

Florin Cârmaciu

Din păcate, în perioada care a urmat, lucrurile s-au înrăutățit, într-un ritm accelerat, în toate celelalte zone ale globului și un pericol care era la mii de kilometri depărtare a devenit o amenințare imediată pentru noi, cei din Europa, cele două Americi, Africa și Oceania. Au urmat și sunt dispuse și în acest moment măsuri diferite de la o țară la alta, restricții de circulație, modificarea programului magazinelor, mallurilor, anulare de curse aeriene.

Din fericire, pentru noi cei din industria de specific, transportul de mărfuri, în pofida riscurilor asociate, în această perioadă, rămân elemente vitale păstrarea la un nivel funcțional a economiilor de stat, aprovizionarea cu bunuri de larg consum sau echipamente medicale, atât de necesare, în această perioadă.

Dezavantaje și riscuri

Există, însă, și câteva dezavantaje, riscuri sau neajunsuri aferente acestei posturi: șoferi care pleacă la drum fără să știe ce vor întâlni pe traseu, sau dacă vor putea tranzita anumite țări, cozi infernale la punctele de frontieră, schimbări de rută dictate de autorități și, să nu uităm, posibilitatea reală de a te infecta pe traseu.

Evident, toate aceste aspecte afectează timpul de tranzit, devenit, acum, o estimare extrem de incertă, disponibilitatea șoferilor de a pleca în cursă, costurile curente și permanenta posibilitate de a nu mai putea duce transportul la bun sfârșit.

În ceea ce privește transportul aerian, zborurile de pasageri sunt interzise, în majoritatea țărilor, operează doar avioanele în regim cargo. Există inclusiv companii de deserveau transportul de pasageri, dar care și-au modificat aeronavele pentru a transporta numai marfă. Și, dacă, la început, aminteam de revirimentul Chinei, acest lucru are un impact enorm asupra prețurilor privind transportul aerian din China către Europa.

Creșterile de tarife sunt, uneori, și de 4 ori față de prețul „normal”, evident, fluctuația este de la zi la zi și întotdeauna în sensul majorării.

Un alt aspect care merită menționat este că foarte multe companii mari de producție din domeniul industriei auto și nu numai și-au anunțat diminuarea producției sau închiderea completă a fabricilor (sunt exemple inclusiv în România). Din păcate, aceste sistări de producție, chiar și pe termen scurt, afectează multe alte companii, furnizorii de bunuri sau de servicii pentru acești producători și, mergând mai departe, efectul asupra industriei de transport este unul major – mai puține comenzi, preturi mai mici, termene de plată extinse.

Legat de termenele de plată, evident și aici efectul este unul în lanț, clienții solicită un termen de plată extins sau, dimpotrivă, anunță că nu mai pot face plăți pentru o anumită perioadă de timp – implicit și furnizorii de transport vor avea de suferit.

Viitorul… o cu totul altă discuție

Având tabloul de mai sus, ne așteaptă o perioadă cu foarte multe necunoscute (economice, financiare, operaționale), incertitudini, dezamăgiri și sacrificii. Se spune că vor fi adevărați campioni cei care vor trece peste aceasta perioadă. Din păcate, încă mai este destul de mult până ne vom putea relua activitatea în regim normal. Cât va mai dura, apoi, ca economiile să își revină la normal… este cu totul și cu totul altă discuție.

Florin CÂRMACIU

director vânzări Dream Cargo Services

florin.carmaciu@dreamcargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.