ANADOLU AUTOMOBIL ROM: Cu accelerația la podea

Anadolu Automobil Rom este unul dintre cei mai activi furnizori de autobuze din România. Adaptarea acestuia de la un brand, Isuzu, în 2006, la mai multe, a adus, totodată, și o diversificare a gamei.

Anul 2021 a fost unul plin de provocări, pentru Anadolu Automobil Rom. După relaxarea măsurilor împotriva răspândirii COVID-19, importatorul a reușit să livreze 24 de autobuze diesel și 166 de autobuze electrice. A fost primul an în care Anadolu Automobil Rom a vândut și livrat mai multe autobuze cu propulsie alternativă decât cu motoare clasice, cu ardere internă. Unul dintre principalele avantaje ale celor de la Anadolu Automobil Rom este acela că pot oferi o gamă foarte variată de autobuze urbane cu propulsie electrică.

Practic, la ora actuală, AAR poate satisface nevoile de transport pentru orice companie publică sau privată care are nevoie de un vehicul cu o capacitate cuprinsă între 16 și peste 100 de călători. Poate asigura vehicule atât pentru transport public local și în zonă metropolitană, cât și autobuze interurbane sau autocare turistice de medie și mare capacitate.

Astfel, alături de SOR din Cehia, și Karsan, Isuzu sau Temsa și-au îmbogățit portofoliul de produse cu autobuze electrice.

Pe lângă autobuzele urbane de mare capacitate SOR ENS 12, Anadolu Automobil Rom a mai livrat și Karsan Jest EV și Karsan Atak EV.

Cele două vehicule oferite de producătorul din Turcia și-au dovedit, deja, eficiența în mai multe localități din țară, prin costurile reduse de exploatare.

Grosul livrărilor s-a făcut către autoritățile contractante care au dorit introducerea sau modernizarea transportului public local. Orașe precum Beclean, Mangalia sau Sibiu s-au alăturat Sucevei în utilizarea autobuzelor urbane de capacitate mică Jest EV, produse de Karsan. În plus, Brașov a continuat extinderea flotei de autobuze electrice SOR. Producătorul ceh a mai livrat vehicule similare, de 12 metri, și celor din Bistrița.

2022 – tot electric

Anul 2022 a început în forță pentru Anadolu Automobil Rom. După semnarea contractului de furnizare a zece autobuze electrice, împreună cu stațiile aferente de încărcare, la Slatina, a urmat un alt contract de furnizare pentru 10 autobuze electrice Karsan e-ATA și 8 SOR.

Tot anul acesta, a fost semnat contractul și cu Primăria din Rovinari, pentru furnizarea a trei autobuze electrice SOR EBN. În plus, au început și livrările primelor autobuze electrice către alte localități din țară. În 2022, mai sunt preconizate livrări de autobuze diesel Temsa. Tot pe segmentul urban, Karsan va livra mai multe autobuze de 18 metri, pentru primăriile din Timișoara și Brașov.

Gama, pe scurt

Iată cele mai importante produse aduse de Anadolu Automobil Rom și solicitate de clienții români.

  • Anadolu Isuzu: longevivul model Turquoise încă reușește să se mențină activ pe piața vehiculelor de transport persoane. Pe partea de vehicule urbane, însă, observăm o extindere a gamei cu Citibus EV, dar o cerere mai mică pentru frații săi mai mari, de 12 și, respectiv, 18 metri, din gama Citiport. O notă aparte trebuie acordată pentru noul model Kendo, o prezență binevenită în segmentul interurbanelor.
  • Karsan marșează puternic, prin cele două modele urbane electrice, Jest EV și ATAK EV. De asemenea, marca din Bursa produce și autobuzele diesel Menarinibus de 10, 12 și, respectiv, 18 metri.
  • Temsa: alături de binecunoscutele modele LD (autobuze interurbane) și Maraton (turistic), producătorul din Adana are în oferta sa vehicule de 9 și, respectiv, 12 sau 18 metri. Pentru gama de autocare de dimensiuni medii, Temsa mizează, în continuare, pe gama Prestij.
  • SOR: producătorul ceh s-a concentrat mai mult pe autobuze urbane electrice, dar are în ofertă și vehicule turbodiesel sau cu propulsie alternativă, cu gaz natural comprimat.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.