Apărați în Franța… de francezi

Numele meu este Pascale Ricaille și reprezint, din 2016, companii romanești de transport pe teritoriul francez, potrivit Legii Macron. M-am îndrăgostit de România la prima vedere și cred că românii trebuie să lupte pentru drepturile lor, inclusiv pe teritoriul francez. Dar, pentru aceasta, trebuie să fie, în primul rând, informați.

Am decis să mă implic în această activitate la cererea unui transportator român, Sever Tănăsie, proprietar al societății Savlex (un bun prieten bun al soțului meu), care nu găsea un reprezentant de încredere. M-am bazat pe experiența pe care o dețineam în domeniul transporturilor. Cu mulți ani în urmă, am început să lucrez în cadrul societății de transport Mory, după care am decis să mă înrolez în armata franceză, unde m-am ocupat de partea logistică.

Revenind la reprezentarea societăților de transport pe teritoriul francez (Legea Macron), găsesc normal ca atribuțiile mele să nu se limiteze doar la acest segment. Este motivul pentru care încercăm, atât eu, cât și șotul meu, să venim în ajutorul transportatorilor pe care îi reprezentăm, nu doar privind atestatele de detașare, ci și asigurând asistență, 24 de ore din 24, pentru orice problemă întâmpinată de șoferi pe teritoriul francez (accidente, traduceri prin telefon între șofer și companiile unde încarcă sau descarcă, diferite informații etc.). De asemenea, colaborăm cu diferite societăți de logistică din Franța, cărora le prezentăm clienții noștri, pentru a colabora. În plus, avem parteneriate cu anumite ateliere de service de camioane, pentru care am reușit să obținem plata facturilor la 30 de zile, după deschiderea de cont.

Pentru a putea oferi asistență juridică, am încheiat un parteneriat cu un cabinet de avocatură, recunoscut de baroul București, dar și de cel din Amiens (Franța) care se poate ocupa de orice abuz făcut de autoritățile franceze și nu numai.

Exemple și sfaturi

Iată câteva exemple de care trebuie să ținem cont atunci când abordăm Franța, ținând cont că societățile de transport din Europa de Est sunt, în mod evident, cele mai controlate. Este cu atât mai important ca șoferii și camioanele să fie în regulă din punct de vedere legal.

Atenție!

Atestatul de detașare trebuie să se afle în format de hârtie la bordul camionului, iar șoferul să respecte cu rigurozitate timpii de condus și pauzele.

Este foarte important ca, pentru orice amendă pe care o primește șoferul (pe care este obligat să o plătească! – nu există o altă variantă), să se păstreze chitanțele, sau dovada plății. Nu mai poate fi amendat pentru aceeași abatere în aceeași zi!

Din punct de vedere legal, organele de control franceze au dreptul de a amenda o societate de transport numai pentru abaterile comise pe teritoriul francez. Din păcate, de multe ori, se dau amenzi pentru contravenții comise pe teritoriul altor state. De exemplu, ne-am întâlnit cu situația ca un șofer să fie amendat în Franța pentru ca nu și-a respectat pauza în Germania. Din punctul nostru de vedere, este un abuz, și încurajăm clienții să ne informeze despre toate abuzurile comise de autoritățile franceze, pentru a duce contestațiile până la capăt, chiar dacă știm că nu este întotdeauna ușor.

De asemenea, am întâlnit atitudini abuzive ale șoferilor francezi vizavi de șoferii din România. Important este să vă păstrați calmul, să vă protejați și chiar să filmați abuzul. Apoi, să transmiteți informațiile reprezentantului sau avocatului care vă reprezintă și să continuați să vă faceți dreptate până la capăt. Cu tot respectul, nu trebuie „să vă lăsați călcați în picioare” atunci când considerați că aveți dreptate din punct de vedere legal. Aveți o țară minunată și consider că noi, francezii, avem multe lucruri de învățat de la cei din România.

Tratăm cu același respect fiecare client, indiferent dacă este vorba de o flotă mică, de 1 camion, sau de una mare, de peste 500 camioane.

Pascale RICAILLE

ricaillepascale@gmail.com

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.