Aquila creste flota… si NUMARUL CLIENTILOR

Cum arata piata romaneasca si… europeana prin ochii unei companii de top, care a reusit sa gaseasca oportunitatile acestei perioade? Raspunsul este format dintr-un singur cuvant: bine. Ce se afla, insa, in spatele acestuia, am incercat sa aflam de la Bujor Stanescu, directorul de logistica al Aquila.

Aquila si-a continuat, cu succes, in acest an, activitatea de atragere de clienti noi atat pe segmentul de transport cat si pe cel de logistica.

Transportul intracomunitar de-a dreptul infloritor

„Pe parte de transport international intracomunitar, am inceput colaborarea cu doi clienti noi din Germania si Italia“, a afirmat Bujor Stanescu, explicand ca principiul de baza este acela de a cauta companii care au nevoie de mini flote (de la 10-15 camioane in sus) operate si dispecerizate de Aquila, in conditiile unui trafic cat de cat regulat.

„Daca lucrurile vor merge bine, vom ajunge intr-o luna sa operam cu 10-15 camioane pentru fiecare client in parte, ceea ce se va reflecta in noi achizitii de parc“, a aratat Bujor Stanescu, mentionand ca flota alocata in acest moment de Aquila pe transport intracomunitar depaseste 100 de camioane.

De altfel, transportul intracomunitar reprezinta segmentul care inregistreaza cea mai buna dinamica in cadrul companiei.

Si pe segmentul de transport intern, Aquila se afla in diverse stadii de negociere cu clienti noi, pe acelasi principiu, al asigurarii unui flux regulat de marfa.

E criza de camioane

„Am sesizat in ultimul timp pe piata interna, si chiar in toata Europa, o criza teribila de camioane. Exista cerere de transport, dar sunt foarte putine camioane disponibile. Nu pot sa imi explic exact fenomenul, dar probabil ca are loc din cauza faptului ca multe firme si-au incheiat activitatea, au dat camioanele inapoi la leasing sau si-au securizat flota cu contracte ferme si nu mai sunt interesate de cursele spot“, a aratat directorul de logistica al Aquila, care a tinut sa sublinieze ca sunt greu de gasit camioane disponibile in acest moment. „De exemplu, noi trebuie sa transportam pentru unul dintre clientii nostri un numar foarte mare de paleti de la Oradea la Ploiesti. In mare parte, am folosit camioanele noastre, dar am si subcontractat. A fost extrem de greu sa gasim un numar relativ mic de camioane pentru aceste curse. In viitorul apropiat, vom avea de facut curse similare de la Cluj la Ploiesti, dar ne lovim de aceeasi problema: nu reusim sa gasim camioane, chiar daca platim peste nivelul pietei“.

47 de achizitii de la inceputul anului

In acest context, Aquila isi va majora flota in continuare pana la finalul anului, in conditiile in care in perioada scursa din ianuarie a achizitionat deja 47 de camioane, dintre care 22 au reprezentat extindere de flota iar 25 inlocuire (camioane EURO 3 din 2003 cu camioane EURO 5 din 2009).

Bujor Stanescu apreciaza, in plus, ca pe segmentul de logistica, volumele de marfa au crescut per total. „Ianuarie a fost sub asteptari, februarie a fost o luna destul de buna, iar martie una foarte buna. Aprilie a fost iar o luna slaba, in schimb luna mai pare promitatoare“. Cresteri au fost consemnate si pe partea de export, unde au avut loc schimbari pozitive reflectate in majorari care au depasit orice alta perioada a anului trecut.

Planuri mari, rezultate pe masura

Aquila se afla in acest moment intr-un proces de schimbare a modului de operare, dupa ce clientul principal al companiei a decis modificarea sistemului, dintr-unul multi depozit intr-unul bazat pe un depozit central (localizat la Ploiesti), de unde se vor face livrari regionale. Platforma logistica apartinand clientului va fi operata de Aquila, care, in acest moment, are in vedere, de asemenea, securizarea din punctul de vedere al stocurilor, a depozitelor proprii aflate la Ploiesti si Tureni (Cluj).

„Depozitul de la Tureni este important pentru strategia noastra. Aquila nu intentioneaza sa isi restranga activitatea de servicii logistice, ci sa isi creasca importanta pe acest segment. Vrem sa intram in negocieri cu un client mare, care sa ocupe un spatiu cat mai mare din depozit sau cu clienti de talie medie. Din punctul nostru de vedere, ambele variante sunt bune, dar am prefera a doua solutie: clienti de talie medie care sa poata fi acomodati in acelasi depozit“, a explicat Bujor Stanescu, subliniind ca Aquila a primit, la finalul lunii martie, un feedback extrem de magulitor din partea clientilor in ce priveste transportul si logistica, inclusiv pe segmentul de activitati cu valoare adaugata.

Bujor Stanescu, directorul de logistica al Aquila:

Flota de transport international a reusit sa livreze performanta:

intarzierile au fost aproape inexistente, doua sau trei intr-un trimestru intreg. Pe partea de depozitare, am reusit sa ajungem la un nivel de performanta foarte bun, nu numai pentru Romania. Am intrat in liga mare. Performanta noastra se masoara de la 99,9% in sus. La fel pe segmentul de copacking: nu am avut nici un fel de intarziere, am livrat tot la timp si cu zero erori. Am muncit sa ajungem aici, dar mai dificil va fi sa ne mentinem pe pozitie“.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.