ARR anunta controale la sediu…

… in cazul firmelor care sunt depistate in trafic cu nereguli in ceea ce priveste tahograful. A fost avertizarea pe care a transmis-o carausilor Nicolae Tanase, inspector sef al Autoritatii Rutiere Romane.

„Comunicam cu baza de date a TISPOL (n.r. Organizatia Europeana a Politiilor Rutiere) si in privinta fraudarii tahografelor. Se va realiza o baza de date si se vor lua masuri. In cazul celor pe care ii vom prinde ca fraudeaza tahografele, vom trimite controale la sediu si se vor verifica toate masinile“, a afirmat Nicolae Tanase, subliniind ca Romania se afla sub monitorizare din acest punct de vedere. Pe de alta parte, ARR face parte din Euro Controle Route (organismul european de inspectie si control in domeniul transportului rutier), unde are o pozitie foarte activa, detinand chiar presedintia acestuia in perioada 2008-2009.

„Din pacate, ne aflam pe primul loc in Europa la falsificarea fiselor de concediu. De asemenea, suntem pe primul loc in UE si la fraudarea tahografelor. Pe aceste doua domenii, Romania este una dintre tarile monitorizate, inclusiv in ceea ce priveste cardurile de sofer (sunt cazuri in care acelasi sofer foloseste doua carduri). In Europa, s-au gasit 13.000 fraude in ceea ce priveste tahograful, iar in Romania nici unul, pana acum“, a subliniat inspectorul sef ARR. El a precizat ca a aparut o noua fisa de concediu cu sase optiuni, comparativ cu trei, cate erau anterior. „Pe de alta parte, se lucreaza acum in privinta aparitiei unui nou tip de tahograf digital inteligent, care va oferi si posibilitatea citirii din mers. Cred ca aceste tahografe vor aparea intr-un an sau un an si jumatate“, a mai adaugat Nicolae Tanase.

Reamintim, statele membre ale Euro Controle Route au initiat o actiune concentrata de monitorizare a fiselor de concediu in urma intensificarii acestor practici.

Amenzi armonizate in toata Europa

Potrivit inspectorului sef ARR, se lucreaza in acest moment la armonizarea contraventiilor la nivel european, precum si a cuantumurilor amenzilor. „Aceeasi amenda perceputa in Olanda va fi aplicata si in Romania sau in alte tari. De asemenea, va fi armonizata si formula de calcul a unei contraventii, astfel incat sa nu mai existe interpretari. In paralel, va aparea Registrul Unic Electronic European, care va permite schimbul de informatii intre inspectoratele rutiere privind detinerea licentei comunitare, indeplinirea conditiilor de onorabilitate si controlul aspectelor de legislatie de transport“.

Nicolae Tanase a mai aratat ca ARR a initiat achizitionarea unui sistem de monitorizare in trafic, care va permite accentuarea controlului in cazul operatorilor in neregula si rarirea verificarilor care vizeaza carausii corecti.

„Chiar daca se face control nediscriminatoriu, trebuie sa precizez ca, fata de anul trecut, a crescut cu 100% numarul de amenzi catre transportatorii straini. Cei mai amendati sunt in special carausii maghiari, carora li s-au taiat, pana acum, amenzi cu o valoare cumulata de peste 1 milion de lei“, a afirmat inspectorul sef ARR, adaugand ca un transportator oprit in trafic cu o problema este imobilizat si nu va pleca pana cand nu plateste amenda.

„ARR are un procent de incasare de 97%. Daca e sa facem comparatie cu Politia, care are in jur de 35%, si CNADNR, care are 8%, avem un sistem bine pus la punct“, a subliniat Nicolae Tanase.

ARR a desfasurat, de asemenea, in ultimul timp, o serie de controale pentru combaterea pirateriei. „Am confiscat cateva sute de placute de inmatriculare, am suspendat dreptul de utilizare atat pe segmentul de transport marfa cat si de persoane. Suspendarile se fac pe termen de sase luni. Noi o sa continuam si, avand in vedere ordinul comun cu Ministerul de Interne, speram ca va face si Politia acelasi lucru“, a aratat inspectorul sef ARR. De mentionat ca ARR a primit recent dreptul de cantarire in trafic, iar de la 1 august va putea verifica si rovinietele.

Noua lege a transporturilor ar putea elimina asigurarea de risc

La randul sau, Daniela Dobrila, director de Licente si Autorizari in cadrul ARR, a anuntat, cu ocazia conferintei Ziua Cargo de la Mamaia, ca, in acest moment, se lucreaza la elaborarea unei legi noi a transporturilor, pentru care transportatorii pot trimite propuneri.

„Am incercat sa structuram mai bine legea unica, luand in calcul propunerile transportatorilor, pe care le asteptam in continuare timp de o luna. Le puteti transmite pe site-ul ARR sau la Ministerul Transporturilor. Noi le vom analiza“, a precizat Daniela Dobrila. Ea a mentionat ca in noul act normativ se ia in calcul ca, pentru accesul la piata de transport, conditia financiara, care presupune indeplinirea pragului de 9.000 de euro pentru primul camion si de 5.000 de euro pentru celelalte, sa poata fi dovedita numai prin intermediul capitalului propriu, renuntandu-se la scrisoarea de garantie bancara si la asigurarea de risc.

Precizam ca puteti consulta propunerea de act normativ privind noua Lege a Transporturilor pe site-ul www.ziuacargo.ro.

Daniela Dobrila:

Anul acesta, avem aproape 1.600 de operatori noi. Pe de alta parte, conform verificarilor facute la Registrul Comertului, sunt in jur de 2.000 de operatori de marfa in insolventa. Unii dintre ei au renuntat la vechile firme si si-au facut altele noi, pentru ca accesul la profesie este foarte facil“.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.