BILANȚUL SEZAMO, LA UN AN DE ACTIVITATE ÎN ROMÂNIA: 2 milioane de kilometri, cu ZERO emisii

… sau 304 tone de CO2 salvate. Deși pare ireal pentru acest moment, se întâmplă în România. Supermarketul online Sezamo a aniversat, în această toamnă, un an de prezență pe piața autohtonă. Ce spun cifrele despre activitatea companiei până la atingerea acestei borne?

Gabril Makki, CEO Kifli.hu și Sezamo: „Sezamo a venit pe piața din România cu o misiune clară: să schimbe atât felul în care oamenii fac cumpărături, cât și pe cel în care consumă alimente. Pe lângă timp liber câștigat și bani economisiți, clienții noștri mănâncă mai bine, au acces la produse de calitate superioară, de la producători de top, și au siguranța că, datorită flotei noastre exclusiv electrice, își aduc contribuția la reducerea amprentei de carbon. Suntem aici pentru a rămâne și singurul nostru competitor suntem tot noi, prin creșterea continuă a nivelului de servicii și calitate.”

Pe parcursul primului său an de activitate, compania a investit continuu în reducerea amprentei de carbon. Flota sa de mașini electrice a parcurs aproape 2 milioane de kilometri cu zero emisii și a ajuns la peste 304 tone de CO2 salvate.

Datorită livrărilor direct la ușă, clienții Sezamo au economist 1.401.685 km în ultimul an, adică echivalentul a 3,6 drumuri per lună, 303 drumuri dus-întors pe ruta București-Paris sau aproape 445 de tururi complete ale României, pe linia de graniță.

Sezamo este extrem de atentă la clienți, fapt ce se traduce și printr-o comunicare constantă cu aceștia. Compania a inițiat, de la lansarea publică, peste 54.000 de apeluri către clienți, în care le-au solicitat feedback. La capătul celălalt al firului, peste 210.000 de clienți au discutat cu operatorii Customer Care Sezamo, pentru a cere îndrumări, a oferi feedback sau chiar a cere indicații de folosire pentru anumite produse. Specific, 131.560 de apeluri, 70.586 de mail-uri și 7.893 de sesiuni de chat. Durata medie de răspuns a unui apel este de 8 secunde, iar potrivit CSAT (Customer Satisfaction Score), 96,5% dintre clienți sunt mulțumiți.

Curierii Sezamo sunt cei mai apreciați de către clienți, cu un rating pozitiv de 99,52%, iar la nivel de comenzi există 96,42% rating pozitiv.

O gură de oxigen pentru București

Sezamo este un one-stop-shop de produse proaspete, o comandă la supermarketul online înlocuind până la 8 drumuri în oraș, la farmacie, măcelărie, băcănie, patiserie, piață, pescărie, pet-shop și magazin cu produse pentru diete speciale. În plus, o singură mașină duce până la 11 comenzi, ceea ce înseamnă 10 mașini mai puțin în trafic.

Livrările se efectuează cu flota proprie de mașini electrice (având și stații proprii de încărcare, la depozitul din Ștefăneștii de Jos), se utilizează pungi reutilizabile, prietenoase cu mediul, confecționate din plastic reciclat, care reduc amprenta asupra mediului înconjurător. Totodată, este oferit și programul „Save the Food”, cu ajutorul căruia clienții pot contribui la stoparea risipei alimentare, prin achiziționarea de alimente aflate în ultimele zile de valabilitate, la preț redus.

Supermarketul online oferă o selecție impresionantă, de peste 14.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale.

Toate produsele comandate sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 mp din CTPark Bucharest North, ce include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, care permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurilor de energie.

Borne ale primului an

  • Februarie 2023 – dublare sortimentație plant-based – 400 de produse înlocuitoare de lactate și carne, ready-to-eat, dar și cu specific vegan.
  • Mai 2023 – lansare Sezamini, club dedicat familiilor cu copii până la 12 ani, sau celor care așteaptă un copil, oferind livrare gratuită duminică-joi, reduceri periodice și recompense.
  • Iulie 2023 – introducere plată cu cardul de masă.
    – Sezamo devine primul supermarket online din țară care oferă produse tip farmacie: peste 2.000 de produse, precum medicamente care se eliberează fără rețetă, dermatocosmetice, produse pentru mamă și copil, vitamine și suplimente alimentare.

– Lansare Sezamo Premium – livrare gratuită întotdeauna, inclusiv pentru intervalul de livrare de 15 minute (serviciu unic în România), și reduceri de până la 20%. În prezent, 40% dintre clienții Sezamo folosesc serviciul Premium.

  • August 2023 – lansare categorie Nutriție Specială – peste 1.000 de produse în șapte subcategorii: fără zahăr, fără gluten, fără lactoză, Keto, Dukan, superalimente și proteic.

Top cele mai vândute produse, în primul an de Sezamo, în România:

  1. Ceapă verde
  2. Pătrunjel verde România (legătură)
  3. Aqua Carpatica, apa minerală plată Kids
  4. Pepene verde
  5. Croissant cu unt
  6. Avocado Hass (bucată)
  7. Ridichii roșii România (legătură) 
  8. Aqua Carpatica, apă minerală plată 2 l
  9. Mărar proaspăt (legătură)
  10. Zmeură 125g

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.