Bilete la autocar via internet

Suportul oferit de internet, deschiderea tot mai mare pe care operatorii de transport o au catre solutiile moderne de promovare a activitatii lor si informare a calatorilor, dar si niste oameni pasionati in egala masura de transportul rutier de persoane si de calculatoare au facut posibila realizarea unor pasi importanti catre un sistem de informare si rezervare usor de utilizat de catre orice calator.

Sa presupunem ca avem de facut o calatorie intr-un alt oras si dorim sa vizualizam optiunile de transport. Pana nu de mult, transportul rutier iesea din sfera normala de informare – nu exista un numar de telefon ori o adresa de internet de unde sa poti afla datele dorite. Practic, singura sansa era sa stii exact unde trebuie sa mergi – autogara si firma de transport – apeland, eventual, la experienta unui cunoscut. In aceste conditii, transportul rutier de persoane era, aproape in totalitate, destinat celor care calatoresc regulat pe anumite trasee. Si trebuie sa recunoastem ca multi transportatori nici nu isi doreau mai mult de atat – microbuzele erau pline pana la refuz si orice forma suplimentara de informare (practic, nu era utilizata nici o forma de informare) era asimilata cu niste costuri inutile pentru promovare. Din fericire, lucrurile s-au schimbat, cel putin pentru unele firme de transport, care au intrat intr-un proces accelerat de modernizare. Si nu este vorba doar de innoirea flotei, de trecerea de la microbuzele aglomerate si nesigure la autocare confortabile, ci si despre o noua gandire a afacerii. Calatorul a intrat in centrul atentiei si, de aici, a inceput schimbarea.

Rezervari online

Cu totii ne dorim un transport realizat cu autovehicule moderne, care sa asigure un grad ridicat de siguranta si confort. Ne dorim autogari primitoare, curate, cu numeroase facilitati menite sa asigure un transfer rapid intre diferite curse, sali de asteptare, spatii comerciale etc. Si, bineinteles, ne dorim autostrazi care sa lege orasele romanesti. Suntem deja prea constienti de realitatile cotidiene ca sa nu realizam ca asemenea dorinte mai au mult de asteptat. Dar putem incepe de undeva – respect fata de pasageri. Si exact la capitolul „respect“ se incadreaza o buna informare.

Desi ne asteptam ca autoritatile sa fie primele care sa puna la punct un „mers al autobuzelor“, solutia a venit din partea mediului privat – un site pe internet unde sa fie adunate toate cursele regulate realizate la nivel national. Este meritul celor de la Bileteria ca s-au gandit si au pus in practica acest proiect si, de asemenea, al acelor transportatori care au trecut la o noua abordare a afacerii si care au facut posibil ca un astfel de proiect sa ia amploare. Astazi, prin accesarea unei adrese web, orice persoana poate afla raspunsul la intrebarile esentiale ale unui calator: de unde, cand, cu ce si cat costa? Mai mult decat atat, pentru numeroase curse, este posibila inclusiv rezervarea calatoriei direct prin internet. Infiintata in 2004, firma Bileteria si-a dedicat activitatea dezvoltarii de tehnologii pentru transportul auto de persoane.

Printre realizari se numara cunoscutul portal Autogari.RO (denumit si Mersul autobuzelor online) si REZMax – sistemul de rezervari pentru companiile de transport. Cu ajutorul proiectului dezvoltat de aceasta firma, operatorul de transport poate introduce cursele pe care le realizeaza, tarifele si locurile disponibile si obtine situatia vanzarilor in timp real. Orice site afiliat Bileteria poate vinde bilete la cursele publicate si chiar si site-ul operatorului de transport se poate afilia. Agentiile de turism pot vinde, la randul lor, bilete la orice cursa publicata in sistem. De asemenea, autogarile vand bilete, inregistreaza rezervari si pot obtine lista rezervarilor pentru sofer.

Parteneriatul dintre Bileteria si un operator de transport interesat incepe prin incheierea unui contract de comision. Controlul incasarilor se face in timp real, iar platile se realizeaza lunar, operatorul de transport fiind raspunzator pentru disponibilitatea locurilor vandute. In cazul anularii unei curse, transportatorul va anunta telefonic calatorii pentru reprogramare sau pentru restituirea banilor.

Astazi, proiectul este in plina dezvoltare, tot mai multi transportatori devenind colaboratori activi si oferind astfel posibilitatea rezervarilor online.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.