Bucharest City Tours

Orice metropolă care se respectă își are propria sa linie de vehicule turistice, destinate vizitării – sau vizionării – celor mai interesante părți ale orașului, reperării obiectivelor turistice și admirării, cât mai nerestricționate, a frumuseților arhitectonice sau de alt tip. Fie că este vorba despre un minicar, un vaporaș, o telegondolă sau un autobuz supraetajat, cu nivelul superior deschis, acest vehicul devine, cel mai adesea, emblema orașului respectiv și are ca unică misiune să facă viața turistului mai ușoară. Capitala noastră are și ea unul, Bucharest City Tours.

Orice astfel de inițiativă este, de la bun început, o idee bună. Ești în concediu și ți-e lene să parcurgi zeci de kilometri pe jos, într-un oraș complet necunoscut, pentru a repera „must see”-urile locului în care te afli? Ai copii mici, care obosesc repede? Ai trecut de o vârstă și picioarele nu te mai țin ca odinioară? Hop – în autobuz, hop – jos, dacă ai văzut ceva ce te interesează, apoi iar hopa sus, în următorul.

Un principiu simplu și eficient, care te poate face să scutești mult timp și bani, în efortul de a-ți prinde urechile într-un sistem de transport necunoscut, foarte adesea într-o limbă pe care nu o pricepi. Unde mai pui că orice astfel de tur include și explicații istorice și culturale privind obiectivele turistice pe lângă care treci. Ce mai, o adevărată enciclopedie – sau Wikipedia – pe roți / cablu / apă.

Una caldă, una rece…

Și sistemul nostru, bucureștean, de double-decker-uri urmărește același principiu. Din păcate, în balanță cu toate avantajele enumerate mai sus, stau câteva aspecte mai puțin favorabile mândriei noastre naționalo-„capitaliste”. Pentru a fi cu adevărat eficient, un astfel de mijloc de transport trebuie să aibă, în primul rând, un orar de circulație bine determinat și pe care să fie capabil să îl respecte.

Din păcate, în București, chiar dacă s-ar stabili un orar, nu ar putea fi respectat, din cauza traficului. Toți cei care locuiesc și muncesc în Capitală știu asta, pe propria lor piele, fără să fie nevoie de prea multe explicații. Păcat că și turiștii trebuie să o experimenteze…

Dar să nu o mai lungim cu teoria. Pentru a vedea exact despre ce e vorba, ne-am înființat, la ora 10:00, la stația Bucharest City Tours de la Piața Unirii, unde, spre surprinderea noastră, nu am fost primii care așteptau.

Un plus, care ne-a „luat ochii” din prima clipă, a fost faptul că, indiferent în ce stație te afli, poți scana un Q-code, care te va introduce instantaneu în misterele Bucureștilor, sau poți instala o aplicație pe telefon, cât ai bate din palme, care include geolocalizare și tur ghidat audio, în mai multe limbi de circulație internațională. Dar ce ne facem cu unii bunici, care nu prea au tangențe cu tehnologia?

Ignorând maldărul de gunoi neridicat de lângă totemul stației, totem căruia i-am dat târcoale un sfert de oră, fără să ne bunghim, până la urmă, la ce oră ar trebui să vină autobuzul, sau măcar cu ce regularitate, ne-am uitat după un chioșc de unde să ne putem lua măcar o apă plată. Pauză! Măcar stația era la umbră… Totemul are, în schimb, o hartă a traseului. Așa am aflat că, de fapt, nu suntem la capăt de linie. Și am mai așteptat până la 10:45.

Cu capul în nori și cu nasul în frunze

Ne-am suit, în sfârșit, pe platforma superioară a double-decker-ului, cu o hartă pe hârtie, destul de bună, ne-am ales un loc pe la mijloc, sub un soare devenit deja necruțător. Apropo, nu uitați șapca sau pălăria, eventual crema cu ecran solar. Dar asta e valabil în orice oraș.

Poate suntem noi exagerat de cârcotași, dar, de oriunde, în afară de locurile din față, nu prea ai cum vedea mare lucru, în afară de frunzele pomilor pe lângă care treci și imagini ale orașului… tăiate, la mijloc, de bara de protecție, de natură să te împiedice să te apleci prea mult către exterior. Este absolut normal ca siguranța să se afle pe primul plan, nimic de comentat. Dar ne dorim să vedem și alte soluții…

În rest, Bucureștii văzuți de sus, de la înălțimea Bucharest City Tours, au o frumusețe specială, care merită descoperită. De ce să nu o recunoaștem? Cu sau fără bară, cu sau fără frunze, cu sau fără orar de transport, bătrâna noastră capitală știe, mai ales vara și toamna, să își arate nurii, cui dorește sa îi descopere.

O arhitectură specială, deși nu foarte bine întreținută, ca o domnișoară de pension care nu a cunoscut prea des fiorii dragostei, mult verde, o istorie care ar face să pălească de invidie multe dintre capitalele europene moderne, fantomele lui Dracula și Ceaușescu… toate acestea o fac unică. I

Într-așa măsură încât te poți îndrăgosti, iremediabil, de ea. Iar și iar!

Bucharest City Tours

Linia turistică de autobuze double-decker are traseul Piața Presei, Arcul de Triumf, Șoseaua Kiseleff, Piața Victoriei, Calea Victoriei, Palatul CEC, Palatul Parlamentului, cu revenire prin Piața Unirii, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei și Piața Unirii.

Autobuzele circulă zilnic, la intervale de 20-25 de minute, între orele 10:00 – 21:00, au 77 de locuri, dintre care 50 pe platformă, iar tariful este de 25 lei. Pentru copiii între 7 – 14 ani, prețul este de 10 lei, iar pentru cei sub 7 ani, transportul este gratuit. Cardul de călătorie poate fi procurat direct din autobuz, dar turiștii pot obține vouchere de la hoteluri și agenții de turism. Cardul este valabil 24 de ore de la prima validare, pasagerii având posibilitatea de întrerupere a călătoriei.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.