Bulevardul Aviatorilor se reface din temelii, fara oprirea circulatiei

Administratia Strazilor este serviciul public de specialitate aflat sub autoritatea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ce are ca obiect de activitate intretinerea, reabilitarea si modernizarea retelei stradale principale din Capitala, cu 498 de bulevarde si artere importante (pe care circula, de regula, mijloacele de transport in comun), precum si a podurilor, pasajelor rutiere supra si subterane, a fantanilor ornamentale si a sistemului de dirijare si semnalizare din oras. Alina Roman este directorul general al Administratiei Strazilor din vara anului 2008 si a avut amabilitatea sa ne prezinte, intr-un interviu, graficul lucrarilor incepute pe Bulevardul Aviatorilor – artera de importanta majora ce se reface de la fundatie -, precum si programul reabilitarilor de anul acesta, ce se executa in reteaua stradala.

Ziua Cargo: inlocuiti piatra cubica de pe Bulevardul Aviatorilor. Cum va arata artera la finalul lucrarilor, cat va dura si care este costul investitiei?

Alina Roman: Administratia Strazilor a inceput lucrarile la infrastructura bulevardului Aviatorilor, pe portiunea cuprinsa intre Piata Charles de Gaulle si Pod Bordei. Vom realiza o infrastructura noua, cu mai multe straturi de fundatie, atat pe partea carosabila, cat si pe cele doua bretele deschise circulatiei, de o parte si de alta a bulevardului. Foarte important este faptul ca am reusit sa obtinem avizul de la Ministerul Culturii si Patrimoniului National pentru a turna mixtura asfaltica pe calea de rulare a tronsonului Bd. Aviatorilor – Piata Charles de Gaulle – Bd. Mircea Eliade – Bd. C-tin Prezan, avand in vedere ca pe Bd. Aviatorilor, de exemplu, trec zilnic 18.000 de masini. Avizul se refera strict la calea de rulare cu trafic intens, mai putin zona din jurul Monumentului Aviatorilor, bretelele si trotuarele, cu mentiunea ca trebuie folosite numai borduri din granit, deoarece este important sa pastram valoarea monumentala si caracterul cultural al acestei zone. Una dintre conditiile avizarii a fost intocmirea unui studiu istoric – care sa identifice valoarea culturala – insusit de un specialist sau expert atestat de Ministerul Culturii. Intr-o prima etapa, se vor scoate pavelele, se va realiza excavatia si se vor turna mai multe straturi din fundatie. Piatra cubica va fi depozitata la sediul Administratiei Strazilor, din Drumul Cooperativei, urmand ca aceasta sa fie refolosita.

Vom solicita arhitectilor si proiectantilor prezentarea unor propuneri pentru reutilizarea pavajului, in vederea mentinerii caracterului cultural al unor zone pietonale sau cu trafic rutier redus.

Pentru inceput, se va lucra pe jumatate din Bulevardul Aviatorilor, insa circulatia se va desfasura in ambele sensuri, fara sa se restrictioneze complet, astfel: dinspre Piata Charles de Gaulle pe sensul de iesire din Bucuresti, se vor asigura doua benzi de circulatie, iar dinspre Pod Bordei spre centrul Capitalei, se va circula pe o singura banda.

Lucrarile la tronsonul II avizat pentru reabilitare vor incepe din 15 iulie si vor cuprinde zona dintre Piata Charles de Gaulle si Piata Victoriei. Nici aceasta artera nu va fi inchisa complet circulatiei auto, ci se vor asigura cate doua benzi pe sens. Valoarea totala a contractului este de 78.174.115 lei pentru toate cele patru zone cuprinse in programul de reabilitare: Bd. Aviatorilor, Bd. C-tin Prezan, Bd. Mircea Eliade si Piata Charles de Gaulle.

Ce artere de circulatie aflate in administrarea Primariei Capitalei sunt cuprinse in programul de reabilitare din acest an prin Administratia Strazilor si care este graficul lucrarilor?

Strazile cuprinse in programul „Lucrari reabilitare sistem rutier“ sunt, in total, 53, urmatoarele:

– Coltei

– Dimitrie Onciu

– Popa Tatu

– Murguta

– Veseliei

– Anul 1864

– Cernisoara

– Lizeanu

– Tudor Arghezi

– Gh. Latea

– Piata Charles de Gaulle

– Aviatorilor

– C-tin Prezan

– Mircea Eliade

– Gherghitei

– Candiano Popescu

– Dezrobirii

– Alex. Constantinescu

– Episcopiei

– Garlei

– Ctin Godeanu

– Nicolae Golescu

– Madrigalului

– Piatra Morii

– Ciuca Stefan

– Escalei

– Iosifesti

– Lipscani

– Veteranilor

– Apeductului

– Drum la Rosu

– Intrarea Drum la Rosu

– Liniei

– Patrarului

– Poiana Lacului

– Intrarea Poiana Lacului

– Zambetului

– Pescarilor

– Valea Lunga

– Peris

– Avrig

– Laminorului

– Aleea Padina

– Cetatea de Balta

– Grigore Cobalcescu

– Drum Padurea Pustnicu

– Aleea Teisani

– Maior Vasile Bacila

– Drum Bragadiru

– Garii de Nord

– Piata Garii de Nord

– Rasaritului

Administratia Strazilor a demarat, in luna mai, lucrari de reabilitare a sistemului rutier pe urmatoarele artere:

– Str. Popa Tatu (sector 1)

– Str. Tudor Arghezi (sector 2)

– Str. Murguta (sector 6)

– Str. Gh. Latea (sector 6)

– Bd. Anul 1864 (sector 6)

– Str. Coltei (sector 3)

– Str. Veseliei (sector 5)

Lucrarile de reabilitare se vor executa pe tronsoane, pe cate un sens de circulatie, timp de 5 luni, fara ca artera sa fie inchisa traficului rutier. Pentru unele artere suntem in faza de obtinere a autorizatiei de construire si a avizelor necesare, urmand ca lucrarile sa demareze in functie de acestea.

Ati inceput salubrizarea pasajelor rutiere, iar dupa cate 3 nopti de spalare a peretilor, pasajele Victoriei, Obor si Marasesti sclipesc. Este pentru prima data cand apelati la aceasta operatie sau doctorul Oprescu a cerut-o?

Strategia Primariei Municipiului Bucuresti urmareste mentinerea la standarde cat mai bune atat a arterelor de circulatie, cat si a lucrarilor de arta (poduri, pasaje). In acest sens, am demarat activitatea de spalare a peretilor pasajelor. O intretinere corespunzatoare asigura o durata de viata mai mare a lucrarilor, dar si confortul cetatenilor care traverseaza zona.

Ce alte informatii doriti sa comunicati conducatorilor auto din Bucuresti si celor aflati in tranzit?

Recomand cetatenilor sa respecte semnalizarea rutiera orizontala si verticala (marcajele de informare, indicatoarele) pentru siguranta circulatiei si fluidizarea traficului.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.