Campania Nationala pentru Siguranta Rutiera a ajuns in Craiova


Asociatia Romana pentru Securitate si Sanatate in Munca (ARSSM) a organizat la Craiova cel de al doilea Workshop din cadrul Campaniei Nationale pentru Siguranta Rutiera si Mentenanta Autovehiculelor.

Evenimentul, desfasurat la sfarsitul lunii iulie in inima Olteniei, i-a avut ca orga­ni­za­tori pe cei de la ARSSM, Consiliul Inter­mi­nis­terial pentru Siguranta Ru­tiera (CISR), Asociatia Europeana pen­tru Securitate in Munca si In­stitution of Occupational Safety and Health (IOSH). La Workshop, in prezidiu, au fost prezenti re­pre­zentanti ai IPJ Dolj, ITM Dolj, ISU Dolj, IOSH si ai ARSSM iar temele de discutii au fost „Cos­tu­rile reale ale unui accident rutier vs. Deciziile de reducere a chel­tu­ielilor de men­tenanta a auto­ve­hiculelor“, „Ati­tudinea soferilor in trafic – Cat costa pentru com­pa­nie?“ si „Managementul riscurilor specifice transportului de marfuri si persoane“. Acestea au fost dez­batute impreuna cu reprezentantii transportatorilor rutieri si ai ser­vi­ciilor de transport din cadrul in­tre­prinderilor din Oltenia.

Concluzii

Daca primele doua teme sunt con­stante, fiind prezentate si la prima editie a Workshop-ului, cea de a treia a reprezentat elementul nou. Statisticile prezentate in ca­drul evenimentului au aratat ca din anul 2000 pana acum, in ac­ci­dentele rutiere, si-au pierdut viata aproximativ 12.000 de oameni. Iar riscurile de a se produce un ac­ci­dent rutier sunt mai mari in Roma­nia decat in Comunitatea Euro­peana. Acest risc este mai mare cam de sapte ori decat in tari precum Norvegia, Germania sau Franta. Printre factorii care contri­buie la accidentele rutiere s-a pus un mare accent pe viteza, aceasta fiind urmata de lipsa de experienta a tinerilor soferi, de consumul de bauturi alcoolice, in acest context facandu-si loc si oboseala la volan. Reprezentanti ai Ministerului Mun­cii si Protectiei Sociale, ai insti­tu­tiilor publice din sfera de interes a proiectului au evidentiat avantajele unei politici eficiente de mente­nan­ta a autovehiculelor si ale unui pro­gram de instruire a soferilor in cadrul firmelor. Ca sa-si atinga obiec­tivul de reducere a numarului de victime in accidente rutiere si de mentinere a unui climat de sigu­ranta in timpul deplasarii pe dru­murile publice, campania trebuie sa ajunga la toate categoriile de par­ticipanti la trafic, nu doar la anga­ja­tori si soferi.

Florin Trusca, Manager Proiect – Campania Nationala pentru Siguranta Rutiera si Mentenanta Autovehiculelor:

Campania, care isi propune educarea si constientizarea comunitatii transportatorilor din Romania cu privire la costurile evenimentelor rutiere, se bazeaza pe workshop-uri organizate in intreaga tara. Dupa Craiova, urmeaza Suceava, Arad, Sibiu, Timisoara, Constanta, Bucuresti, posibil Oradea si Cluj, unde se vor aborda tematici diferite, acoperind astfel toate posibilele cauze ale accidentelor rutiere pentru a avea mai multe puncte de vedere si solutii de reducere a numarului acestora. La finalul campaniei, vom elabora ghidul de bune practici, instrument de lucru util angajatorilor, care sa gestioneze mai bine riscul de accident in companiile din care provin“.

Dan Marius Andreescu, presedinte ARSSM:

Daca nu suntem educati in spiritul respectarii regulamentului rutier, fiecare dintre noi reprezinta un factor de risc. Toata populatia trebuie educata, de la copii, pietoni, biciclisti, motociclisti, conducatori auto, astfel incat sa poata sa existe un trafic normal.“

Paul Boruz, reprezentant al Serviciului Rutier al IPJ Dolj:

In primul semestru al anului inregistram, paradoxal, o usoara crestere a numarului de accidente si de victime pe drumurile din judet. Vom continua actiunile punctuale de impunere a legii, supraveghere a traficului prin amplasarea de aparate radar si dispunerea agentilor de circulatie pe drumurile publice, dar mergem mai departe si cu activitatile de educatie rutiera in unitatile scolare pentru a preveni astfel de evenimente.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.