Cel mai… Master!

Noul Master a fost lansat anul trecut, in ciuda crizei ce a afectat puternic pe toti producatorii de vehicule, dar mai ales pe cei de comerciale. El atrage atentia printr-un design complet nou, atat exterior cat si interior, dar si prin tehnologia disponibila sau intervalele de servisare crescute. Costurile de intretinere ale noului model sunt si ele mai mici cu 27%, fiind printre cele mai avantajoase de pe piata.

 

Producatorul francez este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de vehicule comerciale din Romania, iar pentru a-si intari aceasta pozitie a pus la dispozitia potentialilor clienti noul Renault Master.

 

Schimbarea la fata

Designul noului Master impresioneaza prin masivitate, noua grila frontala fiind impunatoare fara a se incadra intr-un stil Renault anterior, totul fiind proaspat desenat pentru acest model. Grila centrala este acum ceva mai aerisita, in sensul ca logo-ul producatorului francez a fost mutat pe capota. Blocurile optice sunt alungite si dispuse vertical, lucru care accentueaza impresia de inaltime. Trecand la partea de interior, am putea spune ca noul Master dispune de cel mai mare numar de spatii de depozitare de pe piata, acestea fiind amplasate ergonomic. Autovehiculul ofera un confort comparabil cu cel al unui turism, ergonomia spatiului fiind imbunatatita, astfel incat sa ofere un maxim de confort, chiar la drumuri mai lungi. Habitaclul devine mai confortabil, cu o extindere de 5,7 cm a spatiului longitudinal in cabina, ceea ce inseamna mai mult spatiu la picioare. Scaunul soferului este mai mare si mai usor de manevrat, cu numeroase reglaje disponibile si comenzi amplasate exact unde trebuie.

 

Motorizare

Din punct de vedere al cilindreei, noile motoare sunt ceva mai mici, cei de la Renault trecand de la 2.500 la 2.300 cmc, la baza aflandu-se de fapt motorul de 2.0 dCi al grupului, care echipeaza masinile din clasa mica. Noul motor 2.3 dCi, singurul momentan, este conceput special pentru a raspunde cerintelor specifice ale unui vehicul utilitar, cu trei versiuni de putere (100, 125 si 150 CP) si este identic pentru variantele cu tractiune si cele cu propulsie. Noul Master dispune de un tren de rulare pseudo Mac Pherson cu bara anti-ruliu in serie, care garanteaza o stabilitate foarte buna. Dispunerea motorului este transversala pentru versiunea cu tractiune fata si longitudinala pentru versiunea cu propulsie, in cazul acesteia din urma axul cardanic este format din doua sau trei segmente in functie de lungimea ampatamentului. Momentan, Master este disponibil doar cu cutie manuala cu cinci sau sase rapoarte, insa pentru viitor cei de la Renault iau in calcul o cutie robotizata, pentru ambele tipuri de tractiuni.

 

Configuratii

Noul Master poate fi caracterizat ca fiind una dintre cele mai versatile masini de pe piata, putand fi configurat in 350 de versiuni si zece sarcini utile de la 8 la 17 mc prin combinarea celor trei ampatamente, trei inaltimi, patru lungimi si doua tipuri de tractiune disponibile precum si cele patru greutati maxime admise 2,8 t, 3,3 t, 3,5 t si 4,5 t pentru varianta cu roti duble pe spate. Mutarea rotii de rezerva sub autovehicul a facut posibila obtinerea unui acces mai bun la spatiul de marfa. Din punct de vedere al costurilor, acestea sunt mai scazute conform oficialilor companiei, lucru posibil datorita maririi intervalului de service de la 30.000 km la 40.000 km, dar si folosirii unui lichid nou de racire, ce trebuie schimbat la 160.000 km in loc de 120.000 km.

 

La treaba…

Bineinteles ca datele oferite de catre oficiali nu ne-au multumit si am ales sa mergem mai departe, testand chiar noi un model de Master. Masina care ne a fost pusa la dispozitie era un model echipat cu propulsorul diesel 2.3 dCi, versiunea de 125 CP cu propulsie, ce dezvolta un cuplu maxim de 310 N pe o plaja de turatie cuprinsa intre 1.250 si 2.000 rpm. Din punct de vedere al performantelor, masina s-a comportat foarte bine, reprizele surprizand un pic pentru o masina de un asemenea gabarit, iar suspensia dar si sistemul de franare s-au achitat bine de sarcini. Gratie dimensiunilor marite ale parbrizului si ale geamurilor laterale in comparatie cu modelul anterior, vizibilitatea a fost crescuta, fapt la care contribuie si blocurile optice care aduc si ele un plus prin sistemul de iluminare la viraje. La partea de interior, confortul a fost si el imbunatatit, spre exemplu, la modelul pe care noi l-am testat, am beneficiat de un scaun al soferului echipat cu suspensie pneumatica, ce te face sa te simti ca un sofer de camion, in sensul placut, bineinteles, dar si un monitor LCD de 3,5 inch care era conectat la o camera video amplasata in spatele masinii, fiind un real ajutor cand era vorba de parcat in oras. Nu putem sa nu remarcam si posibilitatea de a transforma scaunul din mijloc, prin rabatare, intr-o masuta rotativa. Un alt element care a surprins este pozitionarea afisajului electronic al radioului, aflat acum deasupra locului unde ar fi trebuit sa se regaseasca oglinda retrovizoare. Pe langa vizibilitate si sistemele de suspensie si franare, la capitolul siguranta contribuie si airbag-ul soferului aflat in dotarea standard dar si sistemele ESP si ABS. Ca si concluzie generala, noul Master are toate calitatile necesare sa duca mai departe numele construit de predecesorii sai.

 

Fisa tehnica

Renault Master

– Motorizare: M9T, dCi

– Cilindree: 2.298 cmc

– Putere: 125 CP/3.500 rpm

– Cuplu maxim: 310 Nm/1.250-2.000 rpm

– Transmisie: manuala: 6+1 trepte

– Tractiune: spate

– Dotari suplimentare: AC, suspensie pneumatica scaun sofer, camera video pentru mers cu spatele.

 

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.