Chiliman: Circulatia in sens unic lasa loc dublu de parcat masina

Intr-un Bucuresti sufocat de masini, dar fara vreun parcaj subteran, primarul trebuie sa-i multumeasca atat pe soferi, cat si pe pietoni. Cum sa reuseasca, insa, cand strazile au ramas la aceleasi dimensiuni, in timp ce numarul masinilor s-a triplat, din ’90 pana acum? Fiecare edil de sector isi incearca reteta proprie, iar Andrei Chiliman aplica, din 2008, o metoda ce s-a dovedit de succes: introducerea sensurilor unice pe strazile secundare, astfel incat conducatorii auto au posibilitatea sa-si parcheze masinile pe ambele laturi ale arterei. In prealabil, angajatii Primariei Sectorului 1 traseaza parcaje de resedinta, iar locuitorii din zona nu se mai cearta care-cum sa parcheze.

Primaria Sectorului 1 al Capitalei continua si anul acesta programul de fluidizare a traficului pe strazile secundare. Potrivit edilului Andrei Chiliman, pe o treime din arterele adiacente marilor bulevarde a fost instituita masura circulatiei in sens unic. „Pana in acest moment, am reusit sa suplimentam cu aproximativ 20.000 locurile de parcare fara plata. Introducerea sensurilor unice pe strazile secundare ofera, pe langa alternative de fluidizare a traficului, solutii pentru parcajele de resedinta, intrucat se poate parca pe ambele laturi ale strazii. Am demarat programul la inceputul anului 2008, iar de atunci, Primaria Sectorului 1 a introdus sensuri unice in zonele Nicolae Titulescu, Calea Grivitei, Bulevardul Ion Mihalache, Aviatiei, Bulevardul Expozitiei, Cartierul Baneasa, Dorobanti si Romana“, ne-a declarat primarul Chiliman.

In plus, bucurestenii din Sectorul 1 au la dispozitie peste 10.000 de spatii de parcare rezidentiala, oferite spre inchiriere bucurestenilor care locuiesc in ansamblurile de locuinte si sunt proprietari de autovehicule. In acest moment, circulatia rutiera nu se mai blocheaza, iar autovehiculele merg „snur“ pe strazile secundare. Totodata, taxa de parcare „curge“ la bugetul local, masina are locul asigurat.

Politia Comunitara, in dirijarea traficului

Cand sunt ambuteiaje pe arterele mari, agentii Politiei Comunitare Sector 1 intervin in sprijinul Politiei Rutiere si ii dirijeaza pe conducatorii auto pe rutele paralele. Alternativele de circulatie se dovedesc extrem de utile pentru soferi, mai ales dupa ce acestia au inceput sa invete traseele ce fac legatura cu marile bulevarde. „Cetatenii din Sectorul 1 reprezinta cel mai dinamic, activ si productiv segment social din Romania. De aceea, nu ne putem permite sa-i tinem blocati ore in sir in trafic. Am bloca 10% din PIB-ul Romaniei. Orele pierdute in trafic inseamna bani pierduti pentru noi toti. Vom putea spune ca oamenii traiesc intr-un oras civilizat abia atunci cand vor ajunge pana la Universitate, in cel mult 45 de minute, din cel mai indepartat punct al Sectorului 1, in conditiile unui trafic de varf“, ne-a precizat edilul Sectorului 1 ambitia sa.

Ridicarea masinilor: civilizarea soferilor sau o afacere?

In paralel, edilul Andrei Chiliman a inceput, de aproape un an, sa ridice autoturismele parcate neregulamentar, cu argumentul ca masura ii va civiliza pe soferi. Criticata de multi – sub motivul ca banii din amenzi umfla buzunarele firmei aflate in contract cu Primaria -, actiunea a fost preluata din zbor de primarul general Sorin Oprescu, care doreste acum sa o extinda in tot Bucurestiul.

Unde pandesc „hingherii“ auto

Cele mai „vanate“ sunt autoturismele parcate neregulamentar in dreptul intrarilor in unitatile de invatamant, in spitale, cele stationate in intersectii, in dreptul pasajelor sau parcate pe trotuar fara sa asigure un spatiu de cel putin un metru pentru circulatia pietonala. De asemenea, sunt ridicate si masinile care ocupa abuziv locurile de parcare inchiriate unor persoane fizice sau juridice de catre Administratia Domeniului Public Sector

1. Operatiunea se face de catre Politia Comunitara Sector 1, Brigada de Politie Rutiera si operatorul economic SC CFR Transauto SA. Cetatenii care nu respecta regulile de circulatie privind stationarea si parcarea autoturismelor suporta, pe langa sanctiunea contraventiona la aplicata de Politia Rutiera, si urmatoarele taxe, potrivit Hotararii nr. 416/31.10.2008 a Consiliului Local Sector 1: taxa de ridicare – 200 lei, taxa de transport – 200 lei, taxa de depozitare vehicul – 300 lei/zi, taxa de depozitare vehicul care depaseste 3,5 tone – 400 lei/zi. Ridicarea, transportul si depozitarea autovehiculelor se desfasoara zilnic, 24 de ore din 24, iar conducatorii auto isi pot recupera autovehiculele de la depozitul din Aleea Matelotilor nr. 31-43, de luni pana vineri, intre orele 8:00 si 22:00, si sambata de la 8:00 la 14:00.

Autovehiculele nerevendicate de proprietari in termen de 30 de zile de la ridicare vor fi declarate abandonate si, ulterior, valorificate.

 

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.