Citroen C-Crosser – Rafinament frantuzesc

Citroen este unul dintre jucatorii relativ noi de pe piata SUV-urilor, dar care a reusit, intr-o stransa colaborare cu partenerii de la Peugeot si Mitsubishi, sa realizeze o masina care sa se bata cu ceilalti competitori de pe piata cu vechime mai mare.

C-Crosser este bazat pe aceeasi platforma tehnica folosita in cazul variantelor Peugeot 4007 si Mitsubishi Outlander, cele trei modele fiind sunt construite la fabrica din Mizushima, Japonia. Desi pretul combustibililor creste vertiginos, moda SUV-urilor inca nu a apus. Ba dimpotriva, SUV-urile actuale sunt echipate cu motoare diesel de ultima generatie, care nu mai sunt penalizate la capitolul consum, si nici la cel al performantelor pe sosea. Capitolul off-road ramane, insa, o zona sensibila… dar aceasta este alta poveste. Citroen CCrosser a ajuns si pe meleagurile noastre, asa ca am testat si noi un asemenea model pentru a vedea cum se comporta.

Impunator

De cum te urci la volan, te simti privit din toate directiile, asta datorita designului sau deosebit, caracteristic marcii, dar si pentru ca lumea nu este obisnuita cu un astfel de automobil din partea lui Citroen. Forma blocurilor optice fata, precum si grila frontala, care constituie, de fapt, sigla, il fac pe C-Crosser sa fie foarte atragator. Priza de aer foarte mare din spoiler precum si lampile de ceata cromate intregesc o imagine frontala bine definita, care incanta. De alt fel, insertiile cromate se regasesc din belsug la exterior, in locuri precum partea inferioara a pragurilor, la ramele geamurilor, la nivelul grilei frontale si la partea posterioara pe usa portbagajului. Setul de jante din aliaj de 18 inch ii confera un aer sportiv SUV-ului de la Citroen. Pentru o cat mai buna evidentiere fata de Mitsubishi si 4007, lui C-Crosser i s-au aplicat tot felul de insemne, cea mai relevanta fiind aceea de pe portiera spate, care reprezinta cele patru puncte cardinale.

Interior reconfortant

Interiorul primitor iti ofera, de cum ai urcat, tot confortul necesar. Ca spatiu, acesta este foarte „aerisit“, fapt ce te bucura atat timp cat esti la volan, dar si in dreapta. Volanul nu este incarcat de comenzi, acestea fiind dispuse in mod logic. Pe bratul din stanga, sunt plasate comenzile radio-CD-ului, in timp ce pe bratul din dreapta sunt asezate comenzile de accesare ale computerului de bord. Pe de alta parte, multi pot considera un minus faptul ca volanul nu se regleaza decat pe inaltime.

Schimbatorul este ergonomic pozitionat, iar comutatorul de regim 4×4 este discret asezat. Plansa de bord are un design potrivit in sensul ca lipseste multitudinea de puncte de focalizare a imaginii, motiv pentru care soferul este mai putin distras, informatia oferita de aceasta fiind, in plus, mult mai usor de procesat. Elementele din aluminiu satinat care inconjoara ceasurile de bord, bratele laterale ale volanului, grilele de la sistemul de ventilatie dau o nota dinamica si sportiva interiorului.

Desi este un automobil care poate transporta, teoretic, pana la sapte persoane, al treilea rand de scaune, care este optional, poate fi putin incomod pentru persoane corpolente, iar spatiul destinat bagajelor se diminueaza considerabil.

Motor si transmisie la inaltime

Dinamica buna pe sosea a fost recunoscuta de toata lumea, reprezentand punctul forte al automobilului. C-Crosser nu este un off-road autentic, dar nici nu trebuia sa fie. I-ar fi stricat farmecul sau aparte. Aceasta postura chiar il avantajeaza, mai ales ca Citroen nu a produs niciodata automobile plictisitoare. Modelul testat a fost un diesel de 2.2 litri HDI cu turbina cu geometrie variabila, injectie directa si cu intercooler. Practic, este acelasi propulsor ce si-a demonstrat performantele pe berlinele C5 si C6. Puterea dezvoltata de cei 160 CP se simte imediat in acceleratie. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte, bine etajata. Un lucru remarcat pe toata durata testului a fost legat de zgomotul redus pe care motorul il scoate in regim de demarare, chiar si mai puternica. Conform datelor tehnice oferite de producator, cu acest motor, CCrosser atinge 100 de kilometri in 9,9 secunde, iar viteza maxima inscrisa in talon este de 200 km/h. Consumul, de 9,7 l la 100 km in regim de oras, este unul bun, tinand totusi cont de gabaritul masinii. In regim de 4×4, consumul este ceva mai ridicat, insa si senzatiile sunt mai tari.

Fisa tehnica

Citroen C-Crosser

– Tip motor: 2.2 HDI

– Cilindree: 2.179 cmc

– Putere maxima: 160 CP/4.000 rpm

– Cuplu maxim: 380 Nm/2.000 rpm

– Dimensiuni (lungime/latime/inaltime): 4.645/1.800/1.715 mm

– Ampatament: 2.712 mm

– Masa totala: 1.750 kg

– Nr. locuri: 5

– Portbagaj: 513 l

– Nr. usi: 4/5

– Rezervor combustibil: 60 l

– Consum (urban/extraurban/mixt): 9.5 l/5.9 l/7.2

– Cutie viteze: manuala 6+1

– Sistem franare: discuri ventilate fata si spate

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.