Competitia mecanicilor

Scania organizeaza periodic concursuri pentru angajatii din service, iar la inceputul lunii februarie a avut loc finala regionala Top Team 2011, organizata in Romania. Trofeul a fost castigat de echipa „Blue Sharks“ din Bucuresti.

Competitia Top Team este organizata de catre producatorul suedez cu scopul de a stimula perfectionarea continua a angajatilor sai. „Sunt multe motive pentru care organizam aceasta competitie. Unul este pentru a atrage atentia asupra faptului ca avem numerosi mecanici angajati in propria companie si in cadrul service-urilor partenere. Practic, discutam de cel mai numeros grup profesional din cadrul Scania. Avem mai multi mecanici decat muncitori in zona de productie. Dorim sa crestem interesul si atentia pentru meseria de tehnician. Este o meseri e importanta cu numeroase provocari, iar imaginea in randul populatiei este legata in general de vechiul tip de mecanic. Astazi, avem de-a face cu un nou tip de mecanici. La ora actuala, acea sta meserie presupune lucrul in echipa, aflarea motivelor reale pentru o problema tehnica, avand cunostinte largi din mai multe domenii“, a precizat Tord Holmström – Managing Director Scania Black Sea Unit.

Urmeaza finala europeana

Echipa castigatoare a competitiei va participa la finala europeana Top Team de la Bruxelles, ce va avea loc in perioada 13-15 mai 2011. Nici celelalte echipe participante nu au plecat acasa cu mana goala. Echipele de pe locul 2 au primit obiecte promotionale si accesorii Scania in valoare de 500 de euro, iar urmatoarele clasate au obtinut premii in valoare de 100 de euro. Echipele au fost formate din angajati ai service-urilor Scania si au avut de infruntat probe atat teoretice cat si practice, care au constat in identificarea si rezolvarea unor defecte ale camioanelor. „Concursul se organizeaza pentru a doua oara in Romania, iar interesul este in crestere, precum si premiile. Anul acesta, au participat sase echipe la etapa finala (4 din Romania si 2 din Bulgaria). Competitia intre mecanici presupune masurarea nivelului de cunostinte. Calitatea unei reparatii nu este legata in primul rand de viteza de executie, ci de luarea deciziilor corecte, de aplicare a masurilor corecte. Pentru concurs, tim pul este pe locul doi, dupa calitatea reparatiei, iar probele sunt dificile, pentru ca ne dorim sa promovam competitivitatea in aceasta meserie“, a explicat Tord Holmström.

Implicare in invatamant

De asemenea, o data cu finala regionala Top Team, Scania Romania a donat Universitatii Politehnice din Bucuresti un motor si o cutie de viteze ce vor fi folosite pentru pregatirea studentilor in laboratoarele Universitatii. Donatia, ce marcheaza inceputul unei colaborari pe termen lung cu Universitatea Politehnica din Bucuresti, a fost primita de Prof. Dr. Ing. Cristian Andreescu, seful Catedrei Autovehicule Rutiere din Facultatea de Transporturi. Scania Romania investeste astfel nu numai in perfectionarea profesionala continua a personalului sau, ci si in formarea initiala a potentialilor angajati. „incercam sa mentinem o relatie stransa cu sistemul de invatamant, pentru ca de acolo ne recrutam angajatii. Astfel, suntem dependenti de tinerii absolventi, de nivelul de pregatire al acestora. Avem diferite colaborari cu anumite universitati, pe care incercam sa le ajutam in procesul de educare“, a aratat Tord Holmström. Constructorul suedez de camioane Scania are o istorie internationala de aproape 120 de ani si isi desfasoara activitatea in peste 100 de tari, avand aproximativ 35.000 de angajati. In Romania, compania este prezenta din 1999.

Istoria competitiei:

– TOP TEAM a fost lansat in Suedia in 1989. – in 1996, competitia a crescut incluzand 5 piete nordice (Finlanda, Norvegia, Suedia, Islanda, Danemarca). – S-au desfasurat 3 finale Nordice: 1996 Anger, France; 1998 Reykjavik, Iceland; 2001 Prague Czech Republic. – in 2003, competitia a ajuns la 17 piete, finala avand loc la Riga, Letonia. – Pe parcursul anului 2005, 2 semifinale au avut loc in Ungaria si Danemarca, iar finala in Istanbul. 21 de tari au fost reprezentate. – in 2007, 31 de tari au participat. – Finala pentru Seria 4 a avut loc in Kuala Lumpur Malaezia, 5 piete au participat. – Pentru Seriile P si R 2, semifinale au avut loc in Södertälje, Suedia, iar finala s-a desfasurat in Polonia. 26 de piete au fost reprezentate. – 2011 a adus la startul competitiei 44 de piete. Vor exista 5 finale regionale (Malaezia, 3 in Belgia, Brazilia). Marea finala va avea loc in octombrie in Suedia.

Clasamentul echipelor

Blue Sharks (service Bucuresti) – locul I Burgas, Bucuresti (service-uri din localitatile respective) – locul II Arad, Cluj, Devnya (service-uri din localitatile respective) – locul IV

Piata camioanelor va creste cu 150%

Tord Holmström – Managing Director Scania Black Sea Unit (Scania Romania si Scania Bulgaria): „Cred ca piata camioanelor in Romania va creste in acest an cu 150%, fata de 2010. Anul acesta, vom ajunge la cel putin 4.500 de unitati. Va fi un an de recuperare, dar nu vom ajunge la un nivel normal. Vedem semne pozitive venind din mai multe directii. Exporturile au crescut la un nivel important si acest lucru presupune o economie mai sanatoasa. Sunt optimist, dar stiu ca va fi un an dificil, chiar daca nu la fel de greu ca 2009 si 2010. Piata camioanelor secondhand a cunoscut o dezvoltare foarte buna anul trecut, iar in 2011, probabil cresterea va fi mai lenta. Daca s-ar mentine la dimensiunile de anul trecut sau cu o usoara crestere ar fi un semn bun. Preturile vor creste la camioanele second hand pentru doua motive, unul este legat de scaderea numarului de camioane second-hand aflate la vanzare, iar celalalt motiv este legat de taxele de mediu impuse de autoritati. Probabil, cresterea procentuala a pretului la camioane second-hand va fi mai mare decat cea la camioane noi. Astfel, va deveni mai interesant pentru clienti sa cumpere camioane noi. Primul segment de transport care a inceput sa isi revina, in ultimul trimestru al anului trecut este transportul pe distante lungi transportul international. Al doilea segment este transportul national. Astazi, vedem un interes crescut pe segmentul de constructii, dar inca neconcretizat. Se vorbeste despre numeroase proiecte care sunt pe punctul de a fi pornite si sper ca Romania sa gaseasca modalitatile si resursele pentru a porni aceste proiecte. In ceea ce priveste clientii nostri, astazi, multi dintre acestia au devenit foarte atenti la configuratia tehnica a vehiculului achizitionat. Consumul de carburant este cel mai important factor la transportul international. De asemenea, reteaua de service-uri este un aspect luat in calcul. Transportatorii au inceput sa isi puna problema inclusiv a valorii de revanzare criza i-a invatat acest lucru.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.