CORANIU SPEED: Seriozitatea contează

Iuliu Manea

Nu am avut niciodată probleme cu șoferii, ne-a explicat Iulian Manea, administratorul unei mici companii de transport, care operează curse internaționale. În ziua de astăzi, pare un paradox, la prima vedere, dar…

Am decis să realizăm un articol despre compania Coraniu Speed, după ce unul dintre clienții mari de transport a lăudat-o pentru seriozitate. O firmă mică de transport, amplasată în zona Piteștiului, care, astăzi, are în parc de 7 camioane.

„Am început, bazându-ne pe experiența soției care lucrase într-o casă mică de expediții. Am avut un camion second-hand, până în 2013, când am achiziționat un ansamblu, de asemenea, la mâna a doua”, își amintește Iulian Manea. „Nu mai știu exact firul, dar am ajuns la 7 camioane mega și la încă 5 ale subcontractorilor. Facem exclusiv import-export. Inițial am lucrat pentru Dacia, dar printr-un intermediar. Astăzi, lucrăm direct pentru producători din zona Argeș și realizăm inclusiv grupaje cu 2-3 încărcări. Am ajuns la clienții finali – producători – prin cunoștințe, recomandări și punctualitate. Primul șofer pe care l-am angajat mai condusese un camion, dar a venit la noi după aproximativ doi ani pe maxi taxi”, a continuat el.

„Nu suntem în luptă cu șoferii”

În toată perioada scursă de la înființarea firmei, relația cu șoferii nu a constituit o problemă majoră, mai ales în condițiile în care, de-a lungul timpului, un singur șofer a decis să plece. „Nu suntem în luptă cu șoferii. Chiar dacă apar, în anumite momente, și tonuri înalte, lucrurile se opresc aici. Munca de șofer este una grea, de aceea nu îi pot cataloga ca fiind leneși. Trebuie, însă, să înțeleagă că nu muncesc doar pentru patron, ci și pentru a-și primi banii. Avem 9 angajați, iar, în relație cu ei, cred că m-a ajutat seriozitatea mea. Niciodată nu am întârziat cu banii și nici nu i-am mințit”, a precizat Iulian Manea pe care, probabil, îl ajută în gestiunea relațiilor interumane și experiența pe care o are ca preot.

Două zile libere pe săptămână garantate

Foarte important este, însă, și programul. Fiecare șofer are garantat două zile libere pe săptămână acasă, datorită specificului curselor.

„Șoferii câștigă minimum 1.040 euro pe lună și beneficiază de 2 zile libere pe săptămână. Conducătorii auto au venit la noi atunci când au văzut că avem un flux bun și că nu stau niciodată camioanele. Am și refuzat șoferi, pentru că pot citi oamenii, din punct de vedere psihologic, și nu se potriveau cu firma noastră. Iar cei care au plecat din firmă, au făcut-o fiindcă le-am cerut-o eu. Într-un singur caz, a plecat din proprie inițiativă un șofer care dorea să obțină mai mult de pe urma meseriei, dar, ulterior m-a rugat să îl reprimesc în colectiv.”

Iulian Manea admite că, în activitatea de transport, te lovești de probleme precum furtul de motorină, dar, în acest caz, este bine să faci un compromis cu tine. „Dacă îți lipsesc 10-20 l de motorină, nici șoferul nu se îmbogățește, nici tu nu sărăcești. Am ajuns, în relația cu ei, la o sinceritate atât de puternică, încât mi-au mărturisit furturile de motorină.”

Peste 5 ani…

Iulian Manea își propune achiziția, în 2017, a două ansambluri, între care un cap tractor nou, care va înlocui unul vechi ce va fi vândut. „Mi-am propus să iau câte unul sau două camioane pe an. De asemenea, le-am propus angajaților ca unul dintre șoferi să își facă firmă și să îl ajut”, a adăugat el.

Administratorul Coraniu Speed vede, peste 5 ani, compania având o flotă de 15 camioane, la care să se mai adauge încă 20 operate din postura de casă de expediții. „Peste 10 ani, îmi doresc să avem un mic service, cu un mecanic, și, poate, încă un dispecer. Cursele intracomunitare nu reprezintă o opțiune, deocamdată, pentru noi. Chiar dacă, în cazul acestora, câștigurile sunt mai mari, și costurile cresc semnificativ”, a concluzionat Iulian Manea.

Iulian Manea, administrator Coraniu Speed: „Am găsit șoferii ușor, prin cunoștințe Am angajat doar șoferi experimentați.”

„Avem clienți serioși, iar relațiile cu ei s-au îmbunătățit, prin intermediul șoferilor.”

„Am participat, cu o mașină, la mitingul privind RCA. Suntem membri UNTRR.”

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.