Cum poti lua o cursa sigura de transport


BursaTransport si-a concentrat in ultima vreme eforturile pentru cresterea sigurantei tranzactiilor si, astfel, au fost puse la dispozitia membrilor o serie de instrumente menite sa scada semnificativ riscurile.

Siguranta in afacerea de transport reprezinta un subiect foarte important mai ales in aceasta perioada. Practic, criza economica face ca probleme precum neincasarea facturilor sau disparitia unui camion sa fie cu atat mai greu de depasit.

Siguranta in afacerea de transport are doua componente – siguranta platilor pentru transportatori, iar pe de alta parte siguranta marfurilor“, a aratat Mihai Stoica, director vanzari Dacodasoft.

Cunoasterea partenerilor

Pe BursaTransport, se publica zilnic peste 10 mii de anunturi de marfuri si, astfel, procesul de selectie a marfii transportate este foarte important pentru un operator de transport.

Transportatorul poate si trebuie sa verifice partenerul cu care urmeaza sa semneze un contract si, de aceea, punem la dispozitia membrilor nostri o serie de informatii utile. Printre acestea se numara profilul firmei, data infiintarii, data de la care are cont pe BursaTransport. In plus, exista o zona de statistici – numar anunturi marfuri publicate de-a lungul timpului, numar anunturi camioane disponibile… Tot aici apar si incidentele de plata daca respectiva firma a avut asa ceva“, a precizat Mihai Stoica.

Un alt instrument de analiza este scoringul de companie, prin care se poate analiza activitatea firmei pe BursaTransport. In cazul expeditorilor, sunt contorizate numarul de marfuri publicate si numarul de camioane consultate. Pentru activitatea de transportator se tine cont inclusiv de cautarea de marfuri.

In momentul in care un transportator doreste sa ia o marfa trebuie sa stie cat de importanta este activitatea expeditorului. Avem si indicatori care se refera la comportamentul firmelor in contracte. Se contorizeaza zilele de intarzire la plata transportului, raportate la numarul de marfuri publicate. tinem cont de toate incidentele sustinute de documente. In cazul transportatorilor, tinem cont de incidentele de transport reclamate la adresa companiei, raportate la numarul de camioane publicate“, a explicat Mihai Stoica.

BursaTransport a realizat si un calificativ pentru utilizarea aplicatiei, in care se tine cont de mai multi factori, printre care si vizibilitatea companiei, transparenta cu care se afiseaza catre ceilalti membri – date complete despre companie, numere de telefon, nume complete ale angajatilor, functiile acestora, limbi vorbite etc. Acest aspect este de natura sa creasca increderea eventualilor parteneri.

Rapoarte de companie

Rapoartele de companie reprezinta un alt instrument oferit membrilor BursaTransport. Acestea sunt rapoarte de credit. Raportul Basic este disponibil online, este ieftin si poate ajuta la luarea unei decizii rapide privind preluarea sau nu a unui transport.

Rapoartele complete sunt disponibile in trei zile lucratoare si cuprind numeroase date, inclusiv despre actionari sau daca s-a cerut insolventa respectivei companii.

Utilizarea acestor rapoarte limiteaza riscurile de neplata.

Dar asta nu este tot.

BursaTransport are un sistem de incidente de plata unde se pot raporta problemele legate de neplata facturilor. Acestea trebuie probate cu documente; noi luam ulterior legatura cu firma care nu a platit si, daca plata nu se realizeaza in sapte zile lucratoare, incidentul este publicat pe Bursa. Daca se acumuleaza mai multe incidente sau problema este mai grava, se poate ajunge la blocarea accesului respectivei companii la BursaTransport“, a aratat Mihai Stoica.

Siguranta marfii

In ultima vreme, au fost semnalate cazuri de furt de identitate. Practic, cineva se prezenta la incarcare cu un camion cu numere false, iar apoi disparea cu marfa.

Aceste cazuri pot fi prevenite sau macar limitate de catre cel care incarca marfa printr-o verificare atenta a actelor soferului si masinii.

De asemenea, au existat si cazuri in care intermediari se foloseau de transportatori pentru a fura marfa. In situatiile respective, transportatorii au fost deturnati de la locul initial de descarcare. Marfa era incarcata in alte camioane si, astfel, disparea repede de la noul loc de descarcare. In aceste cazuri, transportatorii nu ar trebui sa accepte cu usurinta schimbarea locului de descarcare fata de cel trecut pe CMR.

Daca, totusi, un asemenea caz are loc, noi putem oferi informatii care pot duce, in final, la prinderea infractorilor. Am implementat sisteme de urmarire a tuturor click-urilor care se dau pe o marfa publicata. Astfel, putem sti cine a vizualizat o anumita marfa. De asemenea, urmarim ip-urile si putem oferi politiei informatiile necesare pentru a demara cercetarile. Colaboram foarte bine cu politia si avem cateva cazuri care au dus la arestari. Siguranta este principalul nostru obiectiv si, de aceea, pregatim pentru partea a doua a anului si alte instrumente care sa previna furturile de identitate“, a completat directorul de vanzari Dacodasoft.

Mihai Stoica, director vanzari Dacodasoft:

Atunci cand preia o marfa, un transportator ar trebui sa verifice ce amploare are activitatea firmei ca expeditor, cum se comporta in contracte ca beneficiar si, in plus, ar trebui consultate statisticile referitoare la respectiva companie.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.