…din suflet, pentru Romania

Un camion care a facut senzatie in ultima perioada pe soselele noastre este Scania R 730 ce apartine patronului Vlase Spedition, Gheorghe Vlase. Acesta se remarca mai ales prin mesajul imprimat pe prelata semiremorcii, de unde Mihai Eminescu „ne recita“ „Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie, tara mea de glorii, tara mea de dor.“

Cum un camion ca acesta nu putea trece neob­ser­vat, cu atat mai putin cu un asemenea mesaj pa­tri­otic pe prelata, i-am luat urma si am ajuns la Slobozia, unde Gheorghe Vlase ne-a deta­liat „povestea“ Black Amber-ului.

Educatia, pe locul 1

Totul a pornit inca de cand actualul patron al Vlase Spedition se afla pe bancile scolii. „Cand eram mic cantam «Ceausescu – Partidul – Romania» de zornaiau geamurile. Am avut un profesor foarte bun de istorie, o profesoara foarte buna de romana, care mi-a fost si diriginta, si eu m-am nascut si am crescut cu acest spirit patrio­tic in mine. Bunicul imi spunea povesti cu razboiul, cum a fost in vremea aceea, cum a stat pana la glezne in sange si asa mai departe. Cand am vazut ce s-a intamplat de-a lungul timpului, a plans su­fletul in mine. Am avut o frustrare si nu m-am putut exprima pentru ca nu aveam capacitatea si cali­ta­tea de a schimba lumea… Ceea ce am facut cu acest camion repre­zinta ceea ce am simtit. Sa nu se inteleaga ca am un nationalism exacerbat. Din cauza principiilor mele simt ca uneori sunt izolat de lume. Si eu eram un sofer care claxona, care injura, dar acest mesaj m-a responsabilizat. Daca injur nu mai sunt demn de mesajul pe care incerc sa-l transmit si nici de camionul pe care-l conduc“, a spus Gheorghe Vlase.

…prin ochii lui Gigi Vlase

Desi patronul uneia dintre cele mai mari firme de transport din Romania, Gheorghe Vlase conti­nua sa conduca si camioane.

„Problemele actuale ale Ro­ma­niei vin dintr-o lipsa de ges­tionare corecta a tot ceea ce se intampla. Lipseste cu desavarsire planificarea, iar in domeniul trans­porturilor marea problema este ca operatorii de transport nu au profesionisti care sa fie capabili sa identifice cu precizie chel­tu­ie­lile pe kilometru. Eu continui sa conduc pentru ca simt ca ma iden­tific cu masina si cam 60-70% din timpul meu mi-l petrec la volanul camionului“, a afirmat patronul Vlase Spedition.

In relatia cu angajatii, propriul exemplu este de baza.

„Daca eu vin imbracat impe­ca­bil in pantaloni si camasa alba, indiferent ca sunt pe camion sau in viata de zi cu zi, asa imi doresc sa fie si angajatii mei. Un sofer ires­ponsabil cu propria persoana nu ma poate convinge ca poate avea grija de un camion de 100.000 euro“, a spus Gheorghe Vlase.

Efectul mediatic produs de noul camion a fost o pura intam­pla­re, iar patronul Vlase Spedition isi propune sa vina si cu alte mesaje.

„Eram intr-o cursa si am auzit prin statie ca e un control ARR. Am fost oprit si, in timp ce-mi cau­tam actele, au aparut dintr-o data reporteri, camere de televiziune, im­presionati de cum arata ca­mio­nul. Imi propun sa fac si o alta pre­lata cu Stefan cel Mare, cu me­sa­jul «Moldova (Basarabia) nu e a mea, nu e a voastra, ci a ur­ma­silor urmasilor nostri». Nu am o strategie in ceea ce priveste me­sa­jele, asa am simtit eu“, spune pa­tronul Vlase Spedition.

Mai este loc de patriotism in business-ul romanesc?

„Viziunea mea nu prea se plia­za la viata de azi, unde toti sunt nebuni sa fie bogati. Pe mine ma in­tereseaza sa-mi dea lumea «buna ziua» cand merg pe strada. Asta pentru mine inseamna ca mi‑am facut datoria si nu vreau mai mult decat sa fiu respectat“, a aratat Gheorghe Vlase.

Patronul Vlase Spedition este preocupat de propria firma, de dez­voltarea acesteia, dar se man­dres­te mult si cu propriile abilitati de sofer si este oricand gata sa ajute si pe altii.

„Am intalnit intr-o cursa un so­fer care mi-a cerut un sfat referitor la imbunatatirea consumului sau. Avea un consum mediu de 42-44 l/100 km si nu stia ce sa mai faca. I-am dat cateva sugestii si ulterior mi-a telefonat si mi-a spus ca a­cum ajunsese la un 30,2 l con­sum. Astea-s satisfactii pentru mi­ne, cand ajuti oameni si cand ei te respecta. Din punct de vedere al business-ului, am un target – in 2015 sa ajung la 505 camioane. A­cesta este visul meu si, in plus, vreau sa lucrez intr-un sistem foar­te bine pus la punct. Pana a­cum, sunt in grafic – am 318 ca­mi­oane. Astazi este de munca pen­tru camioane, lucrurile nu stau rau, dar e foarte important sa iti tii cheltuielile in frau“, a conchis Gheorghe Vlase.

Pentru perioada urmatoare, pat­ronul firmei ialomitene este optimist.

„In 2010, lucrurile s-au mai asezat putin, dupa perioada de criza si, o data cu decizia CNADNR de a da amenzi ustu­ra­toa­re pentru depasirea de greu­ta­te, a crescut nevoia de transport pe piata cu 25 pana la 50% pentru ca nu s-a mai mers pe supra­sar­ci­na. In plus, am facut o selectie in­tre clienti si cu cei care mi-au dat de lucru anul trecut am ramas par­tener, pe ceilalti i-am scos din por­tofoliul meu. Pentru 2012, eu spun ca va fi foarte bine, dar pen­tru cei care vor respecta regulile“, a subliniat Gheorghe Vlase.

Camionul vedeta

Pe langa mesajul care a atras atat de mult atentia, trebuie sa spu­nem cateva cuvinte si despre camion in sine, o Scania R 730 V8, Black Amber.

„Este un camion exclusivist, care nu e la indemana oricui, a costat 202.000 euro si cu tot cu re­morca a ajuns la 240.000 euro. Cu­vintele sunt mult prea sarace pen­tru a descrie acest camion. Este visul oricarui sofer adevarat. Sca­nia are un sistem de evaluare pentru soferi si am ajuns la 88%. Am avut si saptamani cu 95% iar la o cursa de Oradea am ajuns aco­lo cu franare si anticipare de 100%. Sunt criterii de per­for­man­ta care stimuleaza soferul sa de­vi­na si mai bun“, a aratat patronul Vlase Spedition.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.