Echipamentul Anului în România – Ediția 2017

Un juriu mai divers, format din logisticieni și producători, în care au intrat noi membri, categorii de concurs bine definite și o mare deschidere în direcția favorizării schimbului de informație de valoare între furnizorii de echipamente și utilizatorii lor.

Ediția 2017 a concursului Echipamentul Anului în România a adus la linia de start transpalete, stivuitoare și reach truck-uri Doosan, Hyundai, Toyota și Yale, care vor fi testate, în următoarele luni, în depozitele membrilor juriului.

Categoriile de concurs au fost astfel definite încât să corespundă celei mai mari părți a echipamentelor utilizate, astăzi, în depozitele din România.

  1. Transpaleta electrică:
  2. capacitate nominală de 2 t;
  3. platformă rabatabilă;
  4. furci de 1.150 mm;
  5. 1 roată pe furci;
  6. baterie pentru operare timp de 6-8 h;
  7. clasă compactă – va trebui să descarce din camion, să încapă în camion, să se întoarcă în camion, dacă unul din paleți este pus pe „invers” față de restul.

Testele au început deja

Depozitul Nunner Logistics
  1. Stivuitorul electric:
  2. capacitate nominală de 2 t;
  3. baterie de 48V, autonomie 8 h;
  4. catarg Triplex full free lift;
  5. translație laterală;
  6. furci de 1.200 mm;
  7. roți „apropiate” pe spate, non marking;
  8. baterie de schimb, schimbare prin lateral, masă de schimb;
  9. să încapă în containere.

Testele au început deja

Depozitul FAN Courier
  1. Reach truck:
  2. capacitate reziduală de 1,2 t la 8,5 m înălțime;
  3. înălțime minimă de ridicare de 8 m;
  4. catarg triplex;
  5. va fi dotat cu sisteme de siguranță obligatorii: centură, blue light, girofar, sistem de avertizare sonoră pentru deplasarea cu spatele, proiectoare.

Pentru fiecare echipament, vor fi precizate dotările standard, precum și dotările opționale cu care a fost echipat.

Juriul

Competiția Echipamentul Anului în România are ca partener Asociația Română de Logistică (ARILOG), iar din juriu fac parte companii precum: Antalis, CEVA Logistics, Coca Cola, Dacia Grup Renault Romania, Delamode, EMAG, Fan Courier, FM Logistic, Gebrüder Weiss, H. Essers, KLG, Kuehne + Nagel, Mainfreight, Nunner Logistics, Practicom, Schenker Romtrans, Takata și Yazaki.

Testele

Echipamentele vor fi testate în depozitele membrilor juriului, durata de utilizare efectivă pentru fiecare jurat fiind de minimum 30 ore de funcționare, în cadrul unor operațiuni similare realizate de aceleași echipe de stivuitoriști, astfel încât să le poată compara comportamentul.

În final, în evaluare, vor fi avute în vedere două criterii principale:

  1. Productivitatea/plus valoarea – cu o pondere de 70% în rezultatul final.
  2. TCO – cu o pondere de 30%.

La rândul său, productivitatea va fi evaluată în funcție de alte subcriterii, care vor fi punctate între 1 și 10:

– eficiența energetică;

– viteza și caracteristici privind accelerația;

– caracteristici de frânare;

– Siguranța;

– intrarea și ieșirea în/din echipament;

– ergonomia;

– elemente hidraulice și de absorbție a șocurilor;

– ușurința în conducere;

– vizibilitatea;

– versatilitatea;

– calitatea execuției echipamentului (materiale, finisaje);

– sustenabilitatea;

– un criteriu subiectiv – opțiunea stivuitoristului privind echipamentul care i-a plăcut cel mai mult.

Pentru evaluarea celui de-al doilea criteriu principal, furnizorii de echipamente vor furniza membrilor juriului 3 oferte de închiriere pe termen lung (5 ani) pentru 1.000, 1.500 și 2.000 ore/an;

Se vor evidenția separat: costurile pentru schimbarea unei baterii și costurile pentru schimbarea unui set de anvelope, iar, dacă în ofertă sunt incluse mai mult de o schimbare de anvelope/5 ani, atunci se va menționa acest lucru. La fel și în cazul bateriilor. De asemenea, în ofertă vor fi specificați producătorii bateriei și al anvelopelor. Membrii juriului au solicitat, în plus, evidențierea costurilor aferente pentru asigurare, costuri aferente pentru ISCIR.

Bineînțeles, în cadrul TCO va fi luata în calcul si o oferta de Full Service.

Ținând cont de criteriile foarte bine definite, dar și de componența juriului rezultatul concursului, precum informațiile care vor fi făcute publice în urma testelor, pot reprezenta, fără îndoială, un punct de plecare în evaluarea oportunităților pe care le oferă piața pentru orice utilizator de echipamente care va dori să aibă în depozit transpaleta, stivuitorul sau reach truck-ul potrivite. Premiile vor fi decernate în cadrul Galei Ziua Cargo, care va fi organizata în noiembrie, în București.

Vă invităm, în paginile care urmează, să aflați mai multe despre echipamentele înscrise, anul acesta, în concurs.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.