Ekol: Cota de piață crește prin muncă susținută și flexibilitate

Bazându-se pe o echipă tânără și dinamică, filiala din România a companiei turcești Ekol țintește creșterea cotei de piață, diversificând, totodată, portofoliul de servicii oferite.

Principalele două direcții dezvoltate de Ekol România sunt reprezentate, astăzi, de transportul intracomunitar cu propria flotă și de casa de expediție pentru piața din țara noastră. În plus, Ekol România este în plin proces de creștere a activității logistice, specializându-se pe industria de retail. În acest sens, Ekol va inaugura, pe finalul lunii octombrie, a doua locație din Romania, un depozit nou, clasa A, localizat în Timișoara. Planurile pe termen scurt vizează și implementarea rapidă a unității de business de transport aerian și maritim. Astfel, se lucrează la structura internă și la primele produse care vor fi lansate.

Flota la dispoziția Grupului

Cu o recentă achiziție a 150 de camioane noi, EURO 6, Ekol România ajunge la un număr total de 227 camioane. Pentru a înțelege modul în care flota deținută de Ekol România este utilizată, trebuie, mai întâi, să facem câteva precizări legate de modelul dezvoltat la nivel european de către compania turcească.

„O dată cu achiziționarea celor 5 ferry pentru transport Ro-Ro, s-a asigurat legătura dintre Turcia și Europa, folosind o soluție dedicată și enviromental friendly. Aceste ferry-uri săptămânale leagă Istanbul de Trieste (Italia) și Sete (Franța)”. Capacitatea variază între 200 și 250 de semiremorci per ferry” a arătat Alecsandru Mucenic, director general Ekol România.

De la Trieste, semiremorcile pleacă pe tren (organizat de către Ekol) în Cehia, iar, de acolo, către Germania. De aici, semiremorcile sunt preluate de capetele tractor, fiind duse către destinația finală.

„Aici intervin camioanele românești. Din terminalele Köln și Mannheim, deservim clienți din Germania, Benelux, Elveția etc. Sunt 40 de «block train-uri» săptămânal, a câte 33 de semiremorci per tren, care deservesc Europa”, a completat Alecsandru Mucenic.

Alecsandru Mucenic, director general Ekol România: „Business-ul se face cu oameni, de aceea trebuie să ai o echipă foarte puternică de HR. Angajăm mulți tineri, care apreciază Ekol pentru atmosfera de familie existentă aici și care își doresc să își facă o carieră în domeniul transportului și al logisticii.”

Astfel, flota Ekol România lucrează în exclusivitate pentru Grup, servind clienții finali.

„Camioanele noastre asigură «final mile», iar flota românească va crește, însă trebuie să fim precauți și să avem grijă ca dezvoltarea noastră să fie una sustenabilă. Investim foarte mult în «factorul uman» al business-ului. Șoferii sunt la mare căutare în contextul actual, de aceea ne axăm pe proiecte care să răspundă cerințelor acestora. Partea de recrutare și training pentru șoferii noi este foarte importantă. Organizăm, periodic, sesiuni de pregătire și perfecționare a șoferilor, în cadrul filialelor din România și Germania, în special pentru noua generație de camioane EURO 6”, a precizat Alecsandru Mucenic.

Expediția se dezvoltă

Ultimii ani au însemnat și o creștere a prezenței Ekol în România.

„Strategia noastră, în acest moment, este să câștigăm cotă de piață. Ekol este un jucător important pe piața din Europa și Turcia și ne dorim aceeași prezență și în România. În ultimul an, am fost mai prezenți în piață, am vizitat clienții, am studiat cu atenție licitațiile, am găsit soluții de optimizare, am realizat legături pentru flota noastră sau a subcontractorilor, asigurând și returul. Am obținut, astfel, prețuri mai bune pe export. În prima jumătate a anului, am avut o cifră de afaceri de 2,5 milioane euro pe partea de expediții, față de doar un milion anul trecut, în aceeași perioadă, iar tendința este una de creștere continuă”, a arătat directorul general Ekol România.

Compania pune accent pe gradul ridicat de calitate și flexibilitate, răspunzând cât mai bine solicitărilor venite din partea clienților.

„Suntem atenți la modul de interacțiune cu clienții, ne concentrăm pe înțelegerea nevoilor lor, oferind soluția adecvată. Ce urmărim este dezvoltarea unui «win-win business» pentru toate părțile implicate, clienți, furnizori și noi, astfel, proiectele derulate să fie sustenabile pe termen lung”, a declarat Alecsandru Mucenic.

Chiar dacă, la ora actuală, expediția oferă o marjă mai mică de profit, managementul Ekol crede că lucrurile se vor schimba.

„Expediția nu este o activitate foarte profitabilă, astăzi, în România, deoarece tarifele «impuse de piață» sunt foarte scăzute. Însă credem că vor crește, și nu din cauza prețului motorinei sau RCA, ci pe considerente de dezvoltare a unor relații stabile și de maturizare a pieței”, a explicat Alecsandru Mucenic.

La nivel global, Ekol deține 5 ferry-uri RO-RO, 5.000 de semiremorci, 500 containere, 100 swap body și 1.500 capete tractor.

Compania dispune de propriul departament de R&D, cu peste 100 de angajați, care dezvoltă „in-house” produsele IT( hardware & software) utilizate de către companie.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.