ESM INTERNATIONAL: Clientul – în centru

Raj Epuran a decis să înființeze o companie de transport rutier după ce, client fiind, în funcția de director comercial al fabricii de vagoane de la Arad, s-a lovit de o serie de probleme de calitate din partea furnizorilor.

Compania, care a început să funcționeze în 2008, a așezat, astfel, încă de la început, clientul în centru… un client care simte, atunci când lucrează cu ESM International, că furnizorul de transport înțelege și știe să îi ofere exact ce are nevoie. „Calitatea, profesionalismul, rapiditatea, seriozitatea și, nu în ultimul rând, prețurile accesibile reprezintă baza fundamentală a companiei noastre”, precizează pagina de internet a societății.

Just in time

„Timp de 20 de ani, am lucrat în sistemul feroviar. În calitate de director comercial al companiei Astra Arad, am participat la privatizare și la crearea a 50 de vagoane cu viteză sporită, la care s-a adăugat Săgeata Albastră, pe care am realizat-o în colaborare cu parteneri germani. Am încercat, în acea perioadă, să înființăm inclusiv un departament dedicat transportului rutier, dar nu am reușit. În acest context, am colaborat cu firme din domeniu și am putut constata că existau carențe de seriozitate. Este motivul care a stat la baza înființării companiei ESM International”, își amintește Raj Epuran.

În 2008, ESM International și-a început activitatea cu o singură mașină, pentru ca, în 2016, să ajungă la un parc de 20 de unități, dintre care 12 mega, cu o capacitate de 24 t. Mașinile sunt noi, iar semiremorcile sunt de tip duble-deck, ceea ce permite suprapunerea mărfurilor și creșterea semnificativă a eficienței transportului.

„Flota ne oferă toată gama de mașini, pentru a putea onora cererea clienților, indiferent de tonaj”, a menționat administratorul societății, precizând că beneficiarii pentru care lucrează sunt din industria auto. De altfel, și primul client, compania Takata, din Arad, este din același domeniu. „Din Arad, am trecut în Timișoara, unde derulăm transport pentru producători de piese auto”, a mai spus el.

Mașini elegante, șoferi eleganți

Raj Epuran a explicat că 90% din activitatea prestată vizează curse externe just in time, pe relații precum Franța, Germania și Spania. Vehiculele mici sunt utilizate, în special, pentru cursele interne în cadrul grupajelor, dar merg săptămânal, regulat, către Slovacia și Spania. „50% din activitatea noastră vizează grupajele, operând, în acest scop, un mic depozit”, a arătat Raj Epuran, subliniind că ESM International lucrează, în principal pentru producători, comenzile preluate de la casele de expediții reprezentând un procent de numai 20%.

Și pentru ESM International ca, probabil, pentru cea mai mare partea a acestei bresle, principala provocare o constituie șoferii, care, ținând cont de specificul transportului, trebuie să aibă experiență.

„Ne respectăm șoferii, iar colectivul este unul stabil, dar este foarte greu să găsim șoferi noi potriviți pentru cerințele noastre. Nu putem trimite persoane aflate la începutul carierei cu vehicule în valoare de 200.000 de euro. Mai ales în condițiile în care traversăm o zonă foarte delicată, în Alpi, realizând descărcări în regiunea muntoasă. Zona noastră de acțiune este foarte grea din punct de vedere al reliefului, iarna mai ales. Tratăm extrem de serios transportul, respectând întru totul termenele de livrare. Atunci când livrezi pentru linii de producție, fiecare minut contează. Pe lângă faptul că trebuie să ai conducători eleganți și mașini elegante, secretul este că trebuie să știi și ce și ce rol are ceea ce transporți”, a concluzionat Raj Epuran.

„Pentru mașinile noi, trebuie să plătim 25.000 RON primă RCA. Dacă nu am avea semiremorci double-deck, nu am putea acoperi costurile.”

„Exploatăm la maximum parcul auto, iar sistemele IT dedicate gestiunii flotelor ne ajută să fim eficienți.”

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.