FLASH EUROPE ROMANIA: Transport premium expres

9

18 țări. 40 de birouri. 6.000 de vehicule operate, dintre care o parte în regim de exclusivitate. Acces la 600 de aeronave și elicoptere. 1.500 de parteneriate pe termen lung privind segmentul rutier. Pentru Grupul Flash, lider european pe segmentul expres, dezvoltarea reprezintă, deja, un mod de viață, iar România joacă un rol deosebit, fiind unul dintre furnizorii importanți de transport. Philippe Higelin, CEO Flash Europe, nu exclude achiziția unei companii românești de profil, după modelul deja pus, cu succes, în practică în alte țări.

Prezentă în România din 2006, compania Flash Europe România SRL, lucrează, astăzi, în regim de exclusivitate, cu 530 de autovehicule, aparținând operatorilor autohtoni de transport. Un număr cel puțin important, ținând cont de faptul că, la nivel european, flota operată sub umbrela exclusivității se ridică la 1.100 de van-uri și aproximativ 130 camioane.

„Am demarat primele operațiuni în România în 2006, pentru ca subsidiara să fie deschisă, în mod oficial, în 2007, odată cu aderarea țării la UE. Concomitent, au fost deschise reprezentanțe în alte trei state din Estul Europei: Polonia, Cehia și Slovacia”, ne-a explicat Philippe Higelin, menționând că, din punctul de vedere al mărimii business-ului și al cifrei de afaceri, subsidiara din România este una dintre cele mai mari dintre cele Est-europene . Din punctul de vedere al potențialului, lucrurile au evoluat și continuă să evolueze; în Europa Centrală și de Est, investițiile automotive, deși inițial concentrate în Polonia, au continuat, de-a lungul timpului, în Slovacia, Ungaria, iar, astăzi, România este una din țările cu cea mai importantă creștere și, de asemenea, sursa de parteneri de transport pentru operațiunile din Europa.

„Aproximativ 30-40% din volumul de transport care face obiectul contractelor cu societăți românești de profil sunt asigurate de camioanele grele. Chiar dacă, atunci când este vorba despre transport expres, ne putem gândi, în primul rând, la van-uri, noi utilizăm, în egală măsură, și vehicule de 7,5, 12 și 40 t. Clienții noștri doresc transport urgent și pentru marfă de tonaje mari” , a afirmat Alexandra Opincariu, Country Manager Flash Europe România.

Forța de muncă și subcontractorii

România punctează foarte bine la capitolul șoferi și companii furnizoare de transport. „Din discuțiile pe care le-am avut cu diferiți parteneri, companii de transport din Polonia, am aflat că principala lor concurență vine din România” a arătat, în acest context, Philippe Higelin.

Grupul Flash nu lucrează cu flotă proprie, ci cu subcontractori, cu o parte din aceștia operațiunile derulându-se în regim de exclusivitate.

„Chiar dacă tipul de transport pe care-l prestează Grupul Flash este unul «de urgență», atunci când clientului i se estimează un termen de livrare se ține cont de siguranța șoferului, de cea a mărfii ce urmează a fi transportate și de legislație, asigurându-se că nu se încalcă regulile pe niciun plan. Având hub-uri în toată Europa, un transport poate fi executat de mai mulți șoferi, pe segmente diferite de drum, astfel încât să nu existe riscuri. În situația în care legislația europeană ar introduce timpi de odihnă și alte reglementări de la camioanele grele la vehiculele de 3,5 t, adaptarea ar fi facilă pentru noi, pentru că monitorizăm intern timpii de condus și de odihnă ai șoferilor și nu facem rabat de la norme de siguranță, chiar dacă există solicitări să se meargă mai repede”, a subliniat CEO-ul Flash Europe.

Clienții, din ce în ce mai diverși

Dacă, la originea apariției transportului expres premium, stă industria auto, care, în anii ’80, a început să lucreze just-in-time, astăzi sunt din ce în ce mai interesante și alte sectoare.

„Transportul premium expres se află într-o dezvoltare permanentă, pe baza evoluției pozitive a sectorului automotive, iar, în ultimii ani, și datorită e-commerce-ului, în zona de Vest a Europei apariția Amazon punându-și puternic amprenta. Mega-trend-ul este ca totul să se afle la un click distanță, on-demand, acum, iar acesta este domeniul nostru”, a apreciat Philippe Higelin.

Clienții grupului Flash provin astăzi din industria auto, aviație, IT sau agricultură. „Deservim orice domeniu de producție ce are nevoie de livrare just-in-time sau cu un supply chain complex. Ne folosim și de hub-urile pe care le avem și încercăm, în funcție de cererile clienților, să împărțim o cursă în 2-3 segmente , astfel încât să reducem numărul de kilometri efectuați «la gol», aflați în acest moment la un nivel de 12-16%.”

Inovații și planuri de viitor

Un alt element important pentru această piață în materie de inovație este digitalizarea. „Nu schimbă ceea ce faci, ci modul în care te adresezi clienților. Îi poți convinge mai ușor să facă achiziții online sau folosind o aplicație pentru smartphone, de exemplu. Un al doilea capitol, unde digitalizarea punctează, este la modul de lucru cu șoferii. Dacă înainte trebuia să îi suni, să îi trezești, să îi verifici, acum, cu ajutorul smartphone-urilor și a unei aplicații proprii, avem tracking-ul la îndemână și ne asigurăm că bunurile sunt transportate în siguranță. Pe lângă comunicarea directă, această unealtă IT, care a devenit telefonul, ne ajută să transmitem instrucțiuni de navigare șoferului, informații sau documente de care are nevoie, toate în limba sa nativă.”

Philippe Higelin a menționat, în plus, că sunt oferite inclusiv cursuri online pentru șoferi, astfel încât, de exemplu, în perioadele în care așteaptă în parcări, să se poată dezvolta din punct de vedere profesional. „Facilităm pregătirea șoferilor, mai ales ținând cont că o parte dintre ei își doresc să evolueze în timp, să abordeze poziții noi.

Un proiect încă nelansat este acela de a monitoriza și a crește siguranța șoferului, folosindu-ne de funcția tracking. Pentru că avem datele înregistrate de sistem, putem evalua dacă un șofer are probleme, dacă este obosit și dacă există riscuri pentru acel șofer și pentru încărcătură”, a afirmat Phillipe Higelin. În opinia sa, sistemele IT, physical internet-ul și, inclusiv, elementele de responsabilitate socială vor avea o importanță majoră în perioada următoare… iar România va reprezenta o resursă importantă pentru dezvoltarea grupului Flash.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

9 COMENTARII

  1. Buna ziua,
    Sutem firma MD Global Shipping SRL, care opereaza de 5 ani pe comunitatea europeana ca si transportator marfa. Detinem o flota de 5 autoutilitare de 3.5T – 8 europaleti. Dorim sa stim daca poate exista o colaborare cu dumneavoastra si in ce condiți se poate face.
    Multumesc

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.