FM Logistic: Soluţii de distribuţie multichannel

Pe o piaţă în care comerţul electronic câştigă teren, FM Logistic oferă acele soluţii care să permită clienţilor o abordare unitară a tuturor canalelor de distribuţie. Este mesajul transmis de către Cătălin Olteanu, directorul general FM Logistic România, cu ocazia unui Business Breakfast desfăşurat la sfârşitul lunii martie la Bucureşti. El ia în calcul și posibilitatea de a achiziţiona în viitor o companie de curierat, dacă opţiunea se va dovedi una corectă din punct de vedere economic.

Cătălin Olteanu, directorul general FM Logistic România

Chiar dacă soluţiile de distribuţie pentru comerţul electronic sunt abia la început în cadrul FM, Cătălin Olteanu se aşteaptă ca în viitor segmentul să ajungă să ocupe 20% din volumul total al activităţii pe care operatorul logistic o derulează în România.

„Încercăm să oferim soluţii de logistică pentru companiile care vor să acceseze piaţa de o manieră diferită de Emag. Am în vedere un sistem de distribuţie multichannel, pe care îl punem la dispoziţia partenerilor noştri – mari sau mici producători ori retaileri“, a afirmat el, explicând că multe companii din piaţă abordează comerţul tradiţional, dar se îndreaptă din ce în ce mai mult către clientul final, accesând zona de livrări door-to-door. Studii privind piaţa scot în evidenţă că un segment din ce în ce mai mare din business-ul de retail se transferă către e-commerce.

„Comerţul electronic este acum la modă, iar marfa astfel vândută este în mod normal mai ieftină, ţinându-se cont de eliminarea unor paşi importanţi din supply chain. Livrarea se face direct din depozit, iar noi oferim în acest context soluţia noastră. Punem la dispoziţia clienţilor capabilităţile noastre de a pregăti marfa şi de a o livra în partide mici, oferind posibilitatea partenerilor noştri care accesează comerţul clasic să abordeze şi zona de consum reprezentată de consumatorii care preferă să comande direct pe internet sau folosind telefonul ori cupoane.“

Pregătiri la nivel de grup

Directorul general FM Logistic România a explicat că, în acest moment, în Franţa se realizează un experiment în cadrul căruia conceptul de multichannel este dus la extrem. Concret, este operat un concept potrivit căruia din stocul clientului o parte din marfă este livrată către segmentul de retail, o parte din marfă către canalele de distribuţie clasică, o parte direct către consumatorul final, în timp ce o parte din marfă se exportă pe o anumită arie către consumatorul final sau către redistribuitor. „Cel mai complicat nu este să pregăteşti marfa, ci să convingi sistemul să aloce marfa din stoc de aşa manieră încât toţi clienţii finali să fie mulţumiţi. Mai mult decât atât, livrarea trebuie asigurată în 24 de ore“, a menţionat Cătălin Olteanu.

În opinia sa, provocarea majoră provine din faptul că sunt foarte multe referinţe care trebuie foarte bine gestionate, astfel încât clientul final să aibă la dispoziţie date corecte în momentul în care lansează comanda. „În acest context, trebuie să pregătim în timp real foarte multe comenzi şi în funcţie de nivelul de business am imaginat mai multe soluţii“. Pot fi astfel utilizate soluţii Picking Multi Order, care au la bază cărucioare pe care sunt montate până la 24 de cutiuţe (pentru mai puţin de 2.000 de colete pe zi), soluţii care se bazează pe sisteme Pick to light (pentru un număr de peste 3.000 de SKU, care nu urmează foarte clar regulile ABC) sau linii semi-mecanizate sau mecanizate (pentru mai mult de 4.000 de colete pe zi). Acolo unde produsele permit, sunt implementate inclusiv sisteme de urmărire pe bază de greutate.

Pentru asigurarea transportului către consumatorul final, FM Logistic lucrează în prezent cu toate companiile de curierat din România, opţiunile pe acest segment fiind făcute în funcţie de cerinţele clienţilor. „De cele mai multe ori, livrările se realizează acasă sau la serviciu, noile trenduri vizând zona same day delivery, care îi oferă clientului şansa de a alege o fereastră de livrare sau servicii care impun o mare complexitate logisticii. Suntem deschişi la orice formă de livrare. Foarte important pentru noi este să avem un client fericit, care are un client care şi-a primit marfa şi să fim siguri că acel client a primit exact acea marfă pe care şi-o dorea“, a subliniat directorul general FM Logistic România, precizând că acesta este motivul pentru care compania pune accent pe sistemele de verificare, existând inclusiv livrări care se pregătesc sub cameră video.

Cătălin Olteanu, director general FM Logistic România:

„Vrem să implementăm inclusiv la nivel naţional un sistem integrat, care să îi permită clientului un acces facil la toate funcţionalităţile sale. Lucrăm în cadrul FM la nivel global la e-SCM (Electronic Supply Chain Management), care să integreze toate soluţiile pe care le oferim sub o singură umbrelă.“

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.