GREEN FORWARDING: Servicii complete pentru clienți de orice mărime

Deși, la prima vedere, piața românească de transport și logistică pare suprasaturata, există operatori care consideră că este loc pentru mai mult și, mai ales, mai bine. Acesta este și exemplul companiei Green Forwarding, un nume relativ nou în acest domeniu, în logistica românească, dar care se dezvoltă punând în prim plan necesitățile clienților, indiferent de mărimea acestora.

Demarându-și activitatea în luna mai 2016, prin deschiderea unui depozit în Timișoara, Green Forwarding oferă o gamă extrem de diversificată de servicii.

Astfel, compania realizează activități de expediții în țările UE, distribuție de mărfuri între depozitele unde se află marfa clienților și destinația finală a acesteia sau depozitare simplă. Dar nu se oprește aici. Poate realiza operațiuni complexe, care includ colectarea mărfurilor de la client și transportul către depozitele companiei, încărcare, descărcare, manipulare, recepția bunurilor, sortare, activități de inventar și evidența stocurilor, managementul computerizat al mărfurilor (soluție IT) etc.

Oana Ionescu, CEO al companiei, povestește că a ales să activeze în acest domeniu cunoscându-l mai ales din perspectiva clientului de transport și logistică: „În transporturi, sunt mai puține oferte decât în urmă cu 13-14 ani, când puteam să apelez la 10 firme de transport, să obțin cotații diverse și să îmi aleg firma în funcție de preț. Anul trecut, pe partea de transport, oferta nu mai era atât de generoasă. Este din ce în ce mai greu să găsești transportatori, mai ales pentru mărfurile care tranzitează România. Problema s-ar putea să fie cauzată și infrastructura rutieră subdezvoltată.”

Externalizare completă

Oana Ionescu spune că inovația a descoperit-o în a oferi servicii croite și pentru companiile mici, într-un mediu de afaceri care pare din ce în ce mai mult a se concentra pe clienții de dimensiuni mari. „În plus, nu oferim numai servicii de depozitare. În funcție de nevoile clientului, realiză

m, de asemenea, managementul stocurilor și dispunem de un sistem on-line CRM care le oferă partenerilor noștri posibilitatea de a avea acces la mișcările mărfurilor lor, la comenzi și la evidența stocurilor. Clientul își plasează comanda via CRM, selectând mărfurile și beneficiarul lor, iar de rest ne ocupăm noi. Putem inclusiv declara accizele mărfurilor accizabile care se află la noi în depozit. Iar, din punct de vedere al tarifelor, suntem destul de accesibili pentru toată lumea”, a subliniat reprezentanta Green Forwarding.

Un alt serviciu din portofoliul Green Forwarding pe care nu îl oferă foarte multe companii de pe piață este depozitarea pe termen scurt necesară, de exemplu, în situația în care un camion întârzie mai mult de 24 h în tranzit pe România și este nevoie de transbordare.

În plus, compania oferă servicii de real estate, ceea ce este mai puțin obișnuit în cazul firmelor de logistică, putând găsi cele mai bune soluții pentru spații comerciale de desfacere a mărfurilor lor. Nu în ultimul rând, poate furniza servicii complete de management și consultanță, nu numai în ceea ce privește segmentul de logistică, ci și în segmentul financiar, legal, sales, marketing etc.

O companie în plină dezvoltare

La ora actuală, Green Forwarding operează două depozite, în Timișoara și în București, dar colaborează și cu alte structuri de depozitare, în Zalău (Sălaj) și Florești (Prahova). Două alte depozite vor urma, anul acesta, la Constanța și la Brașov. În plus, compania poate oferi servicii de depozitare și în Cehia și Slovacia, prin intermediul unei alte firme, cu aceiași proprietari. Pe piața din Slovacia, compania parteneră activează deja de 18 ani.

Din punctul de vedere al transporturilor, Green Forwarding dispune de o flotă proprie de 100 de camioane, care activează atât pe intern, cât și pe extern, dar lucrează și cu subcontractanți.

„Pentru noi nu contează dacă este mai mult de muncă; dorim să ajutăm pe oricine, indiferent de cât de mare sau cât de mic este clientul. Putem împărți depozitul între mai multe firme și nu ne concentrăm în exclusivitate pe un client mare. Lucrurile funcționează destul de bine, pentru că oferta de pe piață pentru firmele mici este destul de restrânsă și nu foarte favorabilă pentru ele”, a concluzionat Oana Ionescu.

Cui se adresează serviciile Green Forwarding:

  • Companiilor care au nevoie de transport intern și / sau internaț
  • Companiilor care doresc să-și tranziteze mărfurile către clienții finali, traversând teritoriul României, și au nevoie de depozitare pe termen scurt.
  • Companiilor care au nevoie să-și distribuie marfa către clienții finali în România și UE (transport de la depozitul lor, la cel al Green Forwarding, servicii logistice complete, CRM online, distribuția mărfurilor către clienții finali).
  • Companiilor care au nevoie să închirieze spațiu în depozit.
  • Companiilor care au nevoie doar de activități logistice.
  • Companiilor care doresc să își externalizeze activitățile de management, inclusiv dar nelimitându-se la: logistică, departamentul comercial, operațional, financiar, vânzări, legal etc.
  • Companiilor care au nevoie să-și externalizeze activitățile de real estate, atât pentru birouri, cât și spații comerciale.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.