GTI Logistic – Cum sa faci profit din transportul intern

1

“Romanian Transport Company of the Year 2010 – Continental”

O initiativa inceputa in trei si continuata in doi. O firma construita dupa principii solide, care face transport intern in conditii de eficienta si care ofera, in plus, si altor carausi curse la un pret corect. O companie pornita de la zero, care aplica in mod corect politica clientilor mici si imbina cu succes serviciile de transport cu cele de logistica, reusind sa puna in valoare un mix perfect adaptat la conditiile pietei romanesti.

GTI are la baza initialele numelor celor trei patroni care, in 2003, si-au dat mana pentru a infiinta o casa de expeditii; astazi, au ramas doi asociati. Ulterior, firma si-a achizitionat camioanele proprii, iar in prezent, opereaza inclusiv epozite in Bucuresti, Deva si Bacau. De altfel, modul in care se imbina serviciile de depozitare cu cele de transport reprezinta cheia succesului pentru a putea face transport intern pe baze profitabile.

Un parteneriat real cu soferii

Bineinteles, soferii reprezinta o rotita extrem de importanta in acest angrenaj, care permite realizarea de servicii de transport de calitate. Iar motivarea lor este atent urmarita de catre Mihai Iancu, directorul general GTI Logistic. „Vreau sa trec la o motivare mult mai aplicata. Va exista un salariu fix, pentru ca, ulterior, daca soferul se incadreaza in consumul de combustibil stabilit, sa i se acorde o bonificatie. De asemenea, o bonificatie va fi acordata si celor care se incadreaza in bugetul de reparatii“, a explicat Mihai Iancu, mentionand ca se va tine cont inclusiv de modul in care soferul raspunde la comenzile coordonatorului, care, la randul sau, va realiza un punctaj privind aceste reactii. Aceste elemente vor genera o noua bonificatie. „Acum, beneficiaza deo bonificatie anuala: primul din punctul de vedere al rezultatelor ia al 13-lea salariu. Vreau, in viitor, ca soferii plasati pe primele 3 locuri sa fie recompensati. Dar daca toti soferii se vor plasa pe locul 1 din punctul de vedere al performantelor vor fi recompensati 100%. In prezent, avem 17 soferi“. Mihai Iancu are, in plus, in vedere introducerea unei motivatii suplimentare financiare in functie de vechimea soferilor. „Cu cat vechimea va fi mai mare, cu atat va creste salariul fix“, a aratat Mihai Iancu, explicand ca, prin aceasta masura, se incearca pastrarea pe termen lung a componentei echipei. De altfel, si acordarea celui de-al 13-lea salariu reprezinta un element prin care GTI Logistic isi pastreaza soferii aproape, chiar in conditiile in care cursele operate nu sunt tocmai usoare. „Suntem o scoala. Daca un sofer rezista la noi doi ani, se poate duce la orice firma, indiferent de pretentii. Sunt mai multe descarcari pentru fiecare cursa, iar ei participa la orice receptie activ. Este obligatia lor de serviciu sa numere cu receptionerul. Ce lipseste, plateste. Pe de alta parte, suntem foarte seriosi si nu avem nici o problema cu incarcarile din nici o zona a Romaniei. Ne-am creat un nume bun pentru ca respectam intotdeauna orele de venire si de descarcare“, a spus directorul general GTI Logistic.

Urmarire prin GPS si consum redus

Mihai Iancu a mai adaugat ca toate vehiculele sunt dotate cu GPS, iar pe cele mai moderne sunt monitorizate inclusiv consumurile in functie de viteza si modul in care se accelereaza, urmarindu-se comportamentul soferului in trafic. „In acest context, am redus consumul de combustibil cu 10%, peste asteptarile mele. Am constatat ca, in ciuda faptului ca avem curse grele, cu 7-8 descarcari, consemnam consumuri sub cele care se vehiculeaza pe piata“.

Service-ul pentru masinile din parcul GTI Logistic se face la reprezentanta, activitatile de mentenanta usoara realizandu-se in garajul firmei, seful de parc fiind si mecanic.

Achizitii cu banii jos si rute regulate

In cursul acestui an, compania a achizitionat 5 camioane de 7,5 tone cu banii jos, pentru ca actionarii nu cred in serviciile de finantare disponibile in Romania pentru firmele mici.

„Este mai mult decat paguboasa politica firmelor mici de a se imprumuta. Ne imprumutam scump si ajungem sa muncim pentru societatile de leasing sau pentru banci. In aceste conditii, preferam sa nu ne mai dezvoltam rapid, dar avem fonduri proprii. In prezent, flota noastra de transport este formata din 7 camioane de 40 t cu temperatura controlata, 3 prelate si 7 vehicule de 7,5 t“, a aratat Mihai Iancu. El a adaugat ca GTI Logistic va deschide din octombrie rute zilnice intre depozitele din Bucuresti, Deva si Bacau. „O sa fie un cerc, in care o sa incercam sa scurtam timpii de livrare. Chiar daca o sa fie greu de consolidat cate un camion in fiecare zi, in fiecare oras, am observat ca firmele din Bacau si Deva lucreaza foarte mult cu curieri. Multe companii mi-au explicat ca, in ciuda faptului ca suntem mai ieftini, clientii le cer un timp de livrare de 24 de ore de la comanda, situatie in care trebuie sa apeleze la curieri. Vom investi probabil o luna – doua in aceste rute, dupa care le vom rentabiliza, pe masura ce oamenii vor prinde incredere in acest serviciu. In plus, tarifele noastre sunt de cargo, nu de curier. Va fi o oferta corecta“, a subliniat Mihai Iancu, adaugand ca firma va investi anul viitor in camioane noi.

Cu trei depozite si o flota de 17 camioane, GTI Logistic reuseste sa dezvolte servicii noi si sa dea de munca si altor transportatori, focalizandu-se pe clienti mici. Totul datorita principiilor sanatoase pe care le-a asezat la baza dezvoltarii afacerii: seriozitate, flexibilitate si siguranta.

Mihai Iancu, director general GTI Logistic:

Este esential ca segmentul de transport sa fie sustinut de activitatea de logistica. In alta situatie, nu as putea face curse interne in conditii de profitabilitate.“

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.