HIAROM-Open Day: Sediu nou și portofoliu de produse extins

HIAROM Invest, companie românească ce activează pe piața suprastructurilor, a macaralelor personalizate și a echipamentelor pentru construcții feroviare, a organizat un eveniment „Open Day”, pentru a prezenta evoluția companiei și continuarea drumului către succes, prin inaugurarea unui nou sediu, extinderea gamei de produse și accelerarea procesului de trecere la utilizarea de energie verde.

Cu ocazia evenimentului, derulat în septembrie, compania și-a deschis porțile pentru clienți, parteneri și pasionați de utilaje industriale performante, invitați să descopere cele mai noi produse „made in Romania” și noul sediu, cu facilitățile sale de proiectare, dezvoltare și producție, din zona Centurii București.

Participanții la HIAROM Open Day au putut, astfel, descoperi automacaraua telescopică AT-40, care, montată pe un camion MAN 8×6, poate ridica 40 t și are o lungime totală a brațului de 37 m, trailere modulare Goldhofer, unul dintre ele fiind printre cele mai mari astfel de utilaje comercializate vreodată în România, autobasculante KH-Kipper 8×4, diverse echipamente de ridicare și transport produse de compania suedeză HIAB, partenerul de lungă durată al HIAROM, camionul șină-șosea Volvo cu cinci axe (o premieră pentru HIAROM), echipat cu container pentru sudarea automată a șinelor, moderna drezină dotată cu benă basculabilă și macara telescopică (un utilaj destinat lucrărilor de întreținere a căilor ferate) și, desigur, echipamente ale celor mai noi parteneri HIAROM – France Elevateur, parte a grupului Versalift, și GT Trailers – o nacelă pentru lucrul la înălțime și, respectiv, un ansamblu de transport format dintr-un camion Volvo și o remorcă tandem cu prelată.

Sustenabilitate

Pentru că țelul său este de a impune noi standarde în toate domeniile de activitate abordate, HIAROM investește major și în sustenabilitate. În ultimii ani, sediul companiei a fost dotat cu 400 de panouri fotovoltaice, care generează 210 kWh, sistem de încălzire cu pompe de căldură și va avea în curând o cabină de vopsit cu panouri radiante, alimentate cu electricitate. În plus, flota de vehicule proprii înglobează, an de an, noi mașini electrice, pentru încărcarea cărora au fost instalate 20 de stații dedicate.

În viitor, HIAROM vizează extinderea activității de producție atât către sectorul feroviar cât și către cel al macaralelor și vehiculelor rutiere specializate menținând totodată la cote înalte activitatea de import, întreținere și reparații pentru produsele HIAB, Goldhofer și KH Kipper. De asemenea, vor fi accelerate investițiile pentru ca HIAROM să devină o companie autonomă energetic.

Pașii spre succes

Debutul pe piață s-a petrecut în 2007, cu HIAROM Invest ca importator al mărcii suedeze HIAB, parte a grupului Cargotec. Cu un nucleu format din ingineri români, absolvenți ai Universității Tehnice de Construcții din București, compania a reușit, încă din primii ani de activitate, să se impună, prin produse de calitate, un departament service aflat întotdeauna la dispoziția clienților și o filosofie de afaceri modernă și competitivă. De la fondare, HIAROM a adus noi standarde pe piața macaralelor, crescând nivelul de calitate și atrăgând tot mai mulți clienți. Rezultatele obținute au fost peste așteptări, pentru o firmă aflată la început de drum, într-un segment de piață foarte specializat și competitiv.

Debutul crizei financiare mondiale a redus major, în 2008, piața camioanelor din România și, în consecință, pe cea a vehiculelor specializate, oferind HIAROM șansa de a-și orienta activitatea și către alte domenii, sărind etapele de dezvoltare propuse inițial și devenind carosier.

Consolidarea și dezvoltarea

Piața foarte nișată, încă în criză, a împins HIAROM către accelerarea ritmului de dezvoltare și abordarea unor noi domenii de activitate, precum preluarea importului în România al produselor Goldhofer, companie germană producătoare de semiremorci pentru transport agabaritic, și KH Kipper, cel mai mare producător polonez de basculante peste 12 t.

În 2010, compania proiectează, asamblează și livrează primele remorci forestiere, iar, în 2012, începe dezvoltarea unui vehicul specializat șină-șosea, care a deschis calea către industria feroviară. HIAROM a continuat să își utilizeze capitalul uman foarte performant, specializat (în mecanică, hidraulică, automatizări, confecții metalice, etc.) și, în 2013, a livrat un camion șină-șosea, care transporta echipamente pentru sudura căii ferate. Realizat după un proiect propriu, vehiculul a îndeplinit cu brio cerințele beneficiarului, o mare companie franceză din industria feroviară, care a revenit cu noi comenzi destinate șantierelor pe care le are în lume.

Apreciată pentru calitatea produselor, proiectele unice și flexibilitatea în abordarea proiectelor speciale, HIAROM a devenit tot mai căutată de companiile din sectorul feroviar. Portofoliul de clienți s-a extins rapid către companii mari și foarte mari, odată cu majorarea gamei de produse.

Epoca modernă

Astfel, a început producția și livrarea de drezine, shuntere și vehicule multifuncționale (VMS), cu dimensiuni și specializări diferite, mai întâi către companii din afara României și, ulterior, către tot mai multe firme cu activitate pe piața internă, inclusiv Căile Ferate Române (CFR).

Pe măsură ce transportul feroviar din România se modernizează și se extinde, tot mai multe companii apelează la specialiștii HIAROM pentru realizarea de vehicule și echipamente dedicate instalării, întreținerii și reparării șinelor de cale ferată. Această amplificare a activităților din domeniul feroviar și deschiderea de noi șantiere oferă HIAROM posibilitatea de a colabora cu tot mai mulți constructori români, oferindu-le utilaje specializate de cea mai bună calitate, după proiecte proprii, care se pliază pe cerințele acestora.

Compania își extinde competențele și către realizarea de macarale portuare. Demarat în 2015, cu o macara amplasată la Cernavodă, acest business devine tot mai important de la un an la altul. HIAROM livrat în anii trecuți și o macara portic, adaptată cerințelor clientului, pentru șantierul naval din Varna (Bulgaria), iar, în 2022, a fost pusă în funcțiune o a treia macara portuară, la Mangalia.

În 2023, a produs și livrat o drezină rapidă (80 km/h) pentru CFR, unul dintre puținele astfel de utilaje produse în România, după 1990. În același an, sunt incluse în ofertă produsele GT Trailers – mare producător polonez de suprastructuri tip prelată culisantă pentru transport marfă voluminoasă, și France Elevateur (FE) – producător francez de nacele de lucru la înălțime montate pe autoșasiu.

Toate produsele companiei sunt realizate în colaborare cu firme având tradiție și renume în domeniul în care activează, de la autocamioane, capete tractor, brațe telescopice și sisteme hidraulice, până la piese și componente pentru sisteme de rulare, transport și ridicare.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.