IBT: Furnizor digitalizat de servicii logistice și de transport

Logistica și transportul reprezintă, fără îndoială, un avantaj competitiv major pentru orice retailer sau producător, indiferent de mărime. Iar, în acest puzzle extrem de complex, VIZIBILITATEA devine extrem de importantă. Modul în care furnizorul tău și-a dezvoltat segmentul IT spune multe, dacă nu aproape totul, despre capacitatea sa de a oferi servicii complexe la TIMP. Unde te afli, astăzi, din acest punct de vedere? Puțin în urma a ceea ce oferă piața, la nivelul ei, sau chiar înaintea sa? Și, mai ales, unde vrei să fii mâine?

Astăzi putem vorbi despre IoT – Internet of Things – în traducere, Internetul Obiectelor, reprezentat printr-un sistem de echipamente programabile, fiecare având un cod unic de identificare și abilitatea de a transfera date printr-o rețea, fără a necesita interacțiuni de tip om-la-om sau om-la-computer.

O dată cu dezvoltarea echipamentelor mobile (telefoane, tablete, etc.) și, în general, a echipamentelor digitale de diverse tipuri, conectabile la Internet, aplicațiile de logistică de depozit și de transport beneficiază din plin de conceptul IoT.

Implementarea acestei tehnologii se traduce prin livrări rapide, accelerându-se procesele din depozite, dar și prin posibilitatea utilizării unor tehnici avansate de track & tracing pentru procesele de transport.

Pe scurt, tehnologia IoT contribuie decisiv la trasabilitatea și, respectiv, la democratizarea informației asociate proceselor logistice.

Beneficii

Clienții pot avea, astfel, acces on-line la toate fazele lanțului logistic, de la primirea comenzilor de livrare de către furnizorul de servicii, până la ajungerea transporturilor la destinație.

Vizibilitatea fiecărei etape a lanțului logistic reprezintă un serviciu pus la dispoziția clienților de către IBT, în timp real. Practic, acest lucru se realizează în diferite moduri:

– pe baza unei aplicații web, pusă la dispoziție de IBT, la care clienții au acces on line;

– pe baza unor mesaje EDIFACT transmise de sistemele IBT către ERP-ul clientului;

– mixt sau prin alte moduri solicitate de client (de exemplu I-DOC pentru clienții care utilizează SAP).

Întrucât IBT are, deja, module funcționale pentru WMS și TMS, ce pot să fie adaptate rapid, implementarea unui nou proiect se concentrează, în principal, pe formalizarea interfeței de comunicare cu sistemele clientului.

Datele culese în serverul central se stochează pe durată nedeterminată, fiind disponibile pentru prelucrări tip „analytics”.

Beneficii

O componenta de tip „analytics”, implementată la nivelul serverului central al companiei, permite calcularea automată a indicatorilor de calitate (KPI). Calculul se bazează pe date obiective, culese direct din procesele logistice de depozit și, respectiv, de transport.

„Smart warehouse” și IoT – noua generație de WMS

Cu ocazia deschiderii, în 2017, a unui nou depozit în București, IBT a adoptat tehnologia „Zebra mobile” bazată pe IoT. Începând cu 2018, hub-urile IBT vor beneficia de aceeași tehnologie. Personalul depozitelor este dotat cu computere portabile (wearable computers), funcționând sub Android. Totodată, operatorii stivuitoarelor și transpaletelor utilizează tablete industriale, funcționând, de asemenea, sub Android, aceste echipamente fiind instalate „on-board”.

Fiecare dintre dispozitivele menționate mai sus este conectat direct, prin legătură securizată INTERNET, la serverul central al companiei unde rulează aplicațiile de tip WMS, respectiv TMS.

Fiecare computer portabil are în configurație un „ring-bar-code-reader”, o imprimantă bar-code portabilă, conectată prin Bluetooth, și un set de căști și microfon. O tabletă industrială, instalată pe un stivuitor și/sau transpaletă, are în configurație un „bar-code-reader”, conectat wireless.

Operatorii au posibilități multiple de a scana bar-code-uri, de a tipări pe loc etichete logistice, de a primi/transmite comenzi vocale, sau de a utiliza tastatura tip „touch” activată soft, atunci când este necesar.

Beneficii

Această configurație de echipamente programabile, conectate la internet, permite, practic, implementări rapide de noi aplicații, adaptate în funcție de solicitările clientului și, atunci când clientul o cere, modificări rapide ale aplicațiilor existente. În plus, vizibilitatea asupra proceselor din depozit este totală și în timp real. Se reduc erorile de operare în depozite și crește productivitatea.

Prin implementarea acestei soluții în toate hub-urile sale de distribuție, IBT are o imagine de ansamblu, în timp real, a proceselor în desfășurare, intercorelarea acestor procese făcându-se în aplicațiile ce rulează în serverul companiei („private in-cloud”).

On-line track & tracing și IoT, componenta TMS

Bazându-se tot pe tehnologia mobilă (telefoane mobile funcționând sub Android), IBT a implementat sisteme în timp real de urmărire și confirmare a livrărilor, în cadrul soluțiilor de TMS oferite.

Livrarea se finalizează prin efectuarea unei fotografii a avizului/CMR-ului, semnat de destinatar, ce se transmite, în timp real, în baza de date centrală. Pozele se obțin prin comenzi specifice aplicatei track & tracing pusă la dispoziție de IBT.

Beneficii

IBT oferă clienților posibilitatea de a se conecta direct la baza de date a companiei pentru a urmări în timp real desfășurarea operațiunilor de transport. Clienții au posibilitatea să descarce (download) avizele confirmate. Pentru cei care doresc să-și prelucreze datele în propriile sisteme IT, IBT asigură transmiterea de mesaje EDIFACT (mesaje tip IFTSTA) către ERP-ul clientului.

Aceste mesaje conțin informații de stare (evenimente) pentru fiecare livrare, inclusiv transmiterea fotografiei avizului/CMR-ului confirmat, imediat ce livrarea a fost finalizată. IBT poate implementa și alte moduri de comunicare, în funcție de solicitările clientului.

Aplicația „track & tracing” funcționează, în prezent, pentru rute de distribuție tip „milk-way” cu plecare din hub-uri, dar, în februarie 2018, IBT lansează serviciul de track & tracing pentru camioane complete, în trafic intern și internațional. Faza de testare a acestui serviciu, cu date reale, s-a încheiat cu succes pentru transporturile transfrontaliere ale unui client important.

Implementarea promoțiilor

Un alt tip de aplicație track & tracing realizată de IBT se referă la urmărirea implementării promoțiilor în marile lanțuri de magazine. O promoție durează un număr determinat de zile și este important ca implementarea să se facă rapid și simultan în toate locațiile unui lanț de magazine.

Aplicația permite clienților să urmărească, în timp real, desfășurarea operațiunilor de implementare. La finalizarea implementării promoției într-un magazin, se transmite în serverul central fotografia avizului confirmat de magazin și poza standului implementat, cu mărfurile aranjate conform planogramei.

Beneficii

Clientul are acces on-line asupra stadiului operațiunilor desfășurate, urmărind modul în care IBT își îndeplinește angajamentul de implementare. Clientul este informat în timp real cu privire la eventualele discrepanțe în relația cu un anumit magazin și poate lua măsuri de remediere imediat.

ibt.com.ro

(+4) 021 319 02 06

office@ibt.com.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.