Inovația trebuie să vină la momentul potrivit

Din epoca de piatră și până în prezent, progresul omenirii s-a bazat pe inovații, pe schimbare, pe faptul că oamenii au căutat soluții prin care să își ușureze munca. Că au inventat roata sau arcul cu săgeți, a fost, de fiecare dată, un pas înainte pentru noi toți. Astăzi, vorbim de soluții mult mai complexe, dar, neîndoielnic, răspund aceleiași sintagme – mai binele este inamicul binelui.

Poate că nu se vede imediat avantajul competitiv, sau poate că nu îl căutăm unde trebuie… Au trecut ani de când a ieșit prima tabletă pe piață și până când s-a văzut potențialul ei, dar, mai devreme sau mai târziu, ceea ce ni se pare azi futurist sau avansat va deveni parte din viață. Pe de-o parte, inovația este necesară, îmbunătățirea continuă este necesară, lumea progresează și cine nu ține pasul cu progresul, cu viteza tot mai crescută cu care funcționează societatea de astăzi, se va pierde și va dispărea. În același timp, ne place să discutam despre inovație, pentru că dă bine în poză. Așa că, la această oră, putem vorbi și despre inovații pe bune (dacă veniți la FM, vă arătăm o mulțime de implementări), dar și despre multă băgare în seamă.

În ceea ce privește crearea unui context favorabil inovației, trebuie să ținem cont de faptul că ideile sunt, de obicei, generate de nevoi, de constrângeri care trebuie depășite. Știu că sună ciudat, dar este nevoie ca un leneș inteligent și cu imaginație să se lovească de probleme. Acesta este cel mai întâlnit caz de progres, pentru că omul acela va găsi căi mai ușoare și mai eficiente de a rezolva problema.

Există, în diferite firme, comitete și departamente al căror rol este de a genera inovații, idei noi etc… În cele din urmă… fac brainstorming, generează idei, găsesc soluții inovatoare și apoi pleacă pe teren, ca să găsească probleme la care se aplică soluția lor… Acesta este genul de inovații asupra cărora te întrebi la ce folosesc. Opus, sunt acele inovații care fac viața oamenilor mai ușoară și care, în general, sunt creația celor care au găsit o cale mai simplă, mai rapidă sau mai ieftină de a face ceva să funcționeze.

În relație cu clientul, putem menține ușor echilibrul, în raport cu aplicarea de inovații, dacă acestea sunt bune, beneficiindu-se de „return on investment”. Dacă prin inovație crește calitatea serviciului livrat, clientul beneficiază de o poziționare mai bună în piață. Iar dacă vorbim de costuri, evident că este un plus atunci când se vorbește de tarife. Uneori, este, însă, doar o problemă de imagine, dar și în acest caz clientul primește ceva.

Chiar atunci când în prim plan se află soluții bune, nu cred că se pune, însă, problema de a forța punerea lor în practică. Dacă se face inovație cu forța și cu puterea, e posibil sa scăpăm din vedere exact rostul și menirea acesteia. Atunci când inovația apare în momentul în care este necesară, ca soluție la o problemă, implementarea este aproape instantanee.

Altfel spus, avem nevoie de soluția potrivită, aplicată acolo unde este nevoie de ea, la momentul potrivit. Atunci vom avea succes!

FM Logistic consolidează serviciile în Europa Centrală

FM Logistic și-a reorganizat operațiunile în Europa Centrală, în scopul consolidării serviciului de distribuție la nivel global și pentru îmbunătățirea serviciilor oferite clienților săi. Prezent pe 3 continente (în Europa, Asia și America Latină), cu peste 21.000 de angajați, grupul a decis să își consolideze poziția în Europa Centrală, prin crearea a 2 noi zone geografice. O zonă va cuprinde Polonia, Republica Cehă, Ungaria și Slovacia, iar cealaltă va fi formată din România și Balcani.

FM Logistic are deja o poziție foarte puternică în aceste țări, atât în domeniul depozitării, cât și în transport. Prin activitatea celor 4.700 de angajați din cadrul a peste 20 de platforme logistice, cifra de afaceri a companiei în aceste țări se ridică la 200 milioane de euro.

Această nouă structură va consolida, în primul rând, serviciile de distribuție din mai multe țări, facilitând, în plus, sinergia operațională și schimbul de bune practici între echipele sale la nivel internațional. Zona formată din Polonia – Republica Cehă – Ungaria – Slovacia va fi coordonată de Piotr Sukiennik. Cătălin Olteanu va conduce zona formată din România și Balcani. Piotr Sukiennik și Cătălin Olteanu vor raporta lui Christophe Ménivard, Membru al Comitetului Executiv FM Logistic, și Managing Director Europa Centrală și de Est.

Cătălin OLTEANU

Director General FM Logistic România

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.