International Lazăr Company: Probleme transformate în oportunități

Puține companii românești au creat un cult al performanței atât de dezvoltat ca în cazul International Lazăr Company (ILC) și, probabil, acesta este unul dintre motivele pentru care firma piteșteană a cunoscut succesul, chiar și atunci când toate semnele din piață erau potrivnice.

Compania a trecut peste numeroasele momente dificile parcurse, în ultimul deceniu, de întreaga piață de transport, iar modul în care a reacționat a făcut-o tot mai puternică.

Merită să amintim câteva dintre deciziile aparent neobișnuite luate de ILC, care, însă, s-au dovedit corecte.

Decizii corecte

Orice companie mare de transport și-a dorit dezvoltarea activității de logistică, iar ILC a făcut acest lucru înființând, totodată, propria firmă de construcții, care să realizeze proiectul. Declanșarea crizei a arătat cât de importantă a fost decizia de a investi în mai multe direcții.

Reposesiile camioanelor ale căror rate nu mai puteau fi achitate a atins, în acei ani, cote extrem de ridicate, însă ILC a reușit să își păstreze flota, și chiar mai mult decât atât…

Compania a început achiziționarea de flote din toate tipurile de vehicule, de care băncile și societățile de leasing au dorit să scape cât mai repede, în timpul valului de reposesii. Decizia s-a dovedit una foarte profitabilă, pe lângă vânzările către terți, realizându-se, totodată, o primenire a flotei proprii.

Achiziția activelor edy Spedition a marcat, formal, un nou început. Criza s-a încheiat, iar ILC este una dintre companiile care au învins greutățile.

Noile provocări

ILC nu s-a oprit nicio clipă din a realiza lucruri noi și nu s-a ferit să își modifice propriile principii, atunci când condițiile pieței au impus-o.

Astfel, deși s-a consacrat ca un mare transportator de internațional, astăzi, compania dezvoltă tot mai mult transportul național. Totodată, expediția este o activitate ce capătă tot mai mult contur, deși, nu cu multă vreme în urmă, conducerea ILC considera că doar propria flotă poate asigura servicii de calitate.

Cătălin Lazăr, șef serviciu comercial: „International Lazăr Company a fost și va rămâne 100% o firmă de familie. Nu ne temem de nimic, am mai făcut și greșeli, dar am învățat din ele.”

„Pe transportul intern, un camion trebuie să facă minim 8.000 km pe lună și este nevoie de sinergie, pentru a atinge aceste rezultate cu puțini kilometri pe gol. Trebuie să închei contractele în așa fel încât să știi că nu vei întârzia mult la încărcare și descărcare. Pentru clienții cei mai importanți, avem clauze în contract care prevăd aceste aspecte. Sigur, ambele părți își asumă aceste lucruri, în caz contrar apărând penalități”, a explicat Cătălin Lazăr, șef serviciu comercial.

Astăzi, dislocările pe intern ale flotei ILC nu depășesc 5% în ciuda dezechilibrelor mari ale pieței românești, din punct de vedere al volumelor de transport. Amintim faptul că ILC dispune de dispecerate distincte, cu flote proprii, la Buzău, Zalău și Deva.

În ceea ce privește segmentul de expediție, astăzi, ILC lucrează cu subcontractori stabili, care asigură 10-15% din activitatea de transport.

„Transportul intern este realizat cu o flotă de 150 de camioane, care îi include și pe subcontractanți. Aproximativ 70% dintre aceste camioane sunt EURO 3, restul fiind EURO 5”, a completat Cătălin Lazăr.

Dorința de a crește stabilitatea financiară, după momentele dificile din timpul crizei, este cât se poate de vizibilă. ILC are doar 70 de camioane în leasing, din cele 460 pe care le deține (la un moment flota a depășit 600 de autovehicule).

Compania a început să dezvolte, de asemenea, transportul intracomunitar, pe măsură ce creșterea numărului de subcontractori relaxează presiunea asupra propriei flote. De altfel, creșterea expediției, precum și investirea în sisteme IT moderne, sunt direcțiile principale pe care le are, astăzi, în vedere ILC.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.