IVECO BUS: Gama completă electrică

Cu ocazia evenimentului „Feel the BLUE Pulse”, desfășurat la Paris, între 24-25 mai 2023, IVECO BUS a prezentat întreaga sa gamă electrificată și direcțiile pe care se află, în drumul spre un transport cu zero emisii.

Numărul doi european, IVECO BUS este un lider în energii alternative și partenerul preferat de multe companii de transport urban și pentru marile companii de transport calatori. Producătorul inovează în mod constant și investește în noi produse, servicii și facilități industriale și face pași semnificativi în consolidarea poziției sale în sectorul electric. Compania a anunțat și lansarea Energy Mobility Solution, ce are scopul de a facilita tranziția la eletromobilitate, și înființează o unitate de testare și validare, în cadrul Centrului său de Cercetare și Dezvoltare.

Membrii electrici ai familiei IVECO BUS sunt reprezentați de van-ul eDaily, autobuzul intercity Crossway Low Entry Elec, autobuzul urban Streetway și nou-lansatul midbus E-Way.

Centrul de Cercetare și Dezvoltare

eDaily. Același Daily, dar electric

IVECO BUS își extinde oferta de microbuze cu o soluție fiabilă și profitabilă, cu zero emisii, concepută pentru a se potrivi cerințelor misiunilor urbane și interurbane. Emblematicul microbuz eDaily este, acum, 100 % electric și este disponibil și în varianta șasiu, oferind aceeași manevrabilitate și performanță ca și celelalte modele Daily, cu propulsie bazată pe motor termic.

Noul eDaily vine cu un logo IVECO actualizat și este, acum, disponibil în versiunea Line, aliniată cu evoluția mobilității și cu noile reguli de acces din ce în ce mai restrictive ale multor zone metropolitane. Noul eDaily poate găzdui până la 22 de pasageri. Este disponibil și în versiunea șasiu, astfel încât și carosierii să poată trece la electromobilitate.
Noul e-motor sincron, instalat în spatele vehiculului, oferă o eficiență ridicată și o putere constantă (putere maximă 140 kW, cuplu maxim 400 Nm). Utilizarea energiei poate fi optimizată datorită selectorului modului de conducere, care permite fie extragerea puterii maxime, fie minimizarea absorbției de putere. eDaily oferă 3 moduri de regenerare, inclusiv modul One-Pedal Drive, pentru o conducere ușoară, și convertește energia cinetică de frânare în electricitate, reducând consumul de energie și uzura plăcuțelor de frână.

În echiparea noului eDaily, se regăsesc 3 baterii de 37 kWh fiecare, instalate în interiorul șasiului mașinii, cu o capacitate totală de 111 kWh. Pachetul de baterii furnizat de FPT integrează celule cu tehnologie unică Li-ion și oferă o densitate energetică de cel mai înalt nivel (265 Wh/kg la nivel de celulă), cea mai bună energie utilizabilă din clasă (95%) și o greutate redusă a bateriilor (270 kg). Alte versiuni complet electrice ale e-Daily, cum ar fi eDaily Access, vor urma mai târziu, în 2024. eDaily Line este, acum, disponibil pentru comandă în toată Europa, cu livrări începând de la începutul anului viitor.

Noul Crossway Low Entry Elec

Noul Crossway Low Entry Elec

Ce aduce noul model? Ultima generație de baterii cu densitate mare de energie, modularitate maximă, prin alegerea a numărului de baterii, versiune Clasa I (12 și 13 m) pentru uz urban și Clasa a II-a pentru misiuni interurbane, reprezentând o soluție de mobilitate pentru misiuni periurbane, care necesită un număr mare de locuri.

Noul Crossway LE Elec este echipat cu un motor electric central (putere de 330 kW pentru un cuplu maxim de 2.200 Nm) și alimentat de o baterie NMC Li-ion de la FPT. Acest concept de baterie modulară de ultimă generație oferă un standard excelent, în ceea ce privește densitatea energiei și capacitatea de încărcare. Pachetele de 5, 6 sau 7 baterii, distribuite între plafon și compartimentul din spate, oferă 346, 416 sau 485 kWh pentru versiunea Clasa I și 416 și 485 kWh pentru Clasa a II-a. Reîncărcarea se poate face în 5 ore la garaj (priză Combo CCS2) și, opțional, prin pantograf ascendent sau descendent. Autonomia oferită este de aproximativ 400 km. Se poate configura cu până la 44 de locuri pe scaune, în versiunea de 12 m, și 48, la cea de 13. Structura sa, derivată din versiunea CNG, menține un centru de greutate scăzut și o manevrabilitate excelentă, experimentată cu versiunile termice.

IVECO Streetway Elec

StreetWay

Autobuzul complet electric urban beneficiază de caracteristicile de robustețe și eficiență ale modelelor Streetway. Silențios și fără emisii, Streetway Elec oferă o nouă soluție de mobilitate care respectă mediul și sănătatea publică și a cărei funcționare silențioasă va fi apreciată de șofer, pasageri și rezidenți.

Noul Streetway Elec este un autobuz urban cu podea joasă, de 12 m, echipat cu un motor electric Voith de 310 kW și beneficiază de cea mai recentă tehnologie de baterie NMC Li-ion, de la FPT. Arhitectura modulară de stocare a energiei oferă combinații de 5, 6 sau 7 pachete de baterii, distribuite între acoperiș și în spatele vehiculului, pentru a furniza 346, 416, sau, respectiv, 485 kWh. Capacitatea extinsă a bateriei permite o autonomie de până la 400 km. Autobuzul este conceput pentru utilizare pe tot parcursul zilei, cu reîncărcare pe timp de noapte la garaj (Combo 2 CSS, în până la 5 ore). Streetway Elec este disponibil cu două sau trei uși de acces și poate primi peste de 90 de pasageri. Accesibilitatea pasagerilor a fost îmbunătățită, oferind o nouă zonă de 5 locuri, în partea din spate.

IVECO Bus E-Way

Noul E-Way

E-Way a fost conceput pentru a îndeplini cerințele misiunilor celor mai exigente orașe europene, oferind și mai multă modularitate și flexibilitate în stocarea energiei, pentru toate modelele. Cu 5 până la 9 pachete de baterii, noul E-Way va îndeplini cele mai exigente cerințe ale operatorilor, în ceea ce privește autonomia zilnică și capacitatea de pasageri. Beneficiază de cea mai recentă tehnologie de baterii NMC, industrializată special de FPT pentru IVECO BUS, a cărei capacitate într-o singură unitate ajunge la 69,3 kWh. Capacitatea extinsă a bateriei îi va permite să ofere o autonomie de până la 400 km.

Disponibilitatea acestor noi baterii, distribuite pe acoperiș și în compartimentul din spate, va fi extinsă, treptat, la toate modelele:

  • Midibuzele E-Way vor avea o capacitate energetică de 346 kWh cu 5 pachete, pentru versiunea de 9,5 m, și de 346 kWh cu 5 pachete, sau 416 kWh cu 6 pachete, pentru versiunea de 10,7 m. Încărcarea se va face la garaj (Combo 2 CSS).
  • Versiunea de 12 m este disponibilă cu 2 moduri de încărcare: la garaj (Combo 2 CSS) sau, opțional, prin pantograf descendent sau ascendent. O combinație de 5 până la 7 pachete, pentru o capacitate totală de 346, 416 sau 485 kWh, va optimiza performanța autobuzului.
  • Versiunile articulate pot fi încărcate la garaj (Combo 2 CSS) și, opțional, cu pantograf descendent sau ascendent și vor oferi o alegere de la 6 la 9 baterii, pentru 416, 485, 554 sau 624 kWh.

Atât modelele de 12 m, cât și cele de 18 vor fi în continuare disponibile în versiunile BRT (Bus Rapid Service), denumite Linium.

E-Way va fi echipat cu noul motor electric Siemens Elfa III, care furnizează 185 kW de putere maximă (3.000 Nm cuplu) pentru versiunile de 9,5, 10,7 și 12 m și 330 kW (5.000 Nm cuplu) pentru versiunea articulată, de 18 m, precum și o nouă punte față, de 8,2 t.

Vehiculele E-Way de nouă generație au și o nouă protecție a bateriei, pe acoperiș, cu un design de plăci care oferă acces ușor la baterii, rezultând, astfel, o înălțime de sub 3.300 mm.

În comparație cu generația anterioară de modele E-Way, aceste noi caracteristici tehnologice și noile baterii, care oferă cea mai mare densitate de energie (180 Wh/kg) de pe piață și o capacitate mai mare a bateriei instalate, permit optimizarea echilibrului între capacitatea pasagerilor sau energia la bord oferită.

Pentru confortul termic, noua generație E-Way va oferi și o pompă de căldură cu CO2, cu sistem îmbunătățit de distribuție a aerului.

Livrările noii generații de E-Way vor începe în a doua jumătate a anului 2024.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.