Iveco EcoDaily in Romania – Un model… cu muschi

Dupa lansarea internationala, care a avut loc anul trecut, la sfarsitul lunii iunie, EcoDaily si-a facut intrarea oficiala si pe piata romaneasca, la inceputul lunii aprilie 2010.

In ciuda crizei economice care a lovit puternic intreaga Europa si care a amanat planurile unora dintre constructorii de vehicule comerciale, Iveco isi demonstreaza inca o data atat forta, cat si respectul si atasamentul fata de clienti, pentru care noul model Daily poate constitui un aliat de nadejde. Avand ca purtator de imagine pe simpaticul Popeye Marinarul, un simbol cum nu se poate mai potrivit pentru forta, dar si pentru ecologia modelului, noul Daily are in mana toate atuurile pentru a respecta… si pentru a fi respectat, continuand traditia de peste 30 de ani de succese si inovatii.

Cu o gama de versiuni neegalata inca in categoria sa, Daily ofera, pe langa maximul de productivitate si versatilitate, orice tip de sasiu (sasiu cu cabina simpla, sasiu cu cabina dubla, furgon, minibus, furgon semivitrat, sasiu fara cabina), cu mase maxime cuprinse intre 2,8 si 7 tone, capacitate de incarcare intre 7 si 17 mc, o paleta vasta de niveluri de putere, ampatamente, lungimi de carosare, inaltimi interioare si rapoarte de transmisie.

O inima puternica

Schimbarile din reglementarile europene referitoare la emisiile de gaze poluante modifica impartirea vehiculelor in jurul valorii masei maxime de 3,5 tone intre vehicule destinate sarcinilor usoare (cu masa maxima sub 3,5 tone) si vehicule destinate sarcinilor grele (cu masa maxima peste 3,5 tone). Conceptul de masa de referinta (masa vehicului in ordine de mers minus masa soferului de 75 kg, plus o masa uniforma de 100 kg) permite vehiculelor cu masa de referinta de pana la 2.610 kg (extinsa pana la 2.840 kg, la cererea producatorului) sa fie omologate conform Directivei pentru sarcini usoare si celor cu masa de referinta mai mare de 2.610 kg (redusa pana la 2.380 kg, in anumite conditii) sa fie omologate conform Directivei pentru sarcini grele. Directiva pentru sarcini usoare prevede testarea vehiculului pe un banc cu role, iar standardul in vigoare in prezent este EURO 4, pe cand Directiva pentru sarcini grele prevede testarea motorului pe un banc de teste, standardul in vigoare din octombrie 2009 fiind EURO 5.

Daily abordeaza aceste schimbari acordand clientului posibilitatea de a alege intre doua strategii, oferind o gama larga de motoare omologate pentru fiecare regim. Astfel, modelele folosite la sarcini usoare utilizeaza motorul Diesel FPT de 2,3 litri cu noile niveluri de putere de 106 CP si 126 CP. In plus, motorul FPT de 3,0 litri cu niveluri de putere de 146 CP si 176 CP foloseste, ca si celelalte, tehnologia EGR.

Modelele pentru sarcini grele utilizeaza motorul Diesel EGR de 3,0 litri cu doua turbine, cu noile niveluri de putere de 140 CP si 170 CP cu DPF. In plus, versiunile CNG cu putere de 136 CP sunt omologate conform acestui regim.

Chiar daca si cerinta minima este EURO V, Daily este cu un pas inainte si toate vehiculele pentru sarcini grele sunt omologate conform standardelor EEV, justificandu-si astfel numele de EcoDaily.

Versiune electrica

EcoDaily Electric este un vehicul cu tractiune exclusiv electrica, folosind bateria de tehnologie avansata, cu NaNiCl2. Motorul de tractiune asincron trifazat este controlat de invertorul CC/CA, servind unui sofat fara efort cat si unei extinderi a autonomiei prin frana regenerativa. Puterea motoare este de 30 kW continua (60 kW la varf), pentru modelele 35S si de 40 kW continua (80 kW la varf) pentru modelele 50C. Toate componentele de tractiune sunt localizate fie in compartimentul motor, fie de-a lungul sasiului, necompromitand spatiul de incarcare. La sfarsitul duratei de functionare a vehiculului, bateriile Zebra pot fi reciclate complet cu zero emisii poluante.

Bateriile asigura o autonomie intre 90 km si 130 km de functionare, depinzand de numarul de baterii specificat cat si de misiunea vehiculului. Aceste distante efective reale sunt stabilite in timpul unor teste si pot fi repetate. Vehiculul este condus ca si unul normal, avand cutie de viteze automata, viteza maxima este limitata electronic la 70 km/h, aceasta putand fi modificata spre a imbunatati functionalitatea vehicului. Acest gen de vehicul este dedicat misiunilor urbane precum livrari din usa in usa, transport de persoane.

EcoDaily 35S Electric are in dotare doua baterii cu a treia optional pentru modelele cu ampatament lung, iar EcoDaily 50C are in dotare trei baterii cu a patra optional, din nou depinzand de ampatament.

Confort si siguranta

Cutia de viteze automatizata, Agile, permite schimbarea treptelor de viteze in mod automat sau in mod manual. Noul program de functionare imbunatateste aceasta facilitate deja apreciata, permitand acum schimbarea intr-o treapta inferioara la cererea soferului fara a iesi din modul automat de operare.

Confortul si functionalitatea caracterizeaza si noul panou de instrumente, ce include un turometru cu zona verde de functionare economica a motorului. Designul noilor comenzi de pe coloana de volan a fost preluat de la turisme, acest fapt imbunatatind vizibilitatea si oferind si o maneta separata pentru pilotul automat.

Spatiile de depozitare sunt generoase: sertar de 6 l sub bancheta pasagerilor, spatii plasate pe panourile interioare ale usilor, in zona bordului si deasupra capului soferului.

EcoDaily aduce ESP-ul in piata ca dotare standard pentru toate modelele. Pachetul ESP este compus din ABS (previne blocarea rotilor in timpul franarii), ASR (previne patinarea rotilor la pornirea de pe loc, o caracteristica foarte utila mai ales la urcarea rampelor pe carosabil alunecos), HBA (care asigura franarea optima in conditii de urgenta) si Hill Holder (confera asistenta la pornirea din rampa).

Valoarea adaugata a sistemului LAC este aceea de a adapta raspunsul sistemului in functie de incarcarea vehiculului pe axe. Astfel, LAC optimizeaza eficienta franarii, tractiunea si stabilitatea. In plus, reduce riscul de rasturnare prin intermediul Roll Over Mitigation si optimizeaza distributia fortelor de franare.

La toate acestea, se adauga sistemul Blue&Me rezultat din colaborarea dintre Fiat si Microsoft, disponibil ca si optional la Daily 2010. Acesta utilizeaza tehnologia recunoasterii vocii si, dupa conectarea sistemului cu Bluetooth-ul telefonului, lucru care trebuie facut o singura data, sistemul incarca agenda telefonica, iar apelurile pot fi operate doar prin comanda data de voce. Blue & Me Fleet, sistemul telematic de management de flota de la Iveco, este realizat in parteneriat cu Qualcomm Enterprise Services, lider in industria sistemelor integrate wireless.

Integrarea cu reteaua CANBUS a vehiculului si cu GPS-ul furnizeaza informatii de mare acuratete, care pot fi accesate prin intermediul portalului FleetVisor ™ de la Qualcomm. Informatiile in timp real despre consumul de combustibil, distanta parcursa, viteza, identitatea soferului sunt disponibile prin descarcarea datelor de pe tahograful digital.

Noutate absoluta!

O noutate absoluta in categoria sa este versiunea de 7 tone atat de sasiu cat si furgon, disponibila incepand cu al doilea trimestru al anului, solutie optima pentru transport din punct de vedere costuri. Aceasta noua versiune permite aplicatii pentru utilizarea ca microbuz si, de asemenea, poate avea o sarcina utila pe care o poti incarca doar in vehicule din gama medie.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.