LAGERMAX AED ROMÂNIA: Flexibilitate, inovaţie… soluţii pentru orice

Cu o creştere estimată de peste 40% a cifrei de afaceri în 2015, Lagermax AED România se plasează între companiile care au găsit reţeta corectă de dezvoltare în această perioadă. Care sunt resorturile care au generat, însă, această evoluţie?

Rareș Măcinică

Majorarea cifrei de afaceri are la bază, potrivit lui Rareş Măcinică, Managing Director Lagermax AED România, o bună plasare a companiei pe piaţă. Companiile din industria auto, principalii săi clienţi, au înregistrat majorări ale producţiei, la care s-au adăugat investiţii care au vizat mutarea producţiei în România.

Diversificarea serviciilor aflate în portofoliu a reprezentat un alt element de creştere. „Noutatea acestui an este reprezentată de dezvoltarea unui departament, de sine stătător, care va activa în domeniul transportului maritim. „Echipa dedicată acestui sector este formată din 3 persoane, una dintre ele beneficiind de o experienţă de peste 10 ani în domeniu“, a precizat Rareş Măcinică, menţionând că în oferta companiei au fost adăugate servicii cu valoare adăugată pe segmentul maritim, vămuirea fiscală fiind realizată în portul Koper.

Servicii similare sunt, de asemenea, oferite pentru transportul aerian, la Viena. „În ceea ce priveşte transportul maritim şi aerian, vrem să găsim cea mai bună variantă din punct de vedere fiscal pentru clienţii noştri“, a subliniat oficialul Lagermax AED România.

Distribuţie „next day“ şi „in night“

Înainte de toate, Lagermax AED şi-a câştigat clienţii prin aplicarea unor soluţii inovative şi prin flexibilitate.

„Din punct de vedere al ofertei, am încercat să abordăm piaţa mult mai agresiv în 2015, cu un mare accent pe partea de inovaţie. În prezent, suntem într-un proces de concepere a unui business-plan ce urmează să fie aplicat peste câteva luni pe segmentul de distribuţie.“

Potrivit lui Rareş Măcinică, proiectul denumit „in-night“ vizează distribuţia pe timpul nopţii şi este gândit pentru industria auto şi pentru distribuţia de piese pentru echipamente de depozit, reparaţii etc. Şoferul livrează în timpul nopţii piesele de schimb, pentru ca dimineaţa livrările să fie găsite de angajaţii clientului.

„Investiţiile sunt considerabile la început pe această nişă, pentru că nu poţi face grupaje şi găseşti cu greu sinergii alături de clienţii existenţi. Dar este nevoie de un astfel de serviciu pe piaţă“, a apreciat Managing Directorul Lagermax AED România. Pentru distribuţia „in-night“, compania va folosi flota şi angajaţii proprii.

Iniţial, se va investi în vehicule comerciale mici, dar managementul Lagermax AED nu exclude colaborarea cu un dealer auto care deja are o flotă proprie pentru deservirea reţelei sale de distribuţie.

„Încă ne aflăm într-un stadiu incipient al planului de business. Anul acesta am ales să diversificăm şi să întărim oferta de servicii pentru a putea deservi orice cerere a clienţilor noştri“, a mai arătat Rareş Măcinică.

El a precizat că, pentru întărirea departamentului de distribuţie, va fi angajat un om nou, cu experienţă în domeniu. În plus, a fost încheiat un contract cu DPD, care asigură livrarea mărfurilor pe tot teritoriul naţional. „Am fost plăcut impresionat de sistemul lor foarte bine pus la punct. Consider că implicarea curierilor pe piaţa de cargo este un lucru foarte bun pentru că beneficiem de toate instrumentele acestora. De exemplu, track&trace permanent, garanţia timpilor de tranzit, lipsa problemelor de genul „nu avem maşină”. Colaborarea cu DPD România are la bază faptul că Grupul Lagermax este, în Austria, acţionar al DPD, deţinând 51% din pachetul de acţiuni.“

Prin intermediul colaborării cu DPD, Lagermax AED încearcă să pună la punct un sistem de distribuţie pentru cerinţe de livrare a doua zi. Spre exemplu, pentru un client care dă comanda la ora 16, livrarea să fie făcută a doua zi, la 9 dimineaţa.

Aceeaşi flexibilitate vizează şi sistemul de depozitare. „Unui client ce se ocupă de CD-DVD-uri, îi asamblăm carcasa, punem coperta, înfoliem etc. Iar pentru eficientizare, am achiziţionat o maşină de scanare care ne permite să nu se mai pierdem timpul cu «pistolul». Suntem într-o perioadă în care investim în tehnologie. Acum testăm un sistem ce a adăugat tuturor facturilor din ultima lună un cod de bare, care, la scanare, transmite informaţiile din factură automat în sistem. Ţinând cont de numărul mare de facturi lunare, credem că această optimizare poate aduce mult“, a mai spus Rareş Măcinică.

Grupaj către Republica Moldova

În privinţa grupajului internaţional, Managing Directorul Lagermax AED a menţionat că în 2016 se are în vedere înfiinţarea unor linii noi către Republica Moldova (Chişinău). „Proiectul este gata. Avem deja shipment-uri. Probabil cursele nu vor fi zilnice în prima perioadă, dar vom avea două transporturi săptămânale.“ Compania lucrează pe aceste linii cu transportatori din Republica Modova, iar în Chişinău beneficiază de parteneriatul cu o companie locală, care permite distribuţia în toată ţara. De altfel, grupajele pe plan internaţional au mers bine, fără probleme sau întreruperi. În plus, Grupul Lagermax a încheiat un parteneriat cu firma Nordic Chain, ce întruneşte 4 companii din cele 4 ţări scandinave, ceea ce permite livrarea de partide de marfă oriunde în ţările nordice.

Potrivit lui Rareş Măcinică, Lagermax AED România îşi propune să ofere clienţilor o gamă completă de servicii. Tocmai de aceea va fi angajat un „inovation manager”, care să analizeze fiecare proiect în parte, să evidenţieze plusurile şi minusurile, să ofere variantele de îmbunătăţire, să urmărească piaţa şi să identifice trendurile şi elementele care ar putea face diferenţa „În customer-service, am educat vânzările astfel încât acum nu se mai aşteaptă clientul, ci se merge direct la el şi i se oferă analiză şi consultanţă de la A la Z. Să depăşim, astfel, bariera unui furnizor de servicii clasic. Vrem să fim parteneri în adevăratul sens al cuvântului“, a concluzionat Managing Directorul Lagermax AED.

„Zona Iaşi merge bine, dar nu avem aşteptări de creşteri explozive pentru că deocamdată piaţa este limitată. Totuşi, suntem atenţi pentru că este posibil ca în următoarea perioadă să asistăm la investiţii ale unor companii de producţie. Zona are perspectivă.“

„Aradul reprezintă poarta de intrare în ţară. Suntem prezenţi, avem clienţi şi portofoliu în zonă. Indiferent dacă este vorba despre transportatori, logisticieni sau producători, îi putem ajuta pe cei care apelează la noi cu servicii de cross-docking şi inclusiv de distribuţie .“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.