SEZAMO. Logistică pentru Crăciun

Mai multe comenzi, cantități mai mari… produse noi… și  emoție… așa cum se întâmplă întotdeauna în preajma sărbătorilor mari, care ne aduc împreună. Mai ales în preajma Crăciunului, echipa de logistică nu trebuie să înregistreze nicio sincopă, cu atât mai mult cu cât în joc este gradul de satisfacție a clienților, pe care Sezamo susține că îl menține foarte sus.

Am vizitat depozitul Sezamo, din Ștefănești. 12.000 mp unde fiecare tip de produs își are locul clar delimitat, inclusiv din punctul de vedere al temperaturii. Lactatele, mezelurile, fructele și legumele se aflau în zona de temperatură cuprinsă între 2 și 12°C, iar carnea și peștele la temperaturi între 0 și 2°C. Bineînțeles, produsele congelate beneficiază de camere speciale. Cele mai puțin pretențioase se aflau bine organizate în zona de temperatură ambientală, iar angajații, echipați în funcție de temperatura în care își desfășurau activitatea, alcătuiau, cu atenție, fiecare comandă. Vizita s-a desfășurat dimineața, iar, din spațiul dedicat brutăriei (unde nu am avut voie să intrăm) se simțea miros de pâine abia ieșită din cuptor… pentru că sunt clienți care transmit comanda seara, astfel încât a doua zi, la prima oră, să poată savura, la micul dejun, pâine caldă sau patiserie proaspăt ieșită din cuptor.

Brazi din România

Dar, pentru că ne aflam la aproximativ două săptămâni de Crăciun, în depozitul Sezamo erau și brazi naturali, provenind din pepiniere din România. Structura produselor livrate începuse, deja, să se schimbe, iar volumul comenzilor se afla în creștere.

„Sunt două aspecte care contează foarte mult: articolele specifice pe care le vindem în această perioadă și volumele mai mari”, ne-a explicat Cristian Sălceanu, country manager Sezamo România. „Un exemplu elocvent îl reprezintă brazii, care implică un proces logistic complet diferit, cu un flux dedicat. Brazii sunt livrați în ziua următoare înregistrării comenzii, după ce stabilim cu beneficiarii intervalul orar în care ar vrea să îi primească. Iar pentru a fi eficienți, folosim mașini speciale, dedicate acestui produs, care efectuează curse de tip «milk run».”

Vârfuri de activitate se înregistrează mai ales în zilele anterioare ajunului Crăciunului, pentru ca, ulterior, volumul să scadă, apoi să crească semnificativ înainte de Revelion, între 28 și 30 decembrie.

„De fiecare dată curierii noștri livrează produsele, atent așezate în pungi (în funcție de caracteristici), cu zâmbetul pe buze. Iar clienții îi laudă întotdeauna”, a mai subliniat Cristian Sălceanu.

Ceapa verde rămâne prima, în top

Ca o curiozitate (din punct de vedere al logisticii), în cazul legumelor și fructelor, este extrem de importantă păstrarea fără sincope a temperaturii indicate pe întreg lanțul de distribuție, pentru a-și păstra prospețimea, până la ușa beneficiarului final. „Mai ales în cazul produselor cu frunze verzi, precum ceapa sau pătrunjelul, cheia pentru menținerea prospețimii stă în păstrarea lanțului termic, fără a permite expunerea (chiar și pentru puțin timp) la temperaturi ridicate… Pentru că, în acel moment, începe o degradare care nu mai poate fi oprită” … iar ceapa verde se află, în continuare, pe primul loc, în topul comenzilor.

One-stop-shop de produse proaspete

Sezamo este un real one-stop-shop de produse proaspete, o comandă la supermarketul online înlocuind până la 8 drumuri în oraș, la farmacie, măcelărie, băcănie, patiserie, piață, pescărie, pet shop și magazin cu produse pentru diete speciale. Supermarketul colaborează cu furnizori și fermieri locali care împărtășesc aceeași viziune privind sustenabilitatea, precum Nasul Roșu, Coșul cu Fructe, Sirio Organic, Rora sau Livada Domniței. Prin acest tip de parteneriate, se asigură clienților produse proaspete și de calitate. În paralel, sunt sprijinite afacerile locale, iar amprenta de carbon asociată transportului se reduce.

Sustenabilitate…

Sezamo are o flotă de peste 60 de mașini electrice. Iar, datorită faptului că fiecare vehicul poate transporta în jur de 11 achiziții într-un singur drum, numărul de mașini din oraș se reduce.

Dar angajamentul Sezamo față de sustenabilitate continuă, prin opțiunea clienților de a primi achizițiile în pungi reutilizabile, fabricate din sticle de plastic reciclate, sau pungi reciclabile din hârtie. Introducerea „Sloturilor ECO” le permite, de asemenea, să selecteze un interval de livrare în care curierii Sezamo deja au drum în direcția lor și să susțină, astfel, misiunea supermarketului online, pentru o livrare mai eficientă și mai ecologică.

Sezamo este parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.