MAN: Noua generație de camioane

Cea mai nouă generație de camioane produse de MAN Truck & Bus a primit feedback pozitiv din partea utilizatorilor în cele 8 luni scurse de la lansarea sa.

Elementele determinante ce au dus la aprecieri țin de orientarea autovehiculului către șofer, ușurința utilizării, eficiența consumului de combustibil și pachetul general axat pe client.

Așteptări onorate

  • Experiența utilizatorilor de primă clasă, onorată cu două premii de design
  • Eficiență ridicată a combustibilului confirmată în testul TÜV
  • Servicii digitale noi, ce vizează optimizarea disponibilității vehiculelor
  • Grație unei abordări personale și o vastă experiență în industrie, MAN este un partener puternic pentru clienții săi.

Cu o nouă viziune în materie de confort, siguranță, rentabilitate, fiabilitate și servicii, precum și conectivitate și digitalizare, noua generație de camioane face afacerea clienților mai ușoară, mai eficientă și mai de succes – în conformitate cu motto-ul MAN „Afaceri simplificate”.

Recunoașterea primită prin cele două premii de proiectare, potențialul de economisire a combustibilului, confirmat de un test drive TÜV Süd, recenziile pozitive ale presei comerciale din Europa și feedback-ul clienților care folosesc deja un camion MAN nou atestă succesul noii generații.

Distincțiile de design

„Suntem deosebit de mulțumiți de interiorul noului MAN, cu controlul practic oferit de SmartSelect”, spune Johann Krieger, director Spedition Johann Krieger din Rottenburg (Bavaria), Germania. Juriile a două concursuri de design renumite sunt de acord cu el, în această privință. Designul locului de muncă pentru șofer, în noua generație a camioanelor MAN, oferă o experiență de utilizare de primă clasă și a primit un Red Dot Award, în categoria Brands & Communication Design 2020, și un Gold German Design Award 2021, în Excellent Product Design – categoria Human-Machine Interface.

Locul de muncă reproiectat i-a cucerit pe experți prin forma, conceptul și efectul său, deoarece permite șoferului să opereze numeroasele funcții de asistență și confort ale noii generații MAN fără a-i distrage atenția de la drum. Afișajul și martorii de bord sunt separați, astfel încât informațiile să fie cât mai aproape de linia de vizibilitate a șoselei, în timp ce comenzile sunt la îndemână, într-o poziție confortabilă.

Un exemplu al noului concept de proiectare este MAN SmartSelect, care este în prezent singurul sistem de acest tip utilizat în vehiculele comerciale. Cu funcția de rotire și apăsare, minimizează nevoia de a muta privirea de la drum, atunci când acționează meniurile de infotainment și navigare. Habitatul oferă fiecărui șofer un nivel ridicat de confort în operare, rapid și într-o manieră intuitivă, indiferent de vârstă, experiență profesională sau cunoștințe tehnice. În acest fel, contribuie pe termen lung la simplificarea vieții de zi cu zi a șoferului de camion.

„Când MAN a dezvoltat noua generație, era evident că șoferul trebuie să fie implicat de la bun început și să fie în centrul atenției. Fiindcă aceasta este singura modalitate pentru noi, ca producător, de a ști de ce au nevoie cu adevărat șoferii. Am primit o mulțime de feedback-uri pozitive de la clienți și media, iar câștigarea acestor premii arată că suntem pe drumul cel bun”, a spus dr. Andreas Tostmann, președintele Comitetului Executiv al MAN Truck & Bus.

În urma testelor inițiale efectuate de presa internațională și pe baza feedback-ului de la clienții care utilizează deja noua generație MAN TGX, îmbunătățirea semnificativă a eficienței consumului de combustibil se dovedește la fel de populară ca și noua experiență a utilizatorului. „Consumul redus de combustibil, care este chiar mai scăzut decât la modelul precedent, este un adevărat câștig”, a arătat Daniel Hoppenstock, director HVL Transporte din Pattensen (Hanovra), Germania, care are deja experiența a șapte camioane noi MAN TGX.

Eficiență maximă și rentabilitate

Noile concepte pentru transmisie, aerodinamică și asistentul de eficiență MAN EfficientCruise fac ca noua generație de camioane să fie cu până la 8,2% mai economică decât generația anterioară. Această economie potențială a fost prognozată de MAN și a fost certificată oficial de un test drive TÜV Süd. După un total de 684 de kilometri, rezultatul a fost clar: noul MAN TGX 18.470 Euro 6d a consumat, în medie, cu 8,2% mai puțin combustibil în comparație cu MAN TGX 18.460, versiunea anterioară, pe segmentul de 342 km, care cuprindea autostrăzi și drumuri secundare și a fost condus de două ori succesiv. Profilul rutei alese reprezintă o potrivire cu 90% dintre rutele parcurse în transportul european pe distanțe lungi și, pentru a se asigura o comparație axată exclusiv pe performanța vehiculului, camioanele testate au schimbat semiremorcile și șoferii, între cele două sesiuni de test.

„Costurile de operare reduse ale vehiculului sunt cruciale pentru succesul clienților noștri. Am dezvoltat, în mod constant, noua generație de camioane MAN în vederea unei eficiențe și a unei economii maxime – și ne-am atins pe deplin obiectivele! Suntem foarte mulțumiți că acest lucru a fost confirmat și de un test efectuat de o organizație independentă de testare”, a declarat dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului Executiv pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus.

Pe lângă perfecționarea tehnologiei ce echipează vehiculele, MAN Truck & Bus dezvoltă și îmbunătățește constant toate produsele și serviciile asociate noii generații de camioane MAN.

Optimizarea adusă de noile servicii digitalizate

Cu MAN Now, constructorul german duce managementul digitalizat al vehiculelor la un nou nivel. Acest nou serviciu digitalizat, care a fost lansat alături de noua generație de camioane MAN, permite clienților să-și echipeze camioanele cu funcții suplimentare printr-un upgrade online, fără a fi nevoie să meargă cu vehiculul la un atelier mecanic. Aplicația „Trafic online” oferă șoferului date actualizate despre situația traficului, facilitând evitarea blocajelor, în timp ce „Map Update” oferă cele mai recente informații despre ruta care trebuie urmată. Mai multe funcții sunt setate pentru a fi adăugate în timp util.

„Pentru viitor, ambițiile noastre merg deja mult mai departe, deoarece soluțiile digitale nu mai susțin doar utilizarea operațională a vehiculelor. Din ce în ce mai mult, vehiculele pot fi, de asemenea, modificate digital până la platforme digitale, devenind o parte integrantă și activă a proceselor logistice ale clienților noștri și oferind date pentru întregul ecosistem logistic”, a spus Niklaus Waser, vicepreședinte senior Digital Transformation & Business Models.

Pe lângă faptul că oferă clienților o gamă întreagă de dezvoltări orientate spre viitor, noua generație oferă tot ceea ce clienții și șoferii au apreciat întotdeauna la camioanele lor MAN. Acest lucru este confirmat de Jan Plieninger: „Primim deja feedback excelent de la clienții noștri, cu privire la orientarea sistematică către șofer și eficiența ridicată a consumului”, a spus directorul companiei de închiriere de camioane BFS Business Fleet Services.

O parte din ceea ce face deosebit MAN Truck & Bus este concentrarea pe relațiile personale cu clienții, precum și experiența din industrie, pe care compania a dezvoltat-o în peste 100 de ani de existență în sectorul vehiculelor comerciale.

Management integrat al flotei

MAN DigitalServices sprijină managerul flotei. Chiar și cu pachetul de bază gratuit MAN Essentials oferă cele mai importante informații despre vehicul. Pachetul de bază este activat automat după înregistrarea pe platforma RIO. Locația este transmisă la intervale de 15 minute, de asemenea, pot fi vizualizate detalii despre comportamentul șoferului, cum ar fi timpul de conducere și de oprire, plus consumul mediu de carburant.

Parteneriate puternice

„Simply My Truck” – așa dorește MAN să simtă șoferii și clienții în legătură cu noua generație de camioane. Dar cum pot oamenii să cunoască camioanele din noua generație, dacă evenimentele de lansare locale nu pot fi organizate din cauza pandemiei de coronavirus? Pentru a rezolva această problemă, echipa de la MAN Truck & Bus Germania a organizat, în luna mai, o „primă întâlnire” spontană și neobișnuită: peste 400 de invitați la un drive-in cinema pentru a experimenta live noul MAN TGX. Vehiculele au fost prezentate pe ecrane uriașe. Pentru a ajunge la un public mai larg, MAN a produs, de asemenea, o serie de videoclipuri în care experții au explicat caracteristicile tehnice ale noii generații de camioane. Videoclipurile pot fi găsite pe canalele de socializare ale MAN Truck & Bus.

Exclusivistul TGX, cu cea mai mare cabină GX, are pachetul complet de confort pentru șofer, precum și echipamentul de ultimă generație, care poate fi comandat opțional. Detaliile exterioare, cum ar fi elemente din oțel inoxidabil strălucitor și caracteristicile interioare, precum iluminarea ambientală LED multicoloră, bucătăria de la bord, cu un cuptor cu microunde și aparat de cafea, și un televizor LED, îl fac „regele leilor”.

MAN TGL, TGM, TGS și TGX pentru construcții și aplicații speciale și pentru transportul de distribuție, arată că ambițiile MAN au fost atinse. În ambele segmente, noua generație de camioane MAN se mândrește cu un portofoliu de produse diverse, care permite companiei să ofere soluții perfecte pentru toate cerințele industriei. MAN oferă clienților din industrie vehicule perfect echipate și asigură cea mai bună coordonare și colaborare posibilă cu diferiții producători de caroserii.

  • Cu noile game TGL, TGM și TGS, MAN punctează în sectorul de distribuție. Expertiza specială din industrie a adus cea mai modernă tehnologie orientată spre viitor.
  • Tehnologie modernă, pionierat și timpi morți reduși – motivele pentru care noua generație de camioane MAN este ideală pentru utilizări grele în construcții și aplicații ce solicită tracțiune integrală.
  • Gama TGE de vehicule comerciale cu tracțiune integrală a fost extinsă până la 5,5 tone greutate brută a vehiculului.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.