MAN: Noul TGX, instrumentul profesioniștilor

Recent lansatul MAN TGX pășește în 2021 cu titlul de Camionul Anului, o certificare a calităților sale. Pentru prima dată în 20 de ani, constructorul german a dezvoltat un camion complet nou, pentru a răspunde cerințelor în schimbare ale industriei transportului.

Ergonomia postului de conducere, sistemele de asistență, conectivitatea, reducerea consumului cu până la 8% – sunt câțiva dintre pilonii pe care se bazează TGX.

Preocupare pentru șofer

Postul de conducere a primit „o nouă viață”. Acesta este elegant, ergonomic și spațios. Aerul modern din cabină este inspirat din limuzinele de lux. Însă nu este vorba doar de design și calitatea materialelor. Constructorul german a gândit cu mare atenție fiecare detaliu, pentru a asigura o bună funcționalitate, acționarea intuitivă a comenzilor și confort. Un exemplu grăitor îl reprezintă suportul pentru mână, în vederea unei acționări cât mai precise și fără efort a MAN Smart Select, instrumentul ce controlează display-ul secundar.

O atenție specială a fost acordată și conectării cu diferite dispozitive, precum și aplicațiilor digitale. Și să nu uităm de îmbunătățirile aduse spațiilor de stocare și zonei de odihnă, pe lângă experiență, MAN implicând șoferi și proprietari de firme al căror feedback a fost utilizat în procesul de dezvoltare. Însă, cele mai importante schimbări sunt legate de condusul autovehiculului.

Șoferii vor aprecia noile sisteme de asistență, care nu doar cresc siguranța, dar asigură un parcurs mult mai relaxat. Amintim noul sistem de asistență la viraj, asistență la deplasarea în ambuteiaje, precum și asistență la schimbarea benzii.

Feeling și funcționalitate

Scopul constructorului cu această „schimbare la față” nu a fost imaginea, ci mai degrabă, ideea de a reîntări și, totodată, împrospăta imaginea clasică a brandului, având grijă, în același timp, să facă ușor identificabilă noua generație, prin câteva elemente de design. Oglinzile laterale au fost depărtate de stâlpii cabinei și, totodată, aduse puțin mai în spate.

Astfel, a fost crescută vizibilitatea în partea laterală, aspect foarte important în cazul trecerilor de pietoni sau la intrarea în sensuri giratorii. Oficialii MAN au confirmat faptul că, într-un viitor apropiat, va fi disponibilă și opțiunea de înlocuire a oglinzilor laterale cu camere.

Un aspect foarte util îl reprezintă butoanele amplasate pe portiera șoferului, în partea de jos a acesteia. Astfel, o serie de comenzi vor putea fi accesate de către conducătorul auto, fără a fi necesar să urce în cabină. Modelele prezentate la lansare propun, pentru aceste butoane, funcții precum acționarea luminii în spatele cabinei, avariile, închiderea geamurilor și blocarea portierei din dreapta. Însă, aceste butoane pot fi configurate și pentru alte funcții. Astfel, șoferii vor putea să reducă numărul de urcări (inutile) în cabină.

Un scaun nou pentru șofer echipează noua generație MAN. Acesta are multiple ajustări, fiind foarte confortabil și, împreună cu volanul (ajustabil pe o plajă largă), poate asigura poziția optimă de condus, indiferent de înălțimea conducătorului auto. În staționare, volanul poate fi poziționat la orizontală (ca o măsuță). De apreciat este și faptul că scaunul din dreapta poate fi întors către interiorul cabinei – mai mult confort în perioadele de relaxare pentru șofer.

Postul de conducere este caracterizat de volanul cu numeroase comenzi și cele două display-uri – soluție deja clasică pentru autovehiculele moderne. De apreciat plasarea comenzilor legate de cutia de viteze pe maneta din partea dreaptă a volanului. Funcțiile sunt ușor de accesat, șoferul putând opta între cele trei moduri de rulare – Efficiency, Performance, Manoeuver.

De asemenea, frâna de parcare acționată electric se activează automat. la oprirea motorului și se dezactivează la plecarea de pe loc, de asemenea, automat. Pentru situațiile de trafic intens și ambuteiaje, șoferii vor aprecia foarte mult funcția de pilot adaptiv, completată cu asistența activă la păstrarea benzii. Astfel, camionul va accelera, frâna și opri în funcție de mașina din față, iar volanul va ajusta, automat, direcția pentru a păstra camionul în centrul benzii. Această funcție este activă între 0 și 60 km/h. La viteze superioare, funcția ACC rămâne disponibilă, însă asistența la păstrarea benzii se activează doar atunci când apare riscul părăsirii accidentale a acesteia.

Consum mai mic cu 8%

Gama de motoare Euro 6 Step D, introdusă în 2019, își demonstrează potențialul complet pe noua generație de vehicule MAN. Capacitatea acestora poate fi de 9, 12,4 sau 15,2 litri, iar puterea livrată este cuprinsă între 330 și 640 CP. Alături de îmbunătățiri ale componentelor trenului de rulare, precum și un soft ameliorat, noul camion asigură o spectaculoasă reducere a consumului de carburant, de până la 8%. Un rol important îl joacă și aerodinamica îmbunătățită, asigurată de noul design al vehiculului. În plus, au fost dezvoltate aplicații digitale, menite să ajute/instruiască șoferii, pentru optimizarea stilului de conducere. Creșterea fiabilității și, implicit, reducerea costurilor de întreținere s-au aflat, de asemenea, în atenția inginerilor MAN la momentul conceperii acestui camion.

Informații pe larg puteți obține și vizionând standul MAN din cadrul expoziției online ZIUA CARGO Virtual Show. Puteți face acest lucru accesând virtualzc.ro

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.