Medalia Europeană de Aur în Logistică şi Supply Chain: Confruntarea elitelor

Asociaţia Europeană de Logistică (ELA) organizează, pe 22 aprilie, la Bruxelles, evenimentul anual dedicat premierii celor mai interesante proiecte europene din domeniul logisticii şi celor mai buni profesionişti din domeniu. „European Gold Medal in Logistics & Supply Chain” a devenit unul dintre cele mai prestigioase şi importante premii din domeniu la nivel european, mult apreciat de toţi jucătorii de pe piaţă. România este reprezentată, în premieră, în finala competiţiei de către proiectul „Fashion Days Shopping”.

Cele 6 proiecte finaliste, pe care le vom prezenta pe scurt în cele ce urmează, vor fi dezbătute în cadrul unei conferinţe dedicate pe parcursul după-amiezei zilei de 22 aprilie. Prin prezenţa şi intervenţiile unor specialişti de top din cadrul Parlamentului şi Comisiei Europene, această conferinţă a devenit o adevărată paradă a celor mai bune practici din domeniul logisticii şi supply-chain-ului. În seara aceleiaşi zile, ceremonia de decernare a premiilor va fi urmată de o cină de networking. Participarea la acest eveniment se va face numai pe bază de invitaţie, asociaţiile naţionale membre ELA stabilind lista finală de invitaţi.

Cei mai puternici

Proiectele prezentate în cadrul acestui eveniment sunt finaliştii competiţiilor europene. Pentru a putea să concureze pentru Medalia de Aur, fiecare proiect trebuie să fie deja campion în ţara de origine. Deci, se vor înfrunta, la Bruxelles, cei mai puternici dintre cei puternici.

Astfel, compania BLS Cargo din Elveţia aduce în atenţia Europei „O locomotivă pentru patru ţări”. Împreună cu clientul şi partenerul său ERS Railways, BLS Cargo a implementat un nou sistem eficient de producţie pe coridorul Rotterdam-Melzo. În loc să opereze cu locomotive diferite, care se schimbau înainte la frontieră, trenurile ERS rulează, în prezent, cu o singură locomotivă pe teritoriul mai multor ţări.

Al doilea proiect din concurs (în ordine alfabetică) este reprezentantul ţării noastre, Fashion Days Shopping, cu proiectul „Logistics and Operations with Style” („Logistică şi Operaţiuni cu Stil”), care şi-a propus creşterea volumului afacerilor prin reducerea timpului de procesare la nivelul depozitului şi transferul activităţii dinspre stocuri spre retail. Este un adevărat motiv de mândrie pentru logistica românească faptul că unul dintre proiectele noastre s-a calificat în rândul elitelor europene şi le dorim reprezentanţilor noştri mult succes.

Inovaţii şi restructurare

Grupul Cofares din Spania propune extinderea serviciilor logistice şi creşterea nivelului calitiativ prin „Proiectarea eficienţei logistice şi inovaţia tehnologică”.

Filiala Nestle & Pepsico din Belgia subliniază necesitatea „Creării unei comunităţi de colaborare pe orizontală pentru alimentele proaspete şi refrigerate”, pentru optimizarea distribuţiei către retailerii comuni. Prin crearea de sinergii între reţelele individuale şi prin combinarea volumelor, s-a obţinut un triplu avantaj: reducerea cu 65% a emisiilor de CO2, reducerea costurilor de transport cu 44% şi un grad mai mare de încărcare a camioanelor. Iar acest lucru s-a realizat prin colaborarea cu competitorii direcţi.

Robert Bosch Powertool Kft. din Ungaria şi-a propus o „Restructurare completă a sistemului logistic intern cu soluţii bazate pe diferitele necesităţi ale clienţilor”. Pentru a răspunde rapid cerinţelor în continuă schimbare şi pentru menţinerea unui grad înalt de competitivitate, extinderea producţiei Bosch fără construirea unei noi hale a însemnat pentru această companie o restructurare completă a operaţiunilor logistice.

În fine, compania Sonae din Portugalia prezintă un proiect care presupune „Automatizarea operaţiunilor din domeniul modă şi sport”, dezvoltarea unei soluţii customizate sprijinită de un sistem automat de transport, sortare şi distribuţie a cutiilor sau unităţilor, pentru a asigura un răspuns optim la provocările domeniului.

Personalităţi puternice

Aşa cum am menţionat, alături de cele mai importante proiecte europene, în cadrul evenimentului de la Bruxelles vor fi recompensaţi şi Profesioniştii Anului. Finaliştii acestei ediţii sunt Bart Beeks, responsabil VP Operations pentru toate operaţiunile Contract Logistics în Olanda pentru CEVA Logistics Benelux, Anestis Partalidis, managing director Trade Logistics SA Grecia şi membru al Comitetului Logistic Permanent şi Lourdes Soto, director de logistică pentru distribuţia de vehicule finisate, GEFCO Group, Spania.

Despre proiectul Fashion Days

Fondată în 2009 de către antreprenori elveţieni, iar din 2012 parte din Naspers Group, Fashion Days s-a extins rapid, devenind cel mai mare club de shopping online din Europa Centrală şi de Est pe segmentul fashion. Astăzi, peste 6 milioane de utilizatori din România, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia şi Slovenia se bucură zilnic de mai mult de 500.000 de produse de la peste 1.000 branduri. De menţionat că singurul centru logistic şi operaţional se află în Bucureşti, iar departamentul Logistică, cu peste 150 de angajaţi, asigură zilnic prelucrarea şi livrarea a mii de colete către clienţii Fashion Days din cele 7 ţări în care activează compania. Începând cu 2012 au fost proiectate, aplicate şi dezvoltate proiecte strategice axate pe trei direcţii principale: reducerea timpului de livrare către clienţi; eliminarea erorilor din procesarea comenzilor; creşterea numărului de produse disponibile. Obiectivele au putut fi îndeplinite prin trei proiecte importante.

Primul a avut în prim plan stabilirea unui parteneriat strategic cu firma de curierat DPD la nivelul Europei Centrale şi de Est, proiect unic în această zonă prin anvergura sa. Prin acest parteneriat, Fashion Days a realizat performanţa de a livra în maximum 48 de ore comenzile clienţilor din Slovenia, Polonia şi Cehia, iar pentru România, Bulgaria, Ungaria, în maximum 24 de ore. Cel de-al doilea proiect ţine de instalarea unei linii automatizate pentru procesare comenzi, care a dus la triplarea capacităţii de procesare zilnică. A fost astfel crescută viteza de procesare a comenzilor cu un grad foarte mic de eroare în condiţiile unei reduceri semnificative de costuri. Cel de-al treilea proiect care a dus la îndeplinirea obiectivelor a constat în creşterea capacităţii de stocare pentru susţinerea vânzărilor retail – de la 1.700 mp în 2013 la 9.000 mp în prezent, prin deschiderea unui depozit specializat în activitatea de retail. În noul context, pot fi realizate mai mult de 40.000 de livrări în fiecare zi. În spatele poveştii de succes Fashion Days, se află o echipă tânără şi entuziastă, cu peste 500 de angajaţi în cele 7 ţări din Europa Centrală şi de Est.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.