MERCEDES-BENZ Fuel Duel, de acum și în România

Programul Mercedes-Benz Fuel Duel testează camionul Actros comparativ cu modele similare ale competitorilor, din punct de vedere al eficienței. În 19 țări din Europa, în cadrul programului Fuel Duel, au avut loc până în prezent 1.331 de dueluri, pe parcursul a peste 6,3 milioane de kilometri.

Din luna mai 2015, Mercedes-Benz Trucks a demarat în România programul Fuel Duel, un proiect internațional prin care proprietarii de flote de camioane pentru transport internațional, altele decât cele marca Mercedes-Benz, au ocazia să testeze modelul Mercedes-Benz Actros, în comparație cu un model din flota proprie.

Programul Fuel Duel își propune să demonstreze modul în care se poate obține cel mai bun cost de exploatare cu Actros. Alegerea acestui model se datorează rezultatelor remarcabile obținute din punct de vedere eficiență în exploatare prin consum de combustibil și AdBlue, fiabilitate şi conducere dinamică.

Configurația optimă

În România, trei camioane Actros sunt disponibile pentru competiţiile FuelDuel: două modele Actros 1845 LS și un model Actros 1842 LS.

„Am ales pentru Fuel Duel o configuraţie comună camioanelor pentru transport de lungă distanţă, pe care noi o întâlnim în cererile clienţilor noştri din România, respectiv motor de 13 litri, două rezervoare, cabina Streamspace 2,5 m lăţime cu podea plană şi două paturi în cabină. Sunt disponibile două variante de puteri, respectiv 450 CP şi 420 CP, pentru aplicaţii diferite în acest tip de transport. Toate cele trei camioane din programul Fuel Duel sunt dotate cu FleetBoard şi Predictive Powertrain Control, cele două sisteme cu ajutorul cărora camioanele pot obţine cel mai bun consum de combustibil”, a declarat Boris Billich, CEO & Președinte Mercedes-Benz România.

FleetBoard furnizează informații despre localizarea și traseul vehiculului prin conexiune în timp real prin satelit, analiza performanțelor pe baza stilului de condus, planificarea intervalelor de mentenanță, centralizarea vitezelor și a timpului de condus.

Predictive Powertrain Control este un sistem inovator care foloseşte hărţi digitale şi GPS-ul în combinaţie cu Mercedes PowerShift 3. Astfel, optimizarea consumului de combustibil este evidentă atât pentru distanţe lungi, cât şi pentru distanţe mici de drum.

Cum decurge duelul

Fuel Duel este structurat în cinci etape: predarea vehiculului, prima etapă de testare, evaluare intermediară, a doua etapă de testare, evaluare finală. La intrarea în programul Fuel Duel, proprietarii de flotă comunică modelul de camion pe care îl vor compara cu Mercedes-Benz Actros și traseul pe care urmează să îl parcurgă, furnizând datele oficiale de consum pentru camionul concurent. Predarea vehiculului se face cu suportul Driver Trainerilor Mercedes-Benz, perioada de testare a camioanelor Fuel Duel fiind de 17 zile calendaristice (perioada poate fi extinsă, în anumite situații, la 22 zile).

La finalul fiecărei săptămâni de testare, se realizează un raport de monitorizare a rezultatelor, urmărindu-se performanțele FleetBoard și dinamica condițiilor de exploatare normale. La încheierea perioadei de testare, se prezintă rezultatele obținute și are loc o întâlnire finală cu proprietarul de flotă pentru analizarea concluziilor.

În România, Mercedes-Benz Actros a câștigat deja mai multe competiții Fuel Duel, cu diferențe de consum de până la 1,3 l/100 km, față de modelele concurente.

RET Cluj a acceptat provocarea

Printre companiile care au acceptat provocarea Fuel Duel, se numără și Routier European Transport, cu sediul în județul Cluj.

Primul aspect constatat de RET a fost consumul foarte mic de AdBlue, comparativ cu modelul competitor. În cadrul duelului, Actros – încărcat aproape de limita maximă legală admisă – a înregistrat un consum de combustibil de 25,8 l/100 km, cu 0,4 l/100 km mai mult decât camionul concurent, însă Bogdan Retegan, managing partner RET, a explicat această diferență prin faptul că viteza de deplasare la Actros a fost mai mare de 85 km/h pentru mai mult de 55% din distanța parcursă, dar și prin faptul că Actros a parcurs un traseu mai lung cu aproximativ 500 km în România, față de celălalt camion.

Bogdan Retegan s-a declarat foarte mulțumit de consumul înregistrat de Actros în condițiile date. Totodată, reprezentanții companiei au apreciat aportul adus de Driver Trainerii Mercedes-Benz la corectarea modului de conducere al șoferului, înregistrându-se astfel o scădere semnificativă a consumului de carburant de la o săptămână la alta.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.