Mercedes-Benz Service: Contracte internaționale și Uptime

Fiecare utilizator de flotă dorește să exploateze vehiculele atât cât i s-a indicat de către producător, iar acest lucru se poate realiza doar prin respectarea prescripțiilor producătorului.

Există, în continuare, transportatori care renunță inclusiv la perioada de garanție, pentru a realiza reviziile și reparațiile pe cont propriu, iar costurile de exploatare a flotei, pe ansamblu, ajung să fie mult mai mari.

Instrucțiuni producător

Fiecare Producător deține know-how-ul complet în ceea ce privește perioada de exploatare a autovehiculului, precum și materialele și tehnologia folosite pentru toate consumabilele necesare acestei exploatări.

Sunt persoane care afirmă că acestea sunt la fel la toți producătorii de piese, având aceeași calitate, însă acest lucru este fals.

Un operator care își proiectează afacerea pe termen lung trebuie să aibă în vedere că este mult mai ieftin să realizeze întreținerea și reparațiile într-un service autorizat, eliminând, astfel, orice costuri suplimentare, care pot apărea din cauza lipsei de informare în ceea ce privește tehnologia produsului.

Intervalul de revizii la 150.000 km sau un an de zile îți permite ca proiecția costurilor să fie foarte clară, pe un interval de 4-5 ani.

Contracte de service

Sunt operatori care preferă contractele de service, ce asigură o și mai bună proiecție a costurilor pe termen lung – din punct de vedere al TCO aceste contracte înseamnă stabilitate și eficiență.

Acest tip de abordare se regăsește tot mai mult în rândul transportatorilor din România. Discutăm, în special, de firme mari, cu afaceri gândite pe termen lung.

Informații de la șoferi

Informațiile venite de la șoferi sunt foarte importante și managerii flotelor trebuie să se asigure că aceștia cunosc foarte bine produsul pe care îl au în exploatare. Cele mai numeroase neînțelegeri apar din cauza faptului că șoferul nu interpretează corect ceea ce îi spune bordul, sau nu acordă importanța cuvenită informațiilor ce îi parvin prin intermediul computerului de bord.

Un exemplu des întâlnit este legat de regenerarea filtrului de particule. Există un sistem care monitorizează permanent gradul de încărcare a filtrului de particule (este o piesă consumabilă, dar cu un cost ridicat, de aproximativ 700 euro, care se schimbă la a treia revizie sau la 450.000 km). Sistemul de monitorizare a curățării acestui filtru îi transmite șoferului când ar trebui să permită motorului să realizeze regenerarea. Există posibilitatea ca șoferul să anuleze procesul de regenerare, pentru situații în care motorul trebuie oprit (încărcare, control etc.).

Dar sunt numeroase cazurile în care șoferul ajunge să anuleze regenerarea în mod curent și rezultatul este încărcarea nejustificată a filtrului de particule, cu impact negativ direct în costurile de exploatare, din cauza scurtării duratei medii de funcționare. În același timp, în astfel de cazuri, motorul poate fi blocat (limitat electronic ca regim de funcționare), iar camionul trebuie dus într-un service autorizat, pentru reinițializarea calculatorului responsabil cu mentenanța acestui sistem.

Prevenție

După fiecare vizită în service, operatorii de transport primesc recomandări privind starea mașinii, gradul de uzură a diferitelor piese, în funcție de regimul de exploatare specific fiecărui camion în parte.

De multe ori, din grabă și din dorința de a reduce costurile, nu se ține cont de aceste sfaturi și crește, astfel, riscul penelor. Acestea duc la apelarea serviciului de intervenție Service 24h, timpi morți în exploatarea eficientă a camionului, tractare… în final, se ajunge la costuri foarte mari.

Procesul de prevenție poate fi controlat de către managerul de flotă, prin luarea în calcul a recomandărilor furnizate de către service.

Încredere

Relațiile inter-umane sunt foarte importante. Transparența și existența unui recepționer bine pregătit sunt esențiale.

Transmiterea corectă și clară a problemelor și modalitățile de rezolvare a acestora duc la sudarea relației între service și posesorul flotei. Intermediarii acestei relații sunt recepționerul și șoferul.

În majoritatea cazurilor, problemele legate de service survin ca o consecință a insuficientei cunoașteri a situației de fapt – transmiterea unor informații incorecte de către șofer managementului firmei de transport și/sau insuficienta explicație a recepționerului privind temeiul tehnic pentru care mașina trebuie să sufere respectivele intervenții.

Uptime și contracte de service internaționale

Există două programe Daimler aflate în implementare care vin în întâmpinarea transportatorilor, pentru creșterea predictibilității. Astfel, apare posibilitatea de a înlătura riscul penelor în exploatare.

Uptime reprezintă un sistem care, prin interogarea permanentă a computerelor de bord, prin intermediul serverelor Daimler, oferă posibilitatea previzionării căderii diferitelor sisteme. Se ia legătura cu managerul flotei, căruia i se transmite informația referitoare la defecțiunea apărută și o evaluare privind distanța care mai poate fi parcursă fără a risca o pană. De asemenea, există posibilitatea de programare într-un service aflat pe ruta camionului, unde există piesele de schimb necesare. În România, programul Uptime devine activ în 2018.

De asemenea, din toamna anului trecut, Mercedes-Benz Romania poate oferi contracte de service internațional. Astfel, operatorii români pot încheia contracte de service cu valabilitate internațională și care acoperă o gamă largă de lucrări de întreținere, prevenții și reparații pentru întregul vehicul. De asemenea, contractele de service internațional includ serviciul de tractare, pe întreg teritoriul Europei. Față de contractul full service la nivel național, cu tractare inclusă, contractul internațional aduce o majorare a tarifelor cu aproximativ 15%.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.