Noul Caddy intra in scena

Gama larga de modele si dotari, accentul pus pe siguranta si consumul redus de carburant, designul elegant si, bineinteles, calitatea specifica autovehiculelor Volkswagen justifica asteptarile producatorului german legate de noului Caddy – locul intai pe segmentul sau de piata.

Menirea principala a modelului Caddy o reprezinta distributia urbana, iar nevoile generate de o asemenea activitate au fost atent luate in calcul pentru noulmodel. Astfel, utilizatorii noului Caddy vor avea la dispozitie un van manevrabil si usor de condus (este un Volkswagen pur-sange), un spatiu de depozitare ce poate ajunge pana la 4,7 mc si un consum de carburant foarte atractiv. De exemplu, se poate opta pentru motorizarea diesel TDI de 75 de CP, 1,6 l sau poate motorizarea pe benzina TSI, 1,2 l ce dezvolta 86 CP. Sa nu uitam de masa utila ce depaseste, pentru unele variante, 800 de kg.

Dar poate ca proprietarul noului Caddy isi doreste ca masina utilizata pentru distributie sa poata raspunde si nevoilor familiale, iar la acest capitol cerintele se diversifica. Noul Caddy ofera un grad ridicat de confort si siguranta pentru pasageri – spatiu generos (exista inclusiv o versiune pentru sapte pasageri), climatizare, ESP in dotarea standard, senzori pentru lumini si ploaie, sistem de navigatie etc. In plus, designul modern ce inspira o senzatie de dinamism si putere poate inlatura, in orele libere, senzatia ca sofezi un vehicul comercial. Si daca este vorba de timpul liber, potentialul proprietar va aprecia un motor mai puternic potrivit drumurilor lungi, in afara localitatii. In acest caz, ar putea fi potrivit motorul de140 CP, TDI, cu o cutie de viteze avand sase trepte. Intr-o asemenea configuratie, noul Caddy capata abilitati sportive atat in ceea ce priveste viteza maxima dezvoltata, cat si la capitolul demaraj.

Si sa nu uitam de versiunile 4×4 – acces in zonele mai dificile, placerea de a conduce pe drumuri turistice putin amenajate. Noul Caddy nu vine cu un concept nou, insa incearca si reuseste sa il perfectioneze, astfel incat, una dintre variantele sale sa se incadreze perfect in ceea ce cauta la o masina tot mai multi utilizatori – firme sau persoane private.

Variante pentru orice utilizare

Variantele de Caddy pot fi clasificate in doua categorii principale: vehiculul clasic destinat distributiei urbane si vehiculul utilizat atat pentru afacere cat si pentru timpul liber. Toate versiunile de Caddy sunt disponibile in doua variante de ampatament, de 2.682 mm, respectiv 3.002 mm (Caddy Maxi).

Ca vehicul urban de distributie, Caddy este disponibil, ca si pana acum, in varianta de van dedicat exclusiv transportului de marfa (doua scaune si fara geamuri in partea din spate), precum si in varianta kombi, avand cinci locuri. Ambele variante sunt dotate standard cu o usa culisanta in partea dreapta.

Pentru utilizatorii mai pretentiosi, Volkswagen Vehicule Comerciale a reorganizat nivelul dotarilor oferite. Astfel, au fost create trei linii de modele: Startline, Trendline si Comfortline. Versiunea de baza a Startline inlocuieste modelul Caddy Life, adresandu-se in special familiilor inere. Mult spatiu, confort ridicat, sisteme de siguranta la un nivel inalt si un pret atractiv de achizitie – aceasta versiune ofera airbaguri pentru pasagerii din fata, ultima generatie de ESP, posibilitatea de scoatere a banchetei din spate, un spatiu pentru bagaje de pana la 3.880 de litri, inchidere centralizata, volan reglabil… si acestea sunt dotarile pentru versiunea de baza.

Trendline reprezinta o treapta superioara in ceea ce priveste dotarile oferite, iar Comfortline incununeaza viziunea constructorului privind confortul maxim ce poate fi oferit de noul Caddy. Printre elementele specifice Comfortline se numara jantele din aliaj, numeroase detalii cromate, cotiera ajustabila in inaltime pentru sofer, climatizare, radio-CD cu display, scaune ajustabile pe inaltime pentru pasagerii din fata, volan invelit in piele, cruise control, senzori de ploaie si lumina etc. Si sa nu uitam de Caddy Tramper, un vehicul destinat vacantelor – o mica dar veritabila casa mobila. Printre dotarile acestui autovehicul se numara un pat de aproximativ 2 m lungime si 1,1 m latime, ce poate fi montat si demontat cu usurinta. Caddy Tramper este disponibil si in varianta Maxi.

Sapte motoare posibile

Toate motoarele ce echipeaza noul Caddy se incadreaza in normele EURO 5. Sunt patru motorizari diesel disponibile, ce dezvolta 75 CP, 102 CP, 110 CP, respectiv 140 CP. Toate autovehiculele echipate cu motoare TDI sunt dotate standard cu filtru de particule. Optional, impreuna cu motorul 102 CP TDI poate fi comandata o cutie de viteze cu sapte trepte, iar pentru 140 CP TDI este disponibila o cutie de viteze cu sase trepte. In cazul 110 CP TDI este disponibil sistemul 4MOTION, ce asigura tractiune 4×4.

Caddy 1.6 TDI (102 CP) poate fi dotat cu tehnologia BlueMotion, ce asigura o eficienta sporita in ceea ce priveste consumul de motorina. Astfel, constructorul german precizeaza faptul ca prin acest sistem se ajunge la un consum mediu de 4,9 l la 100 km, ceea ce duce la emisii de CO2 de 129g/km. Cu un astfel de consum, autonomia autovehiculului depaseste 1.100 de km. Si motorul 75 CP TDI poate fi echipat cu tehnologia BlueMotion. Aceasta tehnologie include un sistem Stop/Start si unul de regenerare a bateriei prin utilizarea energiei rezultate prin franare.

Pentru noul Caddy sunt disponibile si doua motoare pe benzina, foarte economice, 1,2 l TSI. Puterea dezvoltata de acestea este de 86 CP, respectiv 105 CP. Versiunea de 105 CP asigura un consum mediu de 6,6 l la 100 km – o reducere cu 21% fata de modelul precedent.

Exista si un motor pe gaz natural disponibil pentru Caddy, 2.0 EcoFuel (CNG), ce dezvolta 109 CP.

Noul Caddy, ce incorporeaza peste 2.000 de piese noi fata de modelul precedent, va fi disponibil pe piata incepand cu luna octombrie, la o saptamana dupa targul international IAA Hanovra, unde va avea loc prezentarea oficiala.

Radu BORCESCU

Frankfurt, Germania

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.