Noul Mercedes-Benz Conecto în Premieră Mondială

Autobuzul cu podea joasă Mercedes-Benz Conecto a câștigat, în numai 10 ani, aprecierea în multe zone de pe glob, cu precădere în Europa Centrală și de Est, precum și în Turcia și Asia Centrală. Noul model combină tehnologia extrem de sofisticată cu podeaua joasă, mișcare realizată la standardele Mercedes-Benz.

După ani de glorie, în care au fost comercializate peste 3.000 de unități, a venit momentul introducerii unui nou model, ce păstrează punctele forte familiare ale modelului anterior, completându-le cu tehnologii de ultimă generație.

Maximizarea nivelului de economie

Noul Conecto nu este orientat, în mod sistematic, numai către reducerea costului total înregistrat cu vehiculul (TCO), dar combină acest lucru cu emisii minime de noxe, încadrându-se în standardul Euro VI, și beneficiază de cele mai noi tehnologii în materie de șasiu și tren de rulare. Totodată, nivelul de siguranță a fost crescut, dar și confortul, care a devenit impresionant, atât pentru pasageri, cât și pentru șofer, care beneficiază de un post de conducere extrem de ergonomic. Toate aceste elemente combinate duc la un produs de calitate al constructorului german, axat pe minimizarea costurilor cauzate companiei de transport.

Motorizări de ultimă oră

O gamă de motoare de ultimă generație, atât diesel cât și alimentate cu gaz natural, eficiente și prietenoase cu mediul înconjurător, alături de costuri reduse de întreținere și intervale de service mari reprezintă avantajele principale, din punct de vedere tehnic, ale noului Conecto.

Modelul Conecto G, articulat, beneficiază de cea mai economică generație a motorului OM 470. Acesta are un litraj de 10,7 l, 360 CP și un cuplu de 1.700 Nm. Opțional, Conecto poate fi echipat în premieră și cu un propulsor cu de gaz natural, cu emisii de noxe și zgomot reduse. Astfel, noul model devine și mai atractiv pentru piețele tradiționale unde se folosește gazul natural drept combustibil precum Turcia sau Europa de Est.

Totuși, Mercedes-Benz va continua să furnizeze și modelul precedent de propulsor, în piețele în care există o cerere pentru astfel de unități, având un nivel al emisiilor conform Euro III. Pentru modelul nearticulat, este disponibil și propulsorul OM 936, ce are o cilindree de 7,7 l, 299 CP și poate dezvolta un cuplu motor de 1.200 Nm. Ambele tipuri de motoare sunt cuplate o cutie de viteză automată, cu 6 rapoarte.

Focus pe pasageri

Varianta de autobuz nearticulat, cu trei uși, are motorul amplasat vertical, în partea din stânga – spate și măsoară 12,13 m, acesta fiind cea mai populară versiune de Conecto. Alternativa este autobuzul articulat de 18,12 m, Conecto G, ce derivă din varianta standard, dar care are 4 uși de acces și trei axe. Lățimea și înălțimea autobuzelor este identică, 2.550 și, respectiv, 3.120 mm.

Ambele pot fi echipate cu propulsoare diesel sau cu gaz natural, diferența fiind că, în cazul acestora din urmă, rezervoarele de gaz vor fi dispuse la vedere, deasupra autobuzului. Cu o masă optimizată și echipat cu motoare ușoare, Conecto traduce această rezervă în mai mult spațiu dedicat pasagerilor. Versiunea cu motor diesel are o capacitate de până la 101 de pasageri, în caroseria de autobuz clasic, și de 148 de pasageri în versiunea articulată. La autobuzele alimentate cu gaze naturale, Conecto NGT și Conecto G NGT capacitatea diferă, acestea având loc pentru 99, respectiv 158 de pasageri.

Caracteristici ale echipamentelor care afectează în mod semnificativ masa, cum ar fi sistemul de aer condiționat, conduc la reducerea capacității de încărcare cu până la zece persoane. Un alt motiv pentru marea capacitate de transport oferită este aspectul habitaclului, în versiunea standard, acesta având mai puține locuri pe scaune și mai mult spațiu pentru pasagerii ce călătoresc în picioare.

La bord

Așezați pe scaunul șoferului, remarcăm instrumentele sofisticate și tastatura încastrată în volan, dar și fermitatea planșei de bord, ce se bucură de un design curbat, elegant. Butoanele și elementele de control sunt preluate de la Citaro, dar aranjarea lor vizuală este diferită. Intercalat între cadranele rotunde este display-ul color, care prezintă o multitudine de informații adiționale, acesta fiind operat cu ajutorul tastaturii, ce-și face loc în volanul cu patru spițe.

Modulul de recuperare a energiei

Acest modul este opțional și are rolul de a înmagazina energia pe care autobuzul o produce în momentele când rulează liber. Acest surplus de putere este „întors” către motor, în momentele când se accelerează. Pe lângă economia de carburant pe care o produce, există și alte efecte pozitive, asemenea reducerii stresului la care este supus alternatorul, mărindu-i, astfel, durata între intrările în service. Această tehnologie este capabilă de a reduce consumul de carburant și emisiile de CO2 ale lui Conecto cu peste două procente, în funcție de condițiile de utilizare ale vehiculului.

Siguranța înainte de toate

Constructorul german dorește să fie un exemplu, atunci când este vorba de siguranță. Mulțumită noului sistem de suspensie independentă pentru puntea față, autobuzul urban cu podea joasă este sigur și confortabil pe drum. Varianta nearticulată este, chiar, capabilă de a ieși din situații dificile, atunci când este echipată cu sistemul ESP, care nu se află în dotarea standard, dar este disponibil la cerere.

Un alt sistem care-și aduce contribuția la nivelul ridicat al siguranței este limitatorul de articulație ATC (Articulation Turntable Controller), montat standard pe autobuzele articulate, fiind un element unic în acest segment. Acesta ajută la manevrarea mai bună a autobuzului, în timp ce sunt executate viraje, și stabilizează vehiculul în situații extreme de rulare, în mod similar unui sistem ESP, iar noua platformă electronică B2E asigură baza necesară pentru ca acest sistem să funcționeze în parametri optimi.

Fișă tehnică:

Model: Connecto / Connecto G

Motorizare: OM 936 / OM 470

Capacitate cilindrică: 7,7 / 10,7 l

Putere: 299 / 360 CP

Cuplu maxim: 1.200 / 1.700 Nm

Transmisie: automată, 6 trepte

Dimensiuni (L/l/h): 1.213(1.812) / 2.550/ 3.120 mm

Capacitate transport: 101 / 148 pasageri

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.