Oprescu: în octombrie ieşim cu totul din Aviatorilor

Primarul general Sorin Oprescu promite ca lucrarile de refacere a infrastructurii stradale din zona Aviatorilor – Constantin Prezan vor fi finalizate la jumatatea lunii octombrie, atunci cand se va termina inlocuirea pietrei cubice cu asfalt.

„Suntem in lucru de cateva luni bune si am vrut sa vad cum merg lucrarile. Am vrut sa vad daca se poate termina in toamna asta, si constat ca se poate, ca o sa terminam. Pana la jumatatea lunii octombrie iesim cu totul din B-dul Aviatorilor, pana la Guvern, inclusiv Piata Victoriei, pana atunci fiind gata reabilitarea caii de rulare. Si B-dul Maresal C-tin Prezan va fi dat in folosinta la jumatatea lunii octombrie; pe partea stanga, Distrigaz mai are de reinnoit racordarile, iar Net City de realizat canalizatiile. Dupa a ceea, se trece la marcaj“, a declarat edilul-sef, aflat in inspectie pe santier. In aceasta zona din plin centrul Bucurestilor, toata vara s-a circulat cu restrictii, dar tot e bine ca nu s-a oprit total traficul auto. Astfel, masinile au putut circula in sens unic dinspre Piata Victoriei spre Pia ta Charles de Gaulle, pe trei benzi de mers, pe partea stanga a arterei. Spre Piata Victoriei insa, soferii au fost nevoiti sa ocoleasca prin Bd. C-tin Prezan si Bd. Kiseleff. „Obiectivul meu este sa termin calea de rulare pe Bd. Aviatorilor, pentru ca portiunea de la Charles de Gaulle pana la Parcul Bordei si Bd. Maresal Prezan au fost finalizate si urmeaza sa se execute bretelele in vederea montarii pietrei cubice. Piata Charles de Gaulle o sa ramana din beton, pentru a se putea circula normal pe ea“, ne-a explicat edilul-sef. Sorin Oprescu s-a putut lauda ca, asa cum a promis, pana la sfarsitul lui septembrie, a incheiat lucrarile deschise pe bulevardul Aviatorilor – adica cele din infrastructura si de inlocuire a retelelor edilitare.

Din santier in santier: incepe parcarea din Piata Charles de Gaulle

Daca reabilitarea bulevardelor Aviatorilor si Maresal Prezan va fi complet incheiata – cu introducerea retelelor edilitare noi, asfaltarea carosabilului si pavarea cu piatra cubica a trotuarelor -, nu acelasi lucru se va intampla si cu Piata Charles de Gaulle, care va fi amenajata temporar, pana la inceperea construirii parcarii subterane. „Lucrarile la parcarea subterana nu vor deranja circulatia, pentru ca sapatura este in interior“, ne-a precizat Oprescu. Primarul Capitalei mai are, insa, un hop de trecut: el trebuie sa convinga Consiliul General al Municipiului Bucuresti sa-i aprobe revizuirea indicatorilor tehnico-economici aferenti proiectului. Adica, mai pe romaneste, sa-i aprobe modificarea costului investitiei, care – culmea! – va fi mai mic, dar va avea si cu 230 de locuri de parcare mai putine. Insa va avea in plus un pasaj rutier, ceea ce nu e de ici, de colo. Actiunea lui Sorin Oprescu nu va fi tocmai usoara, intrucat consilierii generali vor putea invoca faptul ca se umbla la proiect. De altfel, membrii CGMB au si amanat, in sedinta din 28 septembrie, discutarea propunerii edilului-sef, motiv de manie pentru el, care i-a acuzat ca se opun investitiilor prin parteneriat public privat. Caci asa ar urma sa fie realizat parkingul subteran. Insa Oprescu nu se va lasa. Finantarea, proiectarea, lucrarile de construire si operarea obiectivului de investitii ar urma sa fie realizate de catre un investitor privat, care va fi selectat de municipalitate.

Oprescu vrea investitia cu 25% mai ieftina

In urma definitivarii deciziilor de ordin urbanistic, prin aprobarea Planurilor Urbanistice Zonale, au fost identificate diferente fata de ipotezele initiale, care au dus la revizuirea proiectului de investitie „Parcaj Subteran Piata Charles de Gaulle“, se arata in expunerea de motive ce insoteste initiativa lui Oprescu. „In urma aprobarii, in anul 2009, a PUZ-ului aferent parcajului, a fost necesara reconfigurarea acestuia pentru includerea in proiect a tunelului necesar unui viitor pasaj rutier. In aceste conditii, la nivelurile subterane 2 si 3 adiacent liniei de metrou existente, a fost prevazut respectivul tunel prin renuntarea la 228 locuri de parcare. Raportand la indicatorii aprobati in anul 2006, numarul de locuri a fost micsorat cu 28%, iar valoarea estimata a investitiei, cu 25%. Consideram ca, pentru Bucuresti, incheierea acestui contract de concesiune este foarte avantajos, deoarece, pe langa construirea parcarii subterane, investitorul va realiza si o importanta parte din viitorul pasaj subteran“, argumenteaza Sorin Oprescu.

Parcaj Subteran Piata Charles de Gaulle“

Cifrele investitiei initiale, aprobate prin HCGMB nr. 213/2006:

– Valoarea totala (exclusiv TVA): 58.780.105 euro (209.721.540 lei), din care lucrari de constructii montaj (CM) 48.873.039 euro (174.374.120 lei).

– Esalonarea investitiei:

– anul I: 16.800.000 euro (59.940.720 lei)

– anul II: 22.220.000 euro (79.278.740 lei)

– anul III: 19.760.105 euro (70.502.080 lei)

– Locuri de parcare: 831 autoturisme

– Numar niveluri: 3

– Suprafata construita: 18.990 mp

Precizam ca indicatorii tehnicoeconomici (adica pretul parcajului) initiali dateaza din 2006, cand cursul euro era 3,5679 lei, iar actualizarea este calculata la cursul de 4,1641 lei, din luna mai.

Cifrele investitiei propuse de Sorin Oprescu:

– Valoarea totala (exclusiv TVA): 187.192.670 lei (44.953.934 euro), din care lucrari de constructii montaj (CM) – 151.735.810 lei (36.439.040 euro).

– Esalonarea lucrarilor (exclusiv TVA):

– anul I – 53.534.330 lei (12.856.158 euro), din care CM 43.394.220 lei (10.421.032 euro);

– anul II – 70.120.440 lei (16.839.280 euro), din care CM 56.838.650 lei (13.649.685 euro);

– anul III – 63.537.900 lei (15.258.496 euro), din care CM 51.502.930 lei (12.368.323 euro)

– Numar locuri de parcare: 603 autoturisme

– Niveluri: 3

– Suprafata construita desfasurata totala – 36.239 mp

– Suprafata construita desfasurata aferenta Nivel 2 si NiveI 3 – 23.000 mp

– Suprafata construita desfasurata aferenta spatiului comercial si circulatiei pietonale, Nivel 1 – 13.529 mp

– Suprafete construite desfasurate rezervate Pasajului Rutier Auto la Nivel 2 si Nivel 3 – 5.916 mp

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.