OPTIFUEL CHALLENGE 2017: ¡Olé! Brașov! ¡Hola! Madrid!

La începutul lunii iulie, a avut loc, la Brașov, finala națională a competiției Optifuel Challenge 2017, organizată de către Renault Trucks, în parteneriat cu Alcoa Wheels. 29 de șoferi, câștigătorii primelor trei locuri din fiecare etapă de preselecție, au concurat pentru trofeul național și pentru dreptul de a reprezenta România în finala internațională, care se va desfășura, în perioada 17-19 octombrie, la Madrid, în Spania. Cel mai bun dintre ei s-a dovedit a fi Adrian Țintea, reprezentant al companiei Țintar Spedition, care a fost urmat, pe podium, de către Adrian Georgescu, de la Geniad și Vlad Adrian Betea, de la compania Eurospeed.

„Am avut peste 200 de participanți în cadrul evenimentului, pe parcursul a trei luni, în 9 locații și am parcurs peste 6.000 km în cadrul acestui eveniment. Rezultatul este foarte clar: avem camioane foarte bune, dar șoferii fac diferența. Scopul Optifuel Challenge este, desigur, condusul economic. Dar nu numai aceasta. Reprezintă, de asemenea, o oportunitate pentru noi să ne expunem produsele, să arătăm publicului cele mai importante elemente și opțiuni. Dar produsele nu ar valora nimic, dacă nu ar exista șoferii, care reprezintă activele companiei și operațiunilor noastre. În această seară, avem, aici, cei mai buni șoferi din România!

Chiar dacă, în orice competiție, nu poate exista decât un singur câștigător, eu consider că toți sunteți niște învingători, pentru că mulți dintre voi conduceți o afacere într-o industrie extrem de competitivă. Iar succesul dumneavoastră este și succesul nostru”, a ținut să sublinieze Peter Eriksson, director general Volvo Group Trucks în România, în cadrul ceremoniei de decernare a trofeelor naționale Optifuel Challenge 2017.

O luptă dificilă, dar frumoasă

Etapele preliminare s-au desfășurat, începând cu luna aprilie, la Cluj, Oradea, București, Brașov, Bacău, Buzău, Pitești, Constanța și Timișoara, șoferii participanți fiind evaluați și ierarhizați în funcție de rezultatele de consum de combustibil și de timpul parcurs. Instrumentul Optifleet evaluează aptitudinile individuale de conducere și modul de utilizare a camionului, pe baza unui algoritm elaborat datorită experienței de peste 20 de ani a Renault Trucks în ceea ce privește conducerea economică. Acest sistem măsoară eficiența conducerii pe baza a trei criterii principale: anticiparea (utilizarea inerției vehiculului și a pedalei de frână), folosirea corectă a vehiculului (timp petrecut în zona eficientă) și timpul petrecut la relanti.

Și în cadrul finalei naționale de la Brașov, a fost aplicat același algoritm, șoferii fiind împărțiți, într-o etapă preliminară, în trei grupe, câte 10-10-9 pe câte un camion T Optifuel, cel mai bun rezultat de pe fiecare vehicul înscriindu-și, automat, autorul în etapa finală, desfășurată pe un al patrulea vehicul, în după-amiaza aceleiași zile.

„Renault Trucks a fost tot timpul un pionier al inovațiilor”, a subliniat Ginel Trincă – director de vânzări Renault Trucks în România. „Primele noastre camioane tip Optifuel au fost pentru prima dată introduse pe piață în 2009 pe modelul Premium Route; tehnologiile au fost actualizate cu noua gamă Euro 6, în 2013, când, prin noul pachet Fuel Eco s-a obținut o reducere de 5%. Iar anul acesta a fost introdus pe piață camionul pe care l-ați condus în calificări, cu motor de 13 l, 480 CP. Spre deosebire de un vehicul standard, modelul Renault Trucks T Optifuel conține echipamente aerodinamice și pachetul Fuel Eco Plus, care cuprinde Optivision, optimizare a conducerii în funcție de topografie, compresor de aer debreiabil, pompă de direcție cu debit variabil, oprirea automată a motorului, funcția de rulare liberă etc, toate cu obiectivul clar de îmbunătățire a consumului de combustibil”.

Nu ne rămâne decât să îi dorim succes, calm și curaj campionului nostru, Adrian Țintea, și să îi urăm să se întoarcă acasă de la Madrid la volanul marelui premiu, un RENAULT TRUCKS T480 13L Optifuel!

Adrian Țintea, Țintar Spedition

Campion Național Optifuel Challenge 2017

„Aceasta este a treia oară când particip la o astfel de competiție, în 2014 obținând și locul 1 național la Drivers’ Fuel Challenge, organizat de către Volvo Trucks.

M-am simțit foarte bine la volanul camionului Renault Trucks T, este un model foarte aerodinamic și ușor de condus, un camion pe care mi-aș dori să-l utilizez în activitatea de zi cu zi.

Nu pot să spun că m-am pregătit în mod expres pentru această competiție. Am pus în aplicare tehnicile de conducere și cunoștințele de zi cu zi, pe care le-am dobândit de-a lungul timpului. Foarte important este calmul, să știi să anticipezi și să pui în valoare tehnica și inovațiile prezente pe camion. Noile tehnologii sunt foarte accesibile, este ușor să te familiarizezi cu ele și să profiți de ceea ce au de oferit. Dintre acestea, cel mai mult îmi place să mă folosesc de rularea liberă. Este o idee foarte simplă, dar extrem de eficientă și, în opinia mea, cea mai inteligentă inovație care a fost montată pe camion.

Acum, mă gândesc deja la finala internațională din octombrie, să fiu cât mai pregătit și să obțin un rezultat onorabil. Pe lângă faptul că voi putea utiliza camionul T Optifuel timp de o lună, ca premiu al competiției naționale, îmi voi mai putea aprofunda cunoștințele și cu ajutorul unui driver trainer de la Renault Trucks Romania, pentru a-mi putea valorifica avantajele și corecta eventualele greșeli.

Din punctul meu de vedere, într-un astfel de concurs, contează 90% tehnica de conducere, atenția și stăpânirea de sine și 10% norocul, condițiile de trafic, cele meteorologice, căldura ambientală etc. Trebuie să simți camionul și să îl îndrumi pe calea cea bună, să îți devină partener, iar tu să devii parte din el.”

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.