PIRELLI – Anvelopele: cost sau investiţie?

Suntem în momentul în care se caută scurtături la tot pasul, inclusiv în ceea ce priveşte siguranţa, pe măsură ce numărul de camioane care rulează cu anvelope uzate este în creştere.

Încă din vremea copilăriei, am căpătat un obicei neînţeles: când sunt agitat, număr orice văd în jurul meu. Cu câteva zile înainte de a scrie acest articol, eram blocat în trafic pe centura din Milano de aproape 20 minute, iar stresul de a şti că urmează să întârzii începuse din nou să mă afecteze. Am început să număr. De data aceasta, erau camioanele care se deplasau în sens invers: 32, în mai puţin de cinci minute. Destul de multe – m-am simţit mai optimist în ceea ce priveşte viitorul Italiei din punctul de vedere al transporturilor, dar şi al economiei; cu atât mai mult pentru noi, producătorii de anvelope.

Mai puţine înlocuiri

Totuşi, mi-am amintit o cifră de la departamentul de marketing Pirelli Industrial: cu 30% mai puţine înlocuiri de anvelope de camioane în 2012, deşi încasările din taxe de drum au scăzut doar cu 10%. Făcând un scurt calcul mental, din cauza crizei economice din aceste momente, atât în Italia, cât şi în Europa, din 100 de camioane italiene, 10 rămân parcate, iar 20 se deplasează cu anvelope uzate sau foarte uzate comparativ cu cele din trecut. Această tendinţă a fost confirmată şi de directorii de vânzări de la Marangoni, partener Pirelli pe reşapări. Aceştia ne-au spus că primesc acele carcase în condiţii din ce în ce mai proaste şi benzi de rulare uzate aproape de limită. Este o reacţie de înţeles a managerilor de flote şi a patronilor de afaceri mai mari sau mai mici din industrie, care trebuie să reacţioneze la un declin general în transporturile comerciale sau de persoane, dar şi al profiturilor, scăzând astfel costurile de oriunde este posibil. Chiar şi pentru anvelope. Este de înţeles, dar nejustificabil, din mai multe motive. Primul, cel mai evident, este siguranţa. Anvelopele uzate sau nepotrivite, cum ar fi cele all-season folosite iarna pentru a traversa Alpii, pun în pericol camionul, încărcătura şi pe oricine aflat în apropiere. Fără să menţionăm aici şi impactul financiar. De altfel, orice anvelopă uzată sau anvelopele vulcanizate necorespunzător au întotdeauna consecinţe financiare, fie şi numai în ceea ce priveşte consumul ridicat de combustibil, demonstrat de testările Pirelli împreună cu unele dintre cele mai prestigioase flote din Nordul Europei şi din America de Sud.

Circa 1.000 euro pe an doar în ceea ce priveşte consumul

Merită, astfel, reducerea costurilor cu anvelopele? Sau, altfel spus, anvelopele reprezintă cost sau investiţie? În opinia Pirelli, împărtăşită de majoritatea producătorilor din industrie, anvelopele sunt o investiţie. Bazându-se pe această descoperire, Pirelli Industrial, condusă de Giovanni Pomati, a demarat proiectul de raţionalizare a ofertelor şi serviciilor, pentru a fi mai apropiate nevoilor clienţilor, din mai multe perspective. Primul pas a fost extinderea gamei de produse, culminând cu prezentarea ST:01™ Neverending™ Energy™, completarea 01 Series™ şi gama Formula™, care lărgesc aria de aplicaţii a ofertei Pirelli, una deja solidă în ceea ce priveşte segmentele all-season şi iarnă. Al doilea a fost dezvoltarea sistemului Cyber™ Fleet, care, după testări aprofundate, desfăşurate în colaborare cu parteneri de top din industrie, a fost primit cu foarte mult interes pe piaţă, datorită avantajelor multiple pe care le aduce sistemul. Prin plasarea unui microcip în anvelope, devine posibilă administrarea corectă a presiunii şi reducerea costurilor operaţionale. Având acelaşi obiectiv de eficientizare a costurilor precum clienţii săi, Pirelli a dezvoltat şi servicii de restaurare. După cum ştim, restaurarea este determinată de doi factori: se porneşte de la un produs de calitate, folosindu-se apoi reţele şi tehnologii adecvate, precum cele oferite de Novateck. Mai departe, Pirelli a rafinat servicii precum administrarea flotelor, care oferă un sistem optimizat de mentenanţă al anvelopelor şi CQ 24 International, care asigură un serviciu complet şi rapid pe traseele europene.

Luate separat, aceste soluţii, prezentate în primăvara acestui an la München, oferă beneficii solide, dar aceste beneficii sunt multiplicate când sunt folosite ca un pachet complet, pe care Pirelli îl oferă administratorilor de flote şi dealerilor de anvelope, care sunt priviţi precum parteneri, nicidecum clienţi. Parteneri care pot ajuta cele 20 de camioane ipotetice de mai devreme să călătorească mai sigur, pe anvelope de calitate, şi să le aducă şi pe cele 10 rămase în garaj, ca să intre şi ele în numărătoarea mea.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.